Vi over 38 ❤️

Update:

Da blir det laparoskopi likevel.
Blodprosent har falt en god del.
Og selv om jeg ikke har mye smerter nå, mener dem at det er best med lap enn uten. Vet ikke hvordan det er forenelig med innsett på fredag. Det får doctors avgjøre.
Håper bare at alt går knirkefritt denne gangen.

Wish me luck :signs003

Kjære deg! Jeg har lest innleggene dine; så mye kjipt :( Men så fantastisk med eggene dine!! Tankene mine er med deg og ønsker deg selvfølgelig masse lykke til!! Håper selvsagt på innsett på fredag, og at du blir preggis :Heartred Sterke kvinne!! Heier på deg :wav

Får stole på demers vurdering.

Etter undersøkelser sa først legen avvente.
Jeg snakket med søsteren i telefon. Hun mente at jeg burde ikke gå i enda en natt med såpass fallende blodprosent og lovte å komme og prate med gyn. Imens fikk jeg en brødskive av sykepleieren. Gikk jo og fastet i timesvis i påvente av en mulig op. Og idet jeg tygger på siste biten, kommer hun legen inn og sier "nei, ikke spise!". Hun har i mellomtiden konferert med kollegaer og det ble besluttet at jeg skulle opereres likevel.

Nå venter jeg på at brødskive med ost og skinke har sunket langt nok ned. Og da blir det en ny tur til "Legoland". Andre gang på 4 måneder altså (hysteroskopi i mai inkludert). Jeg som ikke var i narkose på nesten 41 år før det!
IVF-verden altså. Får oppleve en del.
Herregud, masse lykke til, kjære Lysi!! ❤️❤️❤️ Godt at dei undersøker deg grundig og ikkje berre sender deg heim. Og fantastisk med eggutviklinga oppi alt. Håpar gullegget er der no enten det blir innsett no eller seinare! Sender masse styrkeklemmar

Tusen takk! Ja, ifølge statistikken burde jeg treffe blink snart :rolleyes: Jeg fikk i det minste satt inn to denne gangen!:woot: De var av poor og average kvalitet, men de så fine ut nå, selv om det ene hang litt etter det andre i utvikling. Begge kan komme seg, men håpet er jo at det ene skal støtte opp det andre så vi øker sjansene litt.

HURRA!!!! SÅÅÅÅÅÅ SPENNENDE!!! NÅ SKAL DET GÅ :) heia, heia, heia!! :wav

Tusen takk! Ja, ifølge statistikken burde jeg treffe blink snart :rolleyes: Jeg fikk i det minste satt inn to denne gangen!:woot: De var av poor og average kvalitet, men de så fine ut nå, selv om det ene hang litt etter det andre i utvikling. Begge kan komme seg, men håpet er jo at det ene skal støtte opp det andre så vi øker sjansene litt.
Fantastisk, Lura! Eg flyttar deg til ruger. Heia dei to embryoa!!! ❤️❤️

Huff, det er så kjipt med slike opplevelser. Nå skal alt gå bra og du slipper å gjennom dette igjen!:)

Tror jeg nesten hadde fortrengt hvor vondt det var første gang siden det resulterte i graviditet, men sambo var raskt ute med å svare «hun hadde VELDIG vondt», når de spurte hvordan første opplevelse var (8 på en skala fra 1-10) ;) Den legen var veldig hardhendt, og bestemte seg plutselig for å prøve seg på en liten eggpose på høyre siden - selv om hun ikke hadde satt bedøvelse i det området. Var på nippet til å sparke henne…
Hverken sykepleier eller legen som hadde det verste uttaket på Hausken (10 av 10 på skalaen!) forstod helt hvorfor jeg hadde så vondt, men de var iallfall veldig medfølende. Ved dette uttaket hadde jeg også en eggpose som lå litt kronglete til og som var vanskelig å trenge gjennom. Legen ble til slutt litt stressa på mine vegne og ville gi seg etter tre forsøk - men da kom den. Selv kjente jeg ingenting… Så det er ikke så godt å si. Er sånn sett glad jeg ikke tar ut 20 egg om gangen!

