Vi over 38 ❤️

Noe alvorlig nedregulering blir det. Det er kanskje vanlig ved lang protokoll?
Siste gang du gikk lang, hvor mange dager tok det med stimulering? Husker du det?

Jeg tok ei uke med Progynova og merker allerede at eggstokkene er blitt treige.
Spent på UL i morgen.

Husker ikke, kan sjekke journal når jeg kommer hjem :)

Veldig spennende Lysi, kanskje det er dette som er den rette oppskriften for deg :Heartred

Noe alvorlig nedregulering blir det. Det er kanskje vanlig ved lang protokoll?
Siste gang du gikk lang, hvor mange dager tok det med stimulering? Husker du det?

Jeg tok ei uke med Progynova og merker allerede at eggstokkene er blitt treige.
Spent på UL i morgen.

Veldig spennende Lysi, kanskje det er dette som er den rette oppskriften for deg :Heartred

Jeg har vært på egguttak og fikk ut 6 egg! Det ble jeg så glad for! Forrige gang fikk de ut 11 og kun ett klarte seg til innsett. Har trua på at færre egg gir bedre kvalitet så håpet mitt lever fremdeles . I morgen får jeg telefon om hvor mange som er befruktet. Hadde god uttelling på det sist (alle modne egg som ble hentet ut ble befruktet), men vi får vente å se ☺️
Heiaheia kvalitetsegga :Heartred

Jeg tror jeg forstår tankegangen til legene og anbefalingene om IVF.
Delvis i hvert fall.
Det er jo disse velsignede 3 stimsykluser.
Én "dårlig" syklus (få egg) sier på en måte ingenting. Kan skje.
To sykluser - hmmm... Ok, også.
Men har du tre sykluser som ligner på hverandre, da er du nesten 100% sikker på at de fleste blir sånn.
Dem kunne forsåvidt stoppet etter 2 sykluser også. Eller man kan også bite tennene sammen og fortsette til syklus 8-9-10 i håp om at det funker. For det kan jo plutselig fungere. Og det gjør det for noen.

Jo, men når de på kontrollen før egguttak datoen skal settes og de bare ser 1-2 eggposer, kan de jo like gjerne råde til inseminering.

Jeg har vært på egguttak og fikk ut 6 egg! Det ble jeg så glad for! Forrige gang fikk de ut 11 og kun ett klarte seg til innsett. Har trua på at færre egg gir bedre kvalitet så håpet mitt lever fremdeles . I morgen får jeg telefon om hvor mange som er befruktet. Hadde god uttelling på det sist (alle modne egg som ble hentet ut ble befruktet), men vi får vente å se ☺️

Spennende.
Gikk det bra på selve uttaket?
Smertefullt?
Litt bedre enn første gang, kanskje?

Jo, men når de på kontrollen før egguttak datoen skal settes og de bare ser 1-2 eggposer, kan de jo like gjerne råde til inseminering.

Det er sant. Kan avlyse underveis.
Samtidig har vi jo erfart at damer her var forespeilet færre egg enn de faktisk fikk.
Jeg vet ikke.
Det er vanskelig å si.
Skal ikke forsvare klinikkens valg.
Synes dem burde være ganske tydelig i kommunikasjon i sånne tvilsomme tilfeller.
Så lenge dem argumenterer for egne valg, og pasienten er enig, så kan man bli enige om mye.
Helst i forkant, ikke etter.

Det er ikke så nøye.
Bare lurer på hvor lenge man faktisk stimmer etter så lang nedregulering.
Det er jo sluttresultat som teller uansett - friskt barn.

Spennende.
Gikk det bra på selve uttaket?
Smertefullt?
Litt bedre enn første gang, kanskje?

Det fikk veldig bra! Ikke smertefullt i det hele tatt. Kjente kanskje mer enn første gang, men kan vel si at jeg har vært veldig heldig med mine uttak. Ser ut som de smertestillende jeg får gjør susen! :) Kjente bare litt da de stakk nåla inn i den ene eggstokken, men det var kun bittelitt ubehagelig. Ikke vondt.

Det er sant. Kan avlyse underveis.
Samtidig har vi jo erfart at damer her var forespeilet færre egg enn de faktisk fikk.
Jeg vet ikke.
Det er vanskelig å si.
Skal ikke forsvare klinikkens valg.
Synes dem burde være ganske tydelig i kommunikasjon i sånne tvilsomme tilfeller.
Så lenge dem argumenterer for egne valg, og pasienten er enig, så kan man bli enige om mye.
Helst i forkant, ikke etter.

Ja, jeg har fått beskjed om at IVF er best. Ja, for de som får ut flere egg er det det. Legen skrev at det ikke er hensiktsmessig med IVF om man har 1-2 eggposer. I tillegg skrev han at det kan være en marginal forskjell mellom IVF og AIH, og vil da anta at han mener i vårt tilfelle. Jeg har stor tro på IVF når det er flere eggposer :)Så spennende og se hva de svarer etter min neste mail :)

Last edited:

Det er jo knallbra!!! :)

