Vi over 38 ❤️

Men dette betyr vel at dere kvalifiserer for ytterligere utredninger?
Uvissheten er ofte den verste..

Klem:Heartred
Ja, men jeg tror kanskje ikke det er så mye vi ikke har sjekket allerede, bortsett fra kromosomer og hysteroskopi. Hysteroskopi får jeg forhåpentligvis nå ganske snart. Får bare vente til kroppen ordner opp først ❤

Tusen takk ❤ Det gjør aller mest vondt å ikke vite om vi noen gang lykkes. 3 MA/SA på et år er bare så ufattelig kjipt, og det er vanskelig å tenke at det noen gang kan gå..
Ja, det å ikke vite er virkelig det aller verste. Det har jeg selv kjent mye på. Og frustrerende når man ikke klarer å finne noe godt svar på hvorfor det ikke går heller. Jeg ble jo gravid nå etter hysteroskopi, og før det var det 1 tidlig SA, 2 kjemiske og en senabort. Føltes ganske håpløst ut. Aner jo ikke om det bare var en tilfeldighet at jeg ble gravid etter hyst.
Legen som utførte hysteroskopi sa i hvert fall at selv uten funn kunne man se en økt andel av graviditeter etter hysteroskopi.
Ta vare på deg selv, og håper du blir tatt vare på av de rundt deg ❤️

Ja, det å ikke vite er virkelig det aller verste. Det har jeg selv kjent mye på. Og frustrerende når man ikke klarer å finne noe godt svar på hvorfor det ikke går heller. Jeg ble jo gravid nå etter hysteroskopi, og før det var det 1 tidlig SA, 2 kjemiske og en senabort. Føltes ganske håpløst ut. Aner jo ikke om det bare var en tilfeldighet at jeg ble gravid etter hyst.
Legen som utførte hysteroskopi sa i hvert fall at selv uten funn kunne man se en økt andel av graviditeter etter hysteroskopi.
Ta vare på deg selv, og håper du blir tatt vare på av de rundt deg ❤️
Historier som din gir masse håp ❤ De fant ingenting på din hysteroskopi? Hvor lenge etter kunne du gjennomføre forsøk? Takk ❤ Jeg har heldigvis verdens beste familie som tar godt vare på meg!

Takk for fine lykkeønskningar. Endeleg ferdig!!! Var så nervøs, veldig letta no. Litt svimmel og trøtt, men ellers bra. I bedre form enn etter egguttak uten narkose! :joyful:

Fekk ut 4 egg! Nokon av dei mindre folliklane var dessverre for små. Denne gongen skal dei gjera ICSI pga fryst sæd og få egg, me har ikkje gjort det før, så det blir spennande. Grunnen til det er visst for å unngå at egg blir øydelagt fordi for mange sædceller prøver å befrukta egget samtidig.

Heia egga og dei utvalgte svømmarane!!!! :smiley-angelic001 ❤️❤️❤️❤️

I kveld blir det feiring med Pepsi Max og Prosecco! :p

Takk for fine lykkeønskningar. Endeleg ferdig!!! Var så nervøs, veldig letta no. Litt svimmel og trøtt, men ellers bra. I bedre form enn etter egguttak uten narkose! :joyful:

Fekk ut 4 egg! Nokon av dei mindre folliklane var dessverre for små. Denne gongen skal dei gjera ICSI pga fryst sæd og få egg, me har ikkje gjort det før, så det blir spennande. Grunnen til det er visst for å unngå at egg blir øydelagt fordi for mange sædceller prøver å befrukta egget samtidig.

Heia egga og dei utvalgte svømmarane!!!! :smiley-angelic001 ❤️❤️❤️❤️

I kveld blir det feiring med Pepsi Max og Prosecco! :p
Å så fantastisk Smuta :Heartred
Jeg har troa på ICSI!
Kos deg max:Heartred

Det er jo vanlig for oss, Divas, at syklusen blir kortere. Som regel pga kortere follikulærfase, mens lutealfasen holder seg stabil.
Jeg måler EL rutinemessig hver syklus. EL test positiv på 10-11 dag. Syklusen blir da 25-26 dager. Det er pga ledende follikel skyter ofte fart allerede i lutealfasen syklus før.
Skal ikke være enkelt med oss store jenter, nei.
Fortsatt positiv el test her så da kommer vel el som normalt. Da kan det kanskje se ut som at min lutealfase er kortet ned. Blir spennede å se når mens kommer denne gangen.

Å så fantastisk Smuta :Heartred
Jeg har troa på ICSI!
Kos deg max:Heartred
Tusen takk, kjære du. ❤️ Fekk oppdatering frå legen min no i kveld om at det var tre modne egg, det fjerde var umodent. Så no har dei gjort ICSI på desse tre. Blir nervepirrande dagar, hadde vore fantastisk å få eit friskt embryo til på frys.

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Tusen takk, kjære du. ❤️ Fekk oppdatering frå legen min no i kveld om at det var tre modne egg, det fjerde var umodent. Så no har dei gjort ICSI på desse tre. Blir nervepirrande dagar, hadde vore fantastisk å få eit friskt embryo til på frys.