Høres helt forferdelig ut! Og så er det noe med hele situasjonen. Man ligger ganske hjelpeløs med bena i været og nåler der det ikke skulle vært noen og man biter renna hardt sammen fordi man ønsker så gjerne at det skal gå bra. Synes det er litt rart at man ikke setter mer bedøvelse enn mindre egentlig.. det kan ikke være noe mål i seg selv å bruke minst mulig, eller?

Så bra det gikk på første forsøk! Og jommen tøft å gå på igjen med en sånn opplevelse i bagasjen.
Denne gruppa er full av beintøffe kvinner :happy093.

Hei igjen alle sammen
Da er Lysi tilbake fra Legoland
Levende

Operasjon varte i to timer
Fikk fjernet 900 ml blod ifra buken
Så det ikke er rart at jeg var såpass dårlige etter egguthenting

Har ikke pratet med kirurgen ennå
Det blir neppe før i morgen
Så vet ikke om alle detaljene
Kun at eggstokkene er fortsatt inne

Har våknet for ikke så lenge siden
Gitt beskjed til de nærmeste
Og så til dere
Fordi jeg vet at dere tenker på meg

Har lest alle kommentarene deres
Skal ikke besvare hver og en
Tar det heller samlet her

Tusen hjertelig takk til dere
For at dere finnes
For støtten dere gir
Deres styrke, deres unike erfaringer og ikke minst viljen til å dele er en enestående kilde til inspirasjon
Det er mange fora der ute jeg følger
Men vår lille norske 38+ gruppa er gull
Det er på grunn av dere
Veldig glad i dere alle sammen
Vi snakkes
:Heartbigred

Hei igjen alle sammen
Levende

Og så til dere

For at dere finnes
For støtten dere gir
Deres styrke, deres unike erfaringer og ikke minst viljen til å dele er en enestående kilde til inspirasjon
Det er på grunn av dere
Vi snakkes
For en runde du har hatt.
Godt å lese at eggstokkene fortsatt er der, og at de forhåpentligvis har fikset resten av plagene. Spørs hvordan sovingen blir i natt, når du vet du ikke får snakket med kirurgen før i morgen. Krysser fingrene for at alt har gått som det skulle. :signs003

For en runde du har hatt.
Godt å lese at eggstokkene fortsatt er der, og at de forhåpentligvis har fikset resten av plagene. Spørs hvordan sovingen blir i natt, når du vet du ikke får snakket med kirurgen før i morgen. Krysser fingrene for at alt har gått som det skulle. :signs003

Takk for omtanken!
Ha-ha :hilarious: søvnen er borte.
Er fortsatt gira etter alt som skjedde.
Og så var hun kirurgen en tur innom.
Alt der inne såg bra ut.
Eggstokkene ser slik dem pleier etter en stimulering. Dem rørte de ikke.
Blødningen var stoppet av seg selv. Dem såg ikke hvor alt det blodet kom fra nå ettersom alt hadde stoppet før.
Dem måtte bare fjerne blodet for at jeg skulle bli raskere bedre.
Har fortsatt veldig lavt blodprosent. Skal få enten blodtransfusjon eller jern IV i morgen.

Det store spørsmålet er om det blir noe tilbakesetting hvis noen av eggene klarer seg til da, da. Men det får vi forhåpentligvis vite i morgen.

Hei igjen alle sammen
Levende

Og så til dere

For at dere finnes
For støtten dere gir
Det er på grunn av dere
Vi snakkes

Åhhhh, nå ble jeg helt rørt :Heartred Godt operasjonen er unnagjort, og at eggstokkene er inne. Det er positivt! God bedring, hvil og slapp av. Finn en fin serie og koble av så godt du kan. Ipad og Netflix ble min venn da jeg tilbrakte 16 uker på "husmorferie". (Sykehuset)

God bedring, kjære deg :Heartred

Åhhhh, nå ble jeg helt rørt :Heartred Godt operasjonen er unnagjort, og at eggstokkene er inne. Det er positivt! God bedring, hvil og slapp av. Finn en fin serie og koble av så godt du kan. Ipad og Netflix ble min venn da jeg tilbrakte 16 uker på "husmorferie". (Sykehuset)

God bedring, kjære deg :Heartred

Takk, snille! :Heartred
Skal gjøre.
16 uker høres ut uendelig langt.
Var det ifm med yngstemann?

