Vi over 38 ❤️

Lura :) Måtte bare si at vi har snakket med psykologen hos Hausken! En veldig bra samtale:) Har du vært i samtale med henne enda?
Så bra! Jeg er satt opp på time på mandag, hun var visst veldig opptatt for tiden pga mange samtaler om ED ;)

Holdt egentlig på å skrive et lengre svar i går kveld, men så datt 2-åringen ut av senga og kvelden var over :wacky: Men hvor «klar» føler du deg for ED nå? Føler du at du har fått svar på det du trenger å vite?

Damer som gikk på lang protokoll før.
Spørsmål til dere.
Nå går jeg ikke lang. Gikk bare ei uke på Progynova for å synke follikelvekst.
Ser at det blir mye tregere respons nå, sammenlignet med vanlig kort protokoll.
Ser ut som eggstokkene har tatt natta.
Jeg var vanligvis ferdig stimulert på 8 dager ved vanlig kort protokoll.
Nå er det mye tregere vekst på stim dag 7.

Hvordan var det hos dere langt vs kort i stimlengde?

Damer som gikk på lang protokoll før.
Spørsmål til dere.
Nå går jeg ikke lang. Gikk bare ei uke på Progynova for å synke follikelvekst.
Ser at det blir mye tregere respons nå, sammenlignet med vanlig kort protokoll.
Ser ut som eggstokkene har tatt natta.
Jeg var vanligvis ferdig stimulert på 8 dager ved vanlig kort protokoll.
Nå er det mye tregere vekst på stim dag 7.

Hvordan var det hos dere langt vs kort i stimlengde?
Hei Lysi, spennande med ny stimrunde, kryssar fingrar!! Det har tatt mykje lenger tid for meg også å stimulera på lang protokoll. Rekorden var no denne siste runden der eg til slutt stimulerte i nærmare 14 (!) dagar. Slitsomt! Men det kan nok samtidig bidra til litt jevnare vekst. Som legen min hos OLGA sa, desse folliklane er uberegnelege, plutseleg kan dei skyta fart veldig! Uansett, det er iallfall vanleg at det tar litt lenger tid å vekka eggstokkane til live igjen etter nedregulering. Masse lykke til!!! ❤️ Det er ny høstesyklus, for du har embryo på frys? Er det blastocystar?

Hei Lysi, spennande med ny stimrunde, kryssar fingrar!! Det har tatt mykje lenger tid for meg også å stimulera på lang protokoll. Rekorden var no denne siste runden der eg til slutt stimulerte i nærmare 14 (!) dagar. Slitsomt! Men det kan nok samtidig bidra til litt jevnare vekst. Som legen min hos OLGA sa, desse folliklane er uberegnelege, plutseleg kan dei skyta fart veldig! Uansett, det er iallfall vanleg at det tar litt lenger tid å vekka eggstokkane til live igjen etter nedregulering. Masse lykke til!!! ❤️ Det er ny høstesyklus, for du har embryo på frys? Er det blastocystar?

Takk for svaret!
Har jo egentlig forventet det: tregere vekst.
Det ER spennende.
Om det blir noe forskjell i utfall kort vs modifisert kort. Skal ta ny UL på fredag.

Kjenner liksom at det var også på de tre første rundene det var rundt 2 eggposer som vokste bra, mens resten var sakte.
Og så ser jeg på embryologiprotokollene at det er 1-2 som overlever til dag 5.
For lite for å lage statistikk av det. Og så vet vi ikke om det er DE kjappe eggene som gir blasts.
Men jeg har mistanke om at det er likevel 1-2 ok eggs som vokser hvert syklus uansett. Mens resten bare får lov å vokse pga alle hormonene vi mater de med. Vet ikke. Vi får se.

Jeg setter inn hvis det blir noe å sette inn og hvis jeg får lov. De 2 eskimoene er der til senere bruk. Innsetting kan man alltids ta til man er 45.
Det er stimulering jeg må rekke å gjøre unna så lenge jeg er "ung".

Hvordan går det i St. Petersburg? Er dere der fortsatt?

Så bra! Jeg er satt opp på time på mandag, hun var visst veldig opptatt for tiden pga mange samtaler om ED ;)

Holdt egentlig på å skrive et lengre svar i går kveld, men så datt 2-åringen ut av senga og kvelden var over :wacky: Men hvor «klar» føler du deg for ED nå? Føler du at du har fått svar på det du trenger å vite?

Følger med på ED også.
Artig å lese at det er flere som vurderer det.
Blir det samme dårlige stats på mine 3 neste planlagte forsøk, er jeg veldig klar for DE, selv uten psykolog.
Mannen har vært også klar og tydelig helt fra starten: donorsperm er ok (ikke behov, viser det seg nå), donoregg ok, også adopsjon er helt innafor, eller livet uten felles barn. Det er nok jeg som trenger mest å sortere tanker rundt alt dette.