Så spennende, håper på det beste for de tre eggene ❤️

Historier som din gir masse håp ❤ De fant ingenting på din hysteroskopi? Hvor lenge etter kunne du gjennomføre forsøk? Takk ❤ Jeg har heldigvis verdens beste familie som tar godt vare på meg!
Jeg har fortsatt ikke fått svar på biopsien merkelig nok. Har ikke etterlyst heller iom at jeg nå ble gravid. Egentlig vil de vel gjerne at man skal vente på resultat fra biopsi før man går i gang med nytt forsøk, men siden det egentlig ikke var mistanke om noe, men heller litt sånn just in case i mitt tilfelle fikk jeg forsøk på første syklus etter hysteroskopi.
Så bra at du har gode folk rundt deg, det betyr mye ❤️

Nå har de donor til oss i DK :smiley-ashamed008 Jeg tror uansett vi takker nei, vil gjerne prøve en siste gang med egne egg. Nå har jeg proppet meg full av vitaminer siden mai og kuttet ut kaffe. Koffeinfri kaffe på glass og varm melk er faktisk veldig godt!

Jeg skulle ha inseminering I disse dager, men det jeg trodde var spotting, har visst vært mens. Så da får vi vente til neste syklus. Så j lei! Hausken foreslo likevel at jeg skulle komme inn på UL imorgen og se om det er en fin eggpose der, men tror jeg sier nei takk til det. Jeg vil gjøre det "ordentlig" når vi skal gjøre det og ta de medisinene jeg skal.

For meg er det viktig at donoren ligner på meg. De mener at hun gjør det. Hun har grå-blå øyne og lysebrunt hår. Jeg har blå øyne, og var lyseblond som liten. Blitt mellomblond med årene. Så akkurat nå surrer det mye rundt i topplokket :happy090
Hei Saltvann, er så spent på reisen deres videre og om det blir donor eller ikke! Så utrolig spennende når det dukker opp en aktuell donor, men krysser selvfølgelig fingrene for at dere lykkes med en siste inseminering! ❤️

Selv har jeg tatt meg en laaang pause fra IVF i sommer, så jeg har bare vært innom her og lest litt nå og da. Det har vært noen intensive runder de siste månedene, så jeg håper det har en positiv effekt at kroppen har fått slappet skikkelig av i ferien.
Hadde kontroll på Hausken i går for telling av egg før ny syklus og fikk mensen i dag, så nå har jeg nettopp satt første sprøyte! C var ikke helt enig med B i om lavstimulering var riktig for videre forsøk, så jeg endte med å gjøre om planen og prøver 225 iu Gonal-f denne gangen istedet for 150 Menopur. Kjenner for øvrig at pausen har gjort noe med motivasjonen min videre, så sykepleieren satt meg opp på en time hos Tone Bråten for å få luftet hodet litt. Hun skal visst også være veldig flink til å snakke om ED hvis vi skal ha det som plan B. Planlegger dere donasjon via Hausken i Finland? Og Maigaard i DK?

Krysser fingrene for deg!!
Dagene mellom uttak og når den telefonen kommer om hvordan det gikk er så lange… Håper du finner en distraksjon :Heartred

Jeg skjønner ingenting. Dag 3 med positiv el test. Ikke at det har noe å si for forsøket vi skal igang med, men er ikke det litt merkelig o_O

Jeg skjønner ingenting. Dag 3 med positiv el test. Ikke at det har noe å si for forsøket vi skal igang med, men er ikke det litt merkelig o_O

Mener å huske at det er mulig EL tests kan slå ut positiv ila noen dager. Det er første dagen den er positiv som betyr noe.
Når det er sagt, så kan EL test være pos også under graviditet. Sjekket det? (Fulgte ikke med forumet i det siste. Vet ikke hvor du er i løpet. Håper at det ikke trigger noen ubehagelige følelser.)

Mener å huske at det er mulig EL tests kan slå ut positiv ila noen dager. Det er første dagen den er positiv som betyr noe.
Når det er sagt, så kan EL test være pos også under graviditet. Sjekket det? (Fulgte ikke med forumet i det siste. Vet ikke hvor du er i løpet. Håper at det ikke trigger noen ubehagelige følelser.)
Har vært borti 2 dager med positiv, men 3 synes jeg var å strekke den ut altså :rolleyes:
Ikke gravid i alle fall for mannen har vært på sjøen og kom hjem på mandag :wtf: *ingen ubehagelige følelser trigget ;)

Skjønner veldig godt at dere ønsker å forsøke med egne egg en siste gang ❤ Det er noe med å føle at man har prøvd alt før man går over på alternativer. Håper koffeinfri kaffe og vitaminer gjør susen! Er det slik at dere må stille dere i kø på nytt om dere skulle ønske donor senere?