Hei igjen alle sammen
Levende

Og så til dere

For at dere finnes
For støtten dere gir
Det er på grunn av dere
Vi snakkes
Å kjære Lysi, ikke rart du du hadde smerter. Håper du har det litt bedre i dag og at du får oppdatert informasjon om både kroppen din og muligheter for innsett.
Stor varm klem sendes til deg :Heartred

Å kjære Lysi, ikke rart du du hadde smerter. Håper du har det litt bedre i dag og at du får oppdatert informasjon om både kroppen din og muligheter for innsett.
Stor varm klem sendes til deg :Heartred

Klem mottas med takk :Heartred
Bedre i dag, ja.
Blodprosent øker.
Blir trolig sendt hjem i dag.
Må snakke med legen først.

Klem mottas med takk :Heartred
Bedre i dag, ja.
Blodprosent øker.
Blir trolig sendt hjem i dag.
Må snakke med legen først.
Så godt å høre at operasjon gikk bra og at du føler deg bedre! Det er ikke småtterier du må gjennom! Tenker sånn på deg og får tårer i øynene av å lese oppdateringene dine. Det er helt rørende å tenke på hva denne gruppen betyr for oss! Ta vare på deg selv og kom raskt til hektene. Klem

Så godt å høre at operasjon gikk bra og at du føler deg bedre! Det er ikke småtterier du må gjennom! Tenker sånn på deg og får tårer i øynene av å lese oppdateringene dine. Det er helt rørende å tenke på hva denne gruppen betyr for oss! Ta vare på deg selv og kom raskt til hektene. Klem

Klem tilbake :Heartred

Høres helt forferdelig ut! Og så er det noe med hele situasjonen. Man ligger ganske hjelpeløs med bena i været og nåler der det ikke skulle vært noen og man biter renna hardt sammen fordi man ønsker så gjerne at det skal gå bra. Synes det er litt rart at man ikke setter mer bedøvelse enn mindre egentlig.. det kan ikke være noe mål i seg selv å bruke minst mulig, eller?

Så bra det gikk på første forsøk! Og jommen tøft å gå på igjen med en sånn opplevelse i bagasjen.
Denne gruppa er full av beintøffe kvinner :happy093.
Jeg hadde ikke sett for meg hvor lang og vanskelig reisen mot et søsken skulle bli, så jeg har virkelig fått opp øynene for hvor heldige vi var med nr 1. Den gang hadde jeg tre eggposer, fikk ut to egg, ett ble befruktet og ble til jenta vår - til tross for at det var et embryo av lav kvalitet.
Litt mer bedøvelse og litt mer medfølelse fra lege hadde innimellom vært fint… Underveis (etter første tomme eggpose) i det første uttaket begynte legen i tillegg å snakke om hva de vil gjøre bedre ved neste forsøk siden jeg fikk så dårlig resultat… Ikke veldig empatisk der altså.
Jeg vet ikke om vi hadde hatt samme pågangsmot om jeg hadde vært gjennom 9 forsøk på 2 år med første barn, men de fleste av oss er nok tøffere enn vi tror! ❤️

Takk, snille! :Heartred
Skal gjøre.
16 uker høres ut uendelig langt.
Var det ifm med yngstemann?

Ja, det var i forbindelse med yngstemann. Tidlig vannavgang i uke 21+6. De trodde det ble en senabort, men som det stabeistet jeg er sa jeg at "NEI, DET SKAL DET IKKE BLI. DET SKAL BLI EN SOLSKINNSHISTORIE". Jeg ble lagt inn da jeg kom til 23+0, og han ble født i uke 27+6. Han trengte pustestøtte i litt over 10 uker :Heartred Det ble en solskinnshistorie :wav Hvordan er formen?

Takk, takk, takk fine deg! ❤️

Hvordan går det med deg, har du fått noen flere svar?

Hei søta :) Fra Hausken? Jo, det hsr jeg fått. Jeg skal gjengi det senere. 3 min igjen av lunsjen. Jeg syns det er litt svada, men kjenner at jeg tror jeg bare lar det ligge.

Ellers har vi bestemt oss for DK likevel! :) Ønsker deg en topp dag som ruger:)

Hei igjen alle sammen
Levende

Og så til dere

For at dere finnes
For støtten dere gir
Det er på grunn av dere
Vi snakkes
Lysi ❤ Du er en inspirasjon! Masse god bedring til deg!

Back
Topp