Vi over 38 ❤️

Fikk nettopp telefon fra klinikken. 5 av 6 egg hentet ut i går var modne og alle hadde blitt befrukta!

Foreløpig har jeg hatt en befruktningsgrad på 100% på mine to IVF-forsøk så det er tydelig at jeg har villige egg i alle fall... :hilarious: Bare synd ikke alle disse har lyst til å utvikle seg til fine blastocyster :rolleyes:

Fikk nettopp telefon fra klinikken. 5 av 6 egg hentet ut i går var modne og alle hadde blitt befrukta!

Foreløpig har jeg hatt en befruktningsgrad på 100% på mine to IVF-forsøk så det er tydelig at jeg har villige egg i alle fall... :hilarious: Bare synd ikke alle disse har lyst til å utvikle seg til fine blastocyster :rolleyes:

Jeg har trua :Heartred

Ser lovende ut! Gratulerer!

Her blir hver neste syklus verre enn forrige.
Nå er det kun 3 egg som vokser på høyre eggstokk. Vanligvis var det venstre som presterte, høyre søv. Håper at det ikke ble skade på han venstre under siste uttak - hadde mer vondt og blod enn vanlig da.
Planlegger med uttak på tirsdag og mulig innset på fredag.

Glemte å spørre.
Befrukter dem dine egg med ICSI? Vet du det?
Det må nesten være det, hvis du vet hvor mange modne/befruktede egg det var.

Jeg er blitt nysgjerrig på modne vs befruktede egg i mine forsøk. Ser det kun i siste mai-forsøket der jeg vet dem gjorde icsi med frossen sæd.
På vanlig IVF ser dem ikke hvor mange modne det var.

Glemte å spørre.
Befrukter dem dine egg med ICSI? Vet du det?
Det må nesten være det, hvis du vet hvor mange modne/befruktede egg det var.

Jeg er blitt nysgjerrig på modne vs befruktede egg i mine forsøk. Ser det kun i siste mai-forsøket der jeg vet dem gjorde icsi med frossen sæd.
På vanlig IVF ser dem ikke hvor mange modne det var.

Så vidt jeg vet befruktes de på «vanlig» måte. De har ikke snakket om ICSI til meg, men jeg har heller aldri spurt :) Mulig det er annerledes med donorsæd, men dette har jeg virkelig ikke satt meg inn i. Jeg er bare jublende fornøyd med at det er noe med disse 40 år gamle eggene som ser ut til å fungere bra :hilarious:

Ved begge uttakene har embryologen på Medicus ringt dagen etter uttak. Først forteller han hvor mange egg som var modne av de som ble tatt ut, og så hvor mange som ble befruktet. Jeg har gått ut i fra at det er vanlig rutine hos Medicus!

Ser lovende ut! Gratulerer!

Her blir hver neste syklus verre enn forrige.
Nå er det kun 3 egg som vokser på høyre eggstokk. Vanligvis var det venstre som presterte, høyre søv. Håper at det ikke ble skade på han venstre under siste uttak - hadde mer vondt og blod enn vanlig da.
Planlegger med uttak på tirsdag og mulig innset på fredag.

Krysser virkelig alt jeg har for at det dukker opp noen fine egg! Jeg fikk bare ut halvparten av det jeg fikk ut sist på akkurat samme medisinsk så jeg ser jo at det kan variere.

Hvorfor tenker de innsett allerede fredag? Fordi det ikke er så mange egg?

Oi!!! Det er jo helt supert! Det håper vi at de vil :)

Krysser virkelig alt jeg har for at det dukker opp noen fine egg! Jeg fikk bare ut halvparten av det jeg fikk ut sist på akkurat samme medisinsk så jeg ser jo at det kan variere.

Hvorfor tenker de innsett allerede fredag? Fordi det ikke er så mange egg?

Takk-takk! Kanskje vokser noen egg til fram til tirsdag morgen hos oss. Men jeg har igjen denne følelsen at det er fortsatt disse 0-3 (heller 1-2) eggs per batch som kan (!) bli til noe. Resten bare er med, eller ikke. Så da kan de dårlige eggene like greit bli igjen. Bare de 3 er fine og overlever, og utvikler seg som de skal.

Innsetting på dag 2 eller 3 er vanlig der det er få egg til å begynne med. Jeg blir glad om det blir innset i det hele tatt. Håper på det.