Så nervepirrende.
Hvor lang tid tar det med PGT-A?
Ei uke?
Hvilken metode bruker de? Antar at den nyeste - NGS?
Og den 4AA-en er også testet, sant?
Det tar to veker å få svar på PGT-A hos OLGA. Veit ikkje kva metode dei bruker, men biopsiane blir iallfall sendt til Russlands beste laboratorium såvidt eg veit. Og ja, embryoet vårt som er 4AA er allerede testa og har eit normalt antal kromosom! ❤️ Så dei vil uansett begynna med å setta inn dette som er 4AA når eg får grønt lys for innsett. Som eg håpar å få veldig snart!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Fantastisk! Gratulerer med vel overstått uttak, Dagni!!! ❤️❤️❤️ Kva er strategien til klinikken no? Blir det dyrking til blastocyst? Masse lykke til, me kryssar fingrar og tær! Desse dagane er så forferdeleg nervepirrande…! :eek:

Det tar to veker å få svar på PGT-A hos OLGA. Veit ikkje kva metode dei bruker, men biopsiane blir iallfall sendt til Russlands beste laboratorium såvidt eg veit. Og ja, embryoet vårt som er 4AA er allerede testa og har eit normalt antal kromosom! ❤️ Så dei vil uansett begynna med å setta inn dette som er 4AA når eg får grønt lys for innsett. Som eg håpar å få veldig snart!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Så bra. Blir fint hvis denne nye embabyen dere har er normal. Er det euploid (friskt), da har gradering ikke noe å si. Og en frisk kvinne trenger gjerne 2-3 friske embryoer per barn.

Så bra. Blir fint hvis denne nye embabyen dere har er normal. Er det euploid (friskt), da har gradering ikke noe å si. Og en frisk kvinne trenger gjerne 2-3 friske embryoer per barn.
Ja, håpar veldig at den andre blastocysten også er frisk!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001 Hos OLGA reknar dei at ein i snitt må ha 2 friske PGT-A-testa embryo av god kvalitet for å få baby. Men det er sjølvsagt kun ein statistisk modell, men dette dannar grunnlaget for deira garantipakker. Me har fire forsøk i denne garantipakka. Håpar sjølvsagt at me slepp fleire uttak. :banghead: Men viss ikkje me får baby på desse fire forsøka, får me pengane tilbake. Det er iallfall ei trøst oppi alt.

Ny dag, nye spørsmål.

IUI

Er det frossen eller fersk sæd man bruker til IUI?
Hva er vanlig?
Tenkte å "melke" mannen litt til fryseren til fremtidige behov. Fikk frarådet det av klinikken. IUI skal ha så lav suksess-rate (den er grei), og den blir liksom enda lavere med tint sæd.
Kan ikke tenke meg at alle IUI utføres med fersk sæd, eller?

Det er ikke så nøye.
Bare lurer på hvor lenge man faktisk stimmer etter så lang nedregulering.
Det er jo sluttresultat som teller uansett - friskt barn.
Måtte jo inn å sjekke. Gikk da på fostimon i 12 dager før uttak på lang protokoll. Hadde nedregulert da med synarela fom syklusdag 18.

Vanlig på kort protokoll har vært stimulering i 8-10 dager, med unntak av siste uttak nå, der det ble 15 dager.

Ny dag, nye spørsmål.

IUI

Er det frossen eller fersk sæd man bruker til IUI?
Hva er vanlig?
Tenkte å "melke" mannen litt til fryseren til fremtidige behov. Fikk frarådet det av klinikken. IUI skal ha så lav suksess-rate (den er grei), og den blir liksom enda lavere med tint sæd.
Kan ikke tenke meg at alle IUI utføres med fersk sæd, eller?
Har gjort til saman 4 IUI, alle med fersk sæd. Pga lågare suksessrate enn ved IVF forstår eg kvifor klinikken gir det rådet. Ingen graviditet på 4 IUI på oss iallfall… :smiley-ashamed008

Måtte jo inn å sjekke. Gikk da på fostimon i 12 dager før uttak på lang protokoll. Hadde nedregulert da med synarela fom syklusdag 18.

Vanlig på kort protokoll har vært stimulering i 8-10 dager, med unntak av siste uttak nå, der det ble 15 dager.

Ok. Så kort kan ta flere dager med stims enn lang altså. Hva som gjorde at det tok 15 dager sist på kort? Trege egg? Jeg husker ikke, eller fulgte ikke så nøye da.

Prøver bare å spå hvor mange dager kommer jeg til å stimme nå. Hadde så lite lyst til å ta ut sykemelding. Men blir nok nødt til det ser det ut som.

Ok. Så kort kan ta flere dager med stims enn lang altså. Hva som gjorde at det tok 15 dager sist på kort? Trege egg? Jeg husker ikke, eller fulgte ikke så nøye da.

Prøver bare å spå hvor mange dager kommer jeg til å stimme nå. Hadde så lite lyst til å ta ut sykemelding. Men blir nok nødt til det ser det ut som.

Ja trege egg sist, men de hadde bedre kvalitet enn første uttak på medicus.

Ja, håpar veldig at den andre blastocysten også er frisk!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001 Hos OLGA reknar dei at ein i snitt må ha 2 friske PGT-A-testa embryo av god kvalitet for å få baby. Men det er sjølvsagt kun ein statistisk modell, men dette dannar grunnlaget for deira garantipakker. Me har fire forsøk i denne garantipakka. Håpar sjølvsagt at me slepp fleire uttak. :banghead: Men viss ikkje me får baby på desse fire forsøka, får me pengane tilbake. Det er iallfall ei trøst oppi alt.
Ikke fordi det er viktig, men bare fordi jeg er nysgjerrig - får man vite kjønn på disse i Russland? Så på Instagram at noen hadde PGTA testet sine blastoer, og visste hvilke egg som hadde hvilket kjønn. Jeg er fascinert av dagens teknologi :wideyed:

Back
Topp