Nei, uff da. Går det bra med to-åringen? Jeg føler meg rimelig klar, og jeg/vi følte oss enda klarere etter samtalen med henne. Så nå står vi på liste :) Gled deg! :)

Jeg fikk svar fra Hausken igår, og kutter dem ut ifht prøve med egne egg. Jeg har tatt kontakt med gynekologen jeg hadde da jeg holdt på med Maigaard istedenfor.

Hellu :joyful: Jeg fikk svar fra Hausken igår. De svarer ikke på spørsmålene jeg stiller, så jeg er ikke ferdig. Oppdaterer dere. Er irritert, men det ødelegger ikke dagene :dead: :joyful: Jeg kommer nok ikke til å legge igjen flere kroner der, foruten om ved en eventuell ED. Når rådet jeg får er at jeg like gjerne kan prøve hjemme, trenger jeg ikke å gå gjennom dem.

Håper alle får en topp kveld! Jeg baker 3 brød en gang i uken, det har kanskje noen fått med seg :laughing001 Det er omtrent kun den ene dagen i uken jeg spiser vanlig brød, da jeg heller spiser proteinbrød. Men DEN brødkvelden ER magisk! Da ser vi serie og jeg spiser 4 brødskiver med smør og gulost, og drikker dobbel kakao. Vanligvis pleier vi og ha den kvelden på onsdager, men denne uken ble den på mandag. Hyggelig mandagskveld, men skulle ønske den var ikveld :joyful: NOK OM DET :laughing001

Hellu :joyful: Jeg fikk svar fra Hausken igår. De svarer ikke på spørsmålene jeg stiller, så jeg er ikke ferdig. Oppdaterer dere. Er irritert, men det ødelegger ikke dagene :dead: :joyful: Jeg kommer nok ikke til å legge igjen flere kroner der, foruten om ved en eventuell ED. Når rådet jeg får er at jeg like gjerne kan prøve hjemme, trenger jeg ikke å gå gjennom dem.

Håper alle får en topp kveld! Jeg baker 3 brød en gang i uken, det har kanskje noen fått med seg :laughing001 Det er omtrent kun den ene dagen i uken jeg spiser vanlig brød, da jeg heller spiser proteinbrød. Men DEN brødkvelden ER magisk! Da ser vi serie og jeg spiser 4 brødskiver med smør og gulost, og drikker dobbel kakao. Vanligvis pleier vi og ha den kvelden på onsdager, men denne uken ble den på mandag. Hyggelig mandagskveld, men skulle ønske den var ikveld :joyful: NOK OM DET :laughing001
Hei gode Saltvann, synd at du ikkje har fått skikkeleg svar på spørsmåla dine, det fortjener både du og mannen. Synest alt høyrest veldig rart ut. Først seier dei at de heller bør gå for ED og så er plutseleg anbefalinga å prøva på eiga hand heime?!? Eg er mildt sagt forvirra!! :dead:

Uansett, håpar du får ein herleg kveld - med eller uten brød! :joyful:

Hei fine folk! Kjapp oppdatering: Den gode nyheita er at embryoet vårt er blitt ein blastocyst, men den dårlege nyheita er at dette embryoet har fått karakteren 4BC… OLGA har tatt biopsi av blastoen og sendt til gentesting for å sjekka om det har eit normalt antal kromosom (PGT-A). Men sjølv om det skulle ha eit normalt antal kromosom, er det visst ein større fare for at ein 4BC-blastocyst ikkje vil overleva tining ved innsett enn eit embryo med bedre kvalitet (morfologi). Me får håpa på det beste og følgjer uansett råda til klinikken. Dei er veldig dyktige! Var ein veldig rar følelse å få denne beskjeden, veldig sånn i limboland-beskjed… :dead: Er iallfall evig takknemleg for at me har eit 4AA-embryo på frys frå før av!! ❤️ Lovar å oppdatera meir om status for hjerteutredning og alt anna seinare.

Alle må for øvrig ropa ut om det er ting eg ikkje har fått med meg i oversikten på første side. :anyone

Hei fine folk! Kjapp oppdatering: Den gode nyheita er at embryoet vårt er blitt ein blastocyst, men den dårlege nyheita er at dette embryoet har fått karakteren 4BC… OLGA har tatt biopsi av blastoen og sendt til gentesting for å sjekka om det har eit normalt antal kromosom (PGT-A). Men sjølv om det skulle ha eit normalt antal kromosom, er det visst ein større fare for at ein 4BC-blastocyst ikkje vil overleva tining ved innsett enn eit embryo med bedre kvalitet (morfologi). Me får håpa på det beste og følgjer uansett råda til klinikken. Dei er veldig dyktige! Var ein veldig rar følelse å få denne beskjeden, veldig sånn i limboland-beskjed… :dead: Er iallfall evig takknemleg for at me har eit 4AA-embryo på frys frå før av!! ❤️ Lovar å oppdatera meir om status for hjerteutredning og alt anna seinare.

