Vi får ikke sende med leverpostei i barnehagen lenger

En tråd i 'Livet med barn 0-1 år' startet av Persienna, 4 Nov 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.
  1. M+A=baby Forumet er livet Marsboerne VIP Sommerfuglene 2017

Hvis ungen din er glad i leverpostei, så send med og lat som ingenting. Min spiser nesten ikke annet.

2. Boblefrua Forumet er livet

Det hadde jeg ikke godtatt.

3. klemm Flørter med forumet

Så hvis ett barn i barnehagen hadde vært vegetarianer, kunne ingen av de andre barna spist kjøtt? Det er forskjell på et valg man selv (eller foreldrene i dette tilfellet) har tatt og allergier man ikke kan noe for og kan bli direkte syk av

• Liker Liker x 4
    • Enig Enig x 3
  4. Marihøns Mai <3 Desemberskatter 2016 ♡ Maibarna ♡

I alle dager!!! Nei, det hadde jeg ikke gått med på og jeg hadde virkelig sagt ifra på møtet!

5. Marihøns Mai <3 Desemberskatter 2016 ♡ Maibarna ♡

Utrolig trist :(

• Liker Liker x 1
  6. LilleUllsokk Forumet er livet Septembermødre <3 Desemberlykke 2018 Januarlykke 2019

Hadde ikke godtatt det med leverposteien!! Eggallergi tar man selvsagt hensyn til om det er alvorlig. Vi sender kun med frokost, de får lunch og ettermiddagsmat. Men min gutt spiser nesten bare leverpostei. Min gutt tåler ikke melk og enkelte andre ting, så mye pålegg han ikke kan ha. Og må ha lite salt på grunn av nyrene og høyt blodtrykk, så kaviar er utelukket. Når leverpostei er et av få pålegg han kan ha, så hadde vi virkelig fått problem med et sånt forbud. Vår gutt er ikke så allergisk at ikke andre kan spise melk rundt han, så vi nekter jo ikke andre å spise melk!

• Liker Liker x 1
  7. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Nei, det hadde jeg ikke godtatt. Hvis jeg valgte å bli vegetarianer, skulle jeg kreve at