Hei søta :) Ja, vil prøve en siste gang. Det er akkurat der samme jeg lurer på. Jeg skal ringe Danmark iløpet av dagen. Vet du ikke har det helt topp om dagen, men håper det går greit :)

-klemme på-

For et maraton du går gjennom. Du er supertøff, det skal du virkelig ha! Forstår godt at du vil prøve egne en siste gang. Det var det som gjorde at jeg orket IVF en gang til. Hadde egentlig bestemt oss for inseminering med donorsperm men Medicus mente vi burde gi IVF en ny sjanse.

Jeg er i allefall helt overbevist om at du har gjort alt du kan og mer enn mange. :Heartred

Er koffeinfri kaffe på glass virkelig godt? :love017

Takk for hyggelige ord :) Ja, føler meg faktisk litt tøff om det er lov til å si det selv :cool05 Alderen og erfaringer gjør en nok tøffere, tenker jeg. Ja, koffeinfri kaffe ER faktisk godt :)

Jeg elsker store glass med kaffe. 1/3 kaffe og 2/3 varm, steamet melk. Aldri kommet meg dit at jeg har bestilt koffeinfrie bønner, og ikke funnet det i butikken. På hytta i sommer hadde samboer plutselig kjøpt koffeinfri kaffe på glass, husker ikke hva den heter. Den, eller den vanlige kaffen, har eksistert i en årrekke. Brunt lokk. Jeg tenkte at denne ikke var noe særlig, men ga den et forsøk sammen med varm melk, og ja! Den var god! :)

Håper du har en fin dag :)

Oppdaterer om mitt seneste Hausken besøk nedenfor.

Last edited:
Akkurat kommet med ut av Hausken. Skulle hatt inseminering i disse dager, men denne frøkna oppfattet ikke at det hun hadde var en menstruasjon, og begynte derfor ikke med medisiner.

Anywho; de ville nå ha med inn på en UL for å se hvordan det ser ut. Der var det to folikler på 15-20 mm, uten at det sier meg så mye. Legen, en jeg aldri har truffet der, mente at vi bare skulle prøve HJEMME!

Jeg måtte jo da spørre om hvorfor vi har styrt så mye med blant annet IVF tidligere, hvis hjemmeprøving er like greit. Han snakket en del, og sa en del av det jeg også har tenkt. Så ikke vet jeg. Det har vært litt unødvendig for vår del, i og med at vi kun har fått ut 1-2 egg.

Nok om det, skal ikke bruke energi på å irritere meg over det. Jeg har tatt meg fri idag, og nå skal jeg dra og trene. Er SÅ støl etter søndagen, klarte såvidt å gå fra et apparat til det andre søndagen som var, og har nærmest måttet kaste meg ned på stoler :laughing001

Ønsker alle en fin dag :)

Hei Saltvann, er så spent på reisen deres videre og om det blir donor eller ikke! Så utrolig spennende når det dukker opp en aktuell donor, men krysser selvfølgelig fingrene for at dere lykkes med en siste inseminering! ❤️

Selv har jeg tatt meg en laaang pause fra IVF i sommer, så jeg har bare vært innom her og lest litt nå og da. Det har vært noen intensive runder de siste månedene, så jeg håper det har en positiv effekt at kroppen har fått slappet skikkelig av i ferien.
Hadde kontroll på Hausken i går for telling av egg før ny syklus og fikk mensen i dag, så nå har jeg nettopp satt første sprøyte! C var ikke helt enig med B i om lavstimulering var riktig for videre forsøk, så jeg endte med å gjøre om planen og prøver 225 iu Gonal-f denne gangen istedet for 150 Menopur. Kjenner for øvrig at pausen har gjort noe med motivasjonen min videre, så sykepleieren satt meg opp på en time hos Tone Bråten for å få luftet hodet litt. Hun skal visst også være veldig flink til å snakke om ED hvis vi skal ha det som plan B. Planlegger dere donasjon via Hausken i Finland? Og Maigaard i DK?

Hei Lura:)

Akkurat takket nei til mottatt donor. Sykepleieren var enig, i og med at vi nå hadde bestemt oss for å prøve en gang til med eget egg.

Så deilig med en laaang pause fra dette:) Jeg er lei, så gleder meg nesten litt til vi har valgt en donor. Blir du litt usikker når legene er uenige med hverandre?

Jeg sitter her litt som et stort spørsmålstegn nå og sendte akkurat en mail til sykepleieren. Hun er sikkert lei av meg som maser som et lok'motiv :laughing001

Legen idag, en mann jeg aldri har truffet før, mente at vi likegjerne kunne prøve hjemme. Jeg skrev til sykepleieren at jeg var litt usikker på om han mente at vi skulle prøve hjemme "for alltid", eller bare denne gangen. Hvis det er for alltid, skjønner jeg liksom ikke helt...

Så da dro jeg på ultralyd idag bare for å få vite at vi skulle prøve hjemme, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ble bedt om å komme :dead:

Hvis vi velger klinikken i Finland, må vi snakke med en psykolog. De har også anbefalt Tone Bråten.

Enten Finland eller Stork i Køben :)

Å Smuta, så bra med tre modne! Krysser alt jeg har for at det blir MINST ett på frys! Det blir en nervepirrende ventetid ja, reiser du hjem nå?

Back
Topp