Alle må for øvrig ropa ut om det er ting eg ikkje har fått med meg i oversikten på første side. :anyone

Du kan flytte meg over på stimulerer. I morgen tidlig starter jeg med spray :hello2

Og jeg har troa på at din 4BC skal klare seg fint gjennom opptining!
Stå på Smuta, og hold hode høyt hevet. Du er en gudinne i alt du må igjennom nå :notworthy

Du kan flytte meg over på stimulerer. I morgen tidlig starter jeg med spray :hello2

Stå på Smuta, og hold hode høyt hevet. Du er en gudinne i alt du må igjennom nå :notworthy
Wiiii!! Endeleg i gang igjen! Tusen takk for fine ord, gode deg! ❤️ Masse lykke til og heiarop til deg også. :dance008

Hei gode Saltvann, synd at du ikkje har fått skikkeleg svar på spørsmåla dine, det fortjener både du og mannen. Synest alt høyrest veldig rart ut. Først seier dei at de heller bør gå for ED og så er plutseleg anbefalinga å prøva på eiga hand heime?!? Eg er mildt sagt forvirra!! :dead:

Uansett, håpar du får ein herleg kveld - med eller uten brød! :joyful:

Hei:) De sier fortsatt at ED er den beste løsningen. De sier det er vanskelig og få barn med egne egg, men ikke umulig.

Den saken er grei, men det er ikke poenget mitt. Jeg lurer på hvorfor vi har blitt rådet til IVF, og ikke bare prøve hjemme med litt hormoner i tillegg. DET svarer de meg ikke på. Jeg skal sende en ny mail i helgen :)

Vi håper på det beste og satser på at det overlever opptining :) Og ja, som du sier, dere har jo allerede et perfekt et på frys! :) :)

Hei:) De sier fortsatt at ED er den beste løsningen. De sier det er vanskelig og få barn med egne egg, men ikke umulig.

Den saken er grei, men det er ikke poenget mitt. Jeg lurer på hvorfor vi har blitt rådet til IVF, og ikke bare prøve hjemme med litt hormoner i tillegg. DET svarer de meg ikke på. Jeg skal sende en ny mail i helgen :)

Jeg tror jeg forstår tankegangen til legene og anbefalingene om IVF.
Delvis i hvert fall.
Det er jo disse velsignede 3 stimsykluser.
Én "dårlig" syklus (få egg) sier på en måte ingenting. Kan skje.
To sykluser - hmmm... Ok, også.
Men har du tre sykluser som ligner på hverandre, da er du nesten 100% sikker på at de fleste blir sånn.
Dem kunne forsåvidt stoppet etter 2 sykluser også. Eller man kan også bite tennene sammen og fortsette til syklus 8-9-10 i håp om at det funker. For det kan jo plutselig fungere. Og det gjør det for noen.

Lykke til! Spennende med lang syklus.
Hvor lenge skal du gå på spray? Og på hvilken syklusdag starter du?

Så nervepirrende.
Hvor lang tid tar det med PGT-A?
Ei uke?
Hvilken metode bruker de? Antar at den nyeste - NGS?
Og den 4AA-en er også testet, sant?

Lykke til! Spennende med lang syklus.
Hvor lenge skal du gå på spray? Og på hvilken syklusdag starter du?
Ja kjempespennende! Denne gangen har jeg liksom trua på at det kan gå bra.
Syklusdag 21 i dag. Skal spraye i alle fall til første ul som er 17. September. Starter med sprøyter den 8. September som da vil være ca syklusdag 8.

Ja kjempespennende! Denne gangen har jeg liksom trua på at det kan gå bra.
Syklusdag 21 i dag. Skal spraye i alle fall til første ul som er 17. September. Starter med sprøyter den 8. September som da vil være ca syklusdag 8.

Noe alvorlig nedregulering blir det. Det er kanskje vanlig ved lang protokoll?
Siste gang du gikk lang, hvor mange dager tok det med stimulering? Husker du det?

Jeg tok ei uke med Progynova og merker allerede at eggstokkene er blitt treige.
Spent på UL i morgen.

Jeg har vært på egguttak og fikk ut 6 egg! Det ble jeg så glad for! Forrige gang fikk de ut 11 og kun ett klarte seg til innsett. Har trua på at færre egg gir bedre kvalitet så håpet mitt lever fremdeles . I morgen får jeg telefon om hvor mange som er befruktet. Hadde god uttelling på det sist (alle modne egg som ble hentet ut ble befruktet), men vi får vente å se ☺️

Back
Topp