Takk-takk! Kanskje vokser noen egg til fram til tirsdag morgen hos oss. Men jeg har igjen denne følelsen at det er fortsatt disse 0-3 (heller 1-2) eggs per batch som kan (!) bli til noe. Resten bare er med, eller ikke. Så da kan de dårlige eggene like greit bli igjen. Bare de 3 er fine og overlever, og utvikler seg som de skal.

Innsetting på dag 2 eller 3 er vanlig der det er få egg til å begynne med. Jeg blir glad om det blir innset i det hele tatt. Håper på det.

Enig! Takknemlig om det blir innsett her også :love7

9.forsøk.
Dere står virkelig på.

Ja, det er det. Når skal man sette streken og gå videre? Hos meg er det penger+alder/sjanser som avgjør. Så det blir lett på en måte. Har ikke råd til å drive med IVF til det uendelige uten gode nok utsikter. Men en vanskelig avveining, ja.

Har spurt om råd i surrogati gruppe. Er med bare av ren nysgjerrighet. Fordi dette er jo siste utvei for par hvor ingenting annet har fungert på mange år. Mange sterke historier der. Flere år, flere mislykkede forsøk. Og så får de til slutt barn vha av surrogatmor og kanskje med donoregg. Hvor lykkelige dem blir, hvor glade dem blir i de etterlengtede barna! Hvor mye spenning, forventninger, håp og smerte er i den prosessen. Det får meg til å tenke på at har man prøvd lenge nok, og funker ingenting annet, da er donoregg faktisk en relativt lettvint måte å få barn på, sammenlignet med surrogati for eksempel. Ingen forslag til din situasjon. Bare deler hvordan jeg tenker.
Ja, skjønner hva du mener, men jeg tenker også at vi ikke har noen garanti for å lykkes med donasjon heller… Tror nok jeg er mest usikker siden vi har ett barn fra før - vil jeg få en annen tilknytning til barnet som ikke er «biologisk mitt»? Vil barnet føle seg annerledes? ED vil nok ikke bli virkelig seriøst vurdert før jeg får beskjed om at det ikke er vits i å prøve med egne egg lenger, men i mellomtiden vil jeg gjerne snakke om muligheten og kanskje bli overbevist om at det er en god plan B.:)

Jeg skjønner, bra det gikk bra:)

Nei, jeg har ikke spurt Maigaard, da jeg syns det blir litt annerledes. Jeg sa at jeg ville ha IVF med assisted hatching. Så de har jo egentlig bare gjort det jeg har bedt dem om.

Åhh, ja det skjønner jeg så godt at du tenker på! Vil du at de skal vite det, så er jo saken grei. Ellers har du "lov" til å ta en "spansk en" i dette tilfellet. Dette er noe du må gå gjennom for å få et barn, og det er høyst privat. Jeg har måttet bruke flere spanske og sagt at jeg har legetime, noe som i og for seg stemmer!

Vet du; jeg ble enda mer motivert for ED. Det føles riktig, og jeg er glad for å ha denne muligheten :) Det eneste jeg tenker litt på, er at flere leger sier at jeg må mentalt innstille meg på at jeg kanskje blir lagt inn fra uke 25 pga tidligere historikk. Så det er en pris jeg må betale, men det er det verdt :) Jeg skal uansett gjøre det jeg kan for å unngå det.
Det er så fint å høre den positive innstillingen din til ED! Nå skal jeg ta ett steg om gangen, men gleder meg til å snakke med Tone - HVIS det blir aktuelt! Nå har vi avbestilt timen siden det ble egguttak på mandag istedet…

Var jo forberedt på det, men er litt fortvilet nå siden jeg må melde meg syk på mandag og gi beskjed om at jeg ikke kan delta på jobbarrangementet. Jeg er fortsatt veldig ny i jobben (og innenfor prøvetid), så jeg har ikke sagt til noen at jeg er eller har vært under IVF-behandling. Nå føler jeg det er for sent å si noe, da burde jeg heller sagt fra for et par uker siden, da jeg så at dette kunne sammenfalle… Nå føler jeg meg så råtten siden jeg svikter sjefen min og gruer meg skikkelig til mandag.:(
Dette har gått litt utover mannen i dag, som selvfølgelig «ikke skjønner noenting og ikke vet hvordan jeg har det!», så om det blir flere runder IVF nå er han tydelig på at vi skal snakke med terapeut først…:oops:

