Vi over 38 ❤️

Nå skjønner jeg NADA. Legen igår sa at jeg kunne forvente eggløsning om en ukes tid og ba meg starte testing igår. Det gjorde jeg også, med CB dobbel hormonindikator.

Den viste runding igår, første dagen, slik den alltid gjør. Men idag viste den statisk, altså positiv. Jeg skjønner ikke hva legen driver med.

Jeg fikk til svar fra Hausken igår om at jeg nå etter ul igår ville ha enda bedre forutsetning enn normalt denne måneden. Pisspreik! Jeg har sendt ny mail idag.

Tilbake til testen. Kan det være at eggløsning likegjerne kunne vært igår? For den viser jo uansett sirkel første dag, no matter what.

Håper alle får en flott dag, tror jeg må øke dosen blodtrykksmediner! :dead:

Tusen takk, kjære du. ❤️ Fekk oppdatering frå legen min no i kveld om at det var tre modne egg, det fjerde var umodent. Så no har dei gjort ICSI på desse tre. Blir nervepirrande dagar, hadde vore fantastisk å få eit friskt embryo til på frys.

:smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Spent på resultatet idag!! :)

Nå skjønner jeg NADA. Legen igår sa at jeg kunne forvente eggløsning om en ukes tid og ba meg starte testing igår. Det gjorde jeg også, med CB dobbel hormonindikator.

Den viste runding igår, første dagen, slik den alltid gjør. Men idag viste den statisk, altså positiv. Jeg skjønner ikke hva legen driver med.

Jeg fikk til svar fra Hausken igår om at jeg nå etter ul igår ville ha enda bedre forutsetning enn normalt denne måneden. Pisspreik! Jeg har sendt ny mail idag.

Tilbake til testen. Kan det være at eggløsning likegjerne kunne vært igår? For den viser jo uansett sirkel første dag, no matter what.

Fullt mulig at det kunne vært positiv test i går også. Jeg har hatt positiv 3 dager råd rad nå. Første negative i dag.
Men skjønner ikke hvorfor legen sa at du kunne forvente el om 1 uke. Hadde du ikke 2 folikler som var i rett størrelse for el?

Dette høres veldig rart ut at han sier du får EL om en ukes tid med to follikler på 15 og 20. Hvis du hadde en follikel på 20, så er egget veldig klar til å slippe, og rimer greit med at du får positiv EL-test nå, men som du sier kan det jo ha vært i går også, siden den viser rund første måling uansett. Så kjipt å få så dårlig råd ❤

Fullt mulig at det kunne vært positiv test i går også. Jeg har hatt positiv 3 dager råd rad nå. Første negative i dag.
Men skjønner ikke hvorfor legen sa at du kunne forvente el om 1 uke. Hadde du ikke 2 folikler som var i rett størrelse for el?

Jeg vet det, men vi har jo ikke lagt inn aksjer enda. Men det er jo likevel en sjans om vi hopper til køys så raskt vi har sagt natta til kidsa. Det beste er vel at spermen ligger klar når egget blir sluppet. Ja, veldig rart. Jeg vet ikke hvor store de er ved eggløsning, men det burde jo han vite.

Dette høres veldig rart ut at han sier du får EL om en ukes tid med to follikler på 15 og 20. Hvis du hadde en follikel på 20, så er egget veldig klar til å slippe, og rimer greit med at du får positiv EL-test nå, men som du sier kan det jo ha vært i går også, siden den viser rund første måling uansett. Så kjipt å få så dårlig råd ❤

Ja, veldig rart. Ja, jeg river snart av meg håret :dead: Neida, men blir irritert. Men fortsatt en mulighet :Heartred:love022

Når har man størst sjans for å bli gravid? Dagen før eggløsning, eller på selve eggløsningsdagen?

Hilsen xx, 12 år :joyful:

Liker denne, men skal sies at jeg ble spontant gravid 2 ganger og begge ganger hadde vi kun sex på eggløsningsdagen. Så løpet er ikke kjørt!

Vedlegg

• Screenshot_20210819-201007_Chrome.jpg
    Screenshot_20210819-201007_Chrome.jpg
    76,3 KB · Visninger: 53
Når har man størst sjans for å bli gravid? Dagen før eggløsning, eller på selve eggløsningsdagen?

Hilsen xx, 12 år :joyful:
Jeg har lurt litt på det samme, for ved inseminasjon gjør man jo alltid det dagen etter positiv el-test :angelic: Det syns jeg er litt fiffig. Man får jo hjelp opp til livmoren, men likevel. Har blitt gravid 3x på IUI, så tidspunktet ser ut til å klaffe for min del, men hvis man feks har kort el-topp er det jo fare for å misse den før egget har sluppet.

