Da vi hadde samtale på Medicus om inseminering i fjor og legen sa hun virkelig anbefalte at vi prøvde IVF en gang til fordi mye hadde forandret seg på åtte år, så knakk jeg sammen. Mellom hikstende forklarte jeg hvordan min første gang hadde vært. Huff da, svarte legen på Medicus. Vi får håpe det blir bedre nå.
Vi bestemte oss for å prøve en gang til. På siste UL før uttak spurte jeg om legen ville være der på uttaket, det svarte hun nei på. Jeg spurte om hun hadde journalført min første opplevelse, det hadde hun ikke men gjorde det da.
På uttaksdagen kom jeg som avtalt og etter å ha tatt de avtalte pillene. Sykepleier spurte hvordan jeg følte meg og jeg sa som sant var at det var som å ha drukket litt vin. Jeg fortalte igjen at jeg hadde hatt store smerter forrige gang og hun gav meg litt ekstra. Lege var fornøyd med at eggposene lå så lett tilgjengelig, de var store og tunge og lagt seg fint til. Så begynte uttaket og det var vondt, skikkelig vondt. Jeg sa i fra om at det var vondt men de sa ‘vi prøver litt til’. Da jeg gråt og gråt og ikke klarte å ligge i ro så stakk dem morfin i låret mitt. ‘Hmm, det må vist være vondt dette’ kommenterte legen ‘men jeg merker at jeg må bruke litt krefter på å komme gjennom veggen med nåla også, den er litt tykk den veggen’. Høyre side gikk lettere. Om det var morfin eller tynnere vegger vet jeg ikke men hun kommenterte at veggen var lettere å penetrere. Hun ville prøve seg på noen små på Venstre side som hun lot være før morfinen, da hun stakk der igjen skjøt den samme smerten opp. ‘Ok ok, dem var små uansett, vi lar dem være’.
Jeg sjanglet ut fra rommet høy på morfin.
Kanskje har jeg en tykk venstrevegg, kanskje var hun for hardhendt, kanskje virker de smertestillende dårlig på meg og jeg må ha noe annet
Jeg synes det kjipeste var å ikke bli trodd.
Synes smerteregistrering høres helt riktig ut. Vi er jo veldig forskjellige alle sammen. Har vanligvis høy smerteterskel men ikke i underlivet, tydeligvis.
Denne gangen, i motsetning til for åtte år siden, kom det noe godt ut av opplevelsen og det blir en gutt i desember om alt fortsetter å gå bra.
Tenk om flere visste om alt man går gjennom.. dette er ikke for pyser. Klem til alle tøffe damer her inne!!