Skjønner du ikke ser frem til sykehusinnleggelse i ukesvis hvis du blir gravid igjen, men den tror jeg du tar på strak arm om du må! :Heartpink

Det er så fint å høre den positive innstillingen din til ED! Nå skal jeg ta ett steg om gangen, men gleder meg til å snakke med Tone - HVIS det blir aktuelt! Nå har vi avbestilt timen siden det ble egguttak på mandag istedet…

Var jo forberedt på det, men er litt fortvilet nå siden jeg må melde meg syk på mandag og gi beskjed om at jeg ikke kan delta på jobbarrangementet. Jeg er fortsatt veldig ny i jobben (og innenfor prøvetid), så jeg har ikke sagt til noen at jeg er eller har vært under IVF-behandling. Nå føler jeg det er for sent å si noe, da burde jeg heller sagt fra for et par uker siden, da jeg så at dette kunne sammenfalle… Nå føler jeg meg så råtten siden jeg svikter sjefen min og gruer meg skikkelig til mandag.:(
Dette har gått litt utover mannen i dag, som selvfølgelig «ikke skjønner noenting og ikke vet hvordan jeg har det!», så om det blir flere runder IVF nå er han tydelig på at vi skal snakke med terapeut først…:oops:

Skjønner du ikke ser frem til sykehusinnleggelse i ukesvis hvis du blir gravid igjen, men den tror jeg du tar på strak arm om du må! :Heartpink

Vennen :Heartred Så gøy med egguttak mandag :) Jeg skjønner godt frustrasjonen, men som andre gode venninner sier til meg; det er for en veldig god grunn. På en måte litt greit at det er lav terskel for å være hjemme nå, selv om vi skulle vært denne hersens pandemien foruten!! :spitoutdummy::spitoutdummy::spitoutdummy: Legg vekk den dårlige samvittigheten NÅ!!

Håper stemningen med mannen er på topp igjen:)

Last edited:
Idag er avtaler med Ovumia signert. Postlegges på mandag :)

Håper alle har en topp lørdagskveld :)

Nå begynner ting til å skje!
Spennende.
Følger med.
Skal spørre masse.
Er nysgjerrig på hver minste detalj du kan skrive om offentlig.
Lykke til!

Nå begynner ting til å skje!
Spennende.
Følger med.
Skal spørre masse.
Er nysgjerrig på hver minste detalj du kan skrive om offentlig.
Lykke til!

Takk :) Det skal sies at vi kan trekke oss inntil medisinering og alt er igang. Men kjenner oss egentlig ganske klare til og bare "kjøre på" !! Ovumia samarbeider med Hausken, så mulig vi kan gå gjennom dem. Jeg skal sjekke opp litt mer til uken. Det hadde vært veldig praktisk å slippe å dra til Finland. Jeg holder deg/dere oppdatert :)

Vennen :Heartred Så gøy med egguttak mandag :) Jeg skjønner godt frustrasjonen, men som andre gode venninner sier til meg; det er for en veldig god grunn. På en måte litt greit at det er lav terskel for å være hjemme nå, selv om vi skulle vært denne hersens pandemien foruten!! :spitoutdummy::spitoutdummy::spitoutdummy: Legg vekk den dårlige samvittigheten NÅ!!

Håper stemningen med mannen er på topp igjen:)
Takk for støtten, den trengte jeg! ❤️ Og enig - den hvite løgnen er litt enklere pga Covid… Det er jo spennende med egguttak også - mulig vi kan få med oss tre eggposer denne runden :nailbiting:

Mannen tåler (heldigvis) en del og må nok svelge noen kameler når jeg er under stimulering…Reagerer nok litt ekstra på Gonal-f tror jeg.:troll:

Takk :) Det skal sies at vi kan trekke oss inntil medisinering og alt er igang. Men kjenner oss egentlig ganske klare til og bare "kjøre på" !! Ovumia samarbeider med Hausken, så mulig vi kan gå gjennom dem. Jeg skal sjekke opp litt mer til uken. Det hadde vært veldig praktisk å slippe å dra til Finland. Jeg holder deg/dere oppdatert :)
Weee! Gratulerer, dette blir spennende! Gleder meg til oppdateringer :happy: Ha en fin lørdagskveld!

Back
Topp