Jeg har lurt litt på det samme, for ved inseminasjon gjør man jo alltid det dagen etter positiv el-test :angelic: Det syns jeg er litt fiffig. Man får jo hjelp opp til livmoren, men likevel. Har blitt gravid 3x på IUI, så tidspunktet ser ut til å klaffe for min del, men hvis man feks har kort el-topp er det jo fare for å misse den før egget har sluppet.

Jeg har hatt to inseminasjoner. Den første var da IVF ble omgjort til inseminering. Da hadde el allerede skjedd da jeg kom til uttak, og de tok en inseminering istedenfor. Jeg ble gravid. Ved forrige inseminasjon skulle jeg sette ovitrellen dagen før insemineringen. Da fikk jeg også positiv test, men glapp kjapt.

Hello girls!

I'm back in game again etter en hektisk sommer.
Sykle-sykle igjen. Startet stims i går.
IVF/ICSI, forsøk #4, Medicus TRD.
Estrogen priming ei uke med Progynova. Fostimon 300.
Dobbel trigger: Ovitrelle og Gonapeptyl. Duphaston.

Får se om det blir noe annerledes denne gangen.

Hello girls!

Tvitvi Lysi :Heartred

Hello girls!

Krysser fingrene for et bedre resultat denne gangen!

Jeg er også i gang igjen. Jeg har ikke gjort noen endringer på medisin så utgangspunktet er i grunnen helt likt som i mai. Var på første kontroll etter sprøytestart i dag, og denne gangen ser det litt annerledes ut hos meg. Har færre eggposer, men de virker jevnere i størrelsen enn sist. Satser på at det er et godt tegn! Jeg vil heller ha 4 gode egg enn 11 dårlige. Trolig blir det egguttak onsdag neste uke, én dag tidligere enn sist.

Krysser fingrene for et bedre resultat denne gangen!

Jeg er også i gang igjen. Jeg har ikke gjort noen endringer på medisin så utgangspunktet er i grunnen helt likt som i mai. Var på første kontroll etter sprøytestart i dag, og denne gangen ser det litt annerledes ut hos meg. Har færre eggposer, men de virker jevnere i størrelsen enn sist. Satser på at det er et godt tegn! Jeg vil heller ha 4 gode egg enn 11 dårlige. Trolig blir det egguttak onsdag neste uke, én dag tidligere enn sist.

Masse-masse lykke til!
Jevn vekst er bra! Helt enig i at det er best med få gode enn mange dårlige egg.
Det er derfor jeg gikk på Progynova denne gangen - i håp om å få jevnere vekst. Var plaget med asynkron vekst før. Jeg skal på 1.ul kontroll på onsdag.

Hello girls!

Så bra! Har oppdatert! Heia egga!!! :D

Hei fine folk, er endeleg heime igjen! ❤️ Dessverre var det kun eitt av dei tre modne egga våre som blei befrukta med ICSI, skuffa! :( Kanskje ICSI ikkje var rett for oss. No ventar me intenst på svar om embryoet vårt har klart seg til dag 3, me har håp om å få oppdatering i løpet av kvelden… Skitt, det er så enormt mykje uuthaldeleg venting i dette gamet her!!! :dead:

Me håpar i det lengste for vårt lillle embryo…!!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Hei fine folk, er endeleg heime igjen! ❤️ Dessverre var det kun eitt av dei tre modne egga våre som blei befrukta med ICSI, skuffa! :( Kanskje ICSI ikkje var rett for oss. No ventar me intenst på svar om embryoet vårt har klart seg til dag 3, me har håp om å få oppdatering i løpet av kvelden… Skitt, det er så enormt mykje uuthaldeleg venting i dette gamet her!!! :dead:

Me håpar i det lengste for vårt lillle embryo…!!!! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
Krysser hår, fingre, tær, knær å alt som krysses kan for at det går fint med embryoet :Heartred

Hei alle dere flotte jenter i denne gruppen!:Heartred
Håper dere har hatt en fin sommer! Her har jeg koblet litt av ivf-karusellen i det siste og heller konsentrert meg om helsen, familien og ferietid. Vi har også flyttet, så der har vært nok å gjøre. Jeg er satt opp til time på sykehuset i september, jeg antar jeg da får vite mer om planen videre. Ønsket om å fortsette på min ivf-reise er nå veldig sterkt, og jeg håper jeg får klarsignal denne gang fra sykehuset. Jeg føler meg i god form helsemessig, så da er det bare å krysse fingrene for gode nyheter!:happy:
Jeg har ikke lest så mye her inne i det siste, men jeg ser at dere har deres utfordringer også og at ting tar tid....håper så inderlig at det nå er våres tur og at alle babydrømmer vil gå i oppfyllelse, jeg heier på år 2022!:wav
Masse gode klemmer fra Vårsol.:love7

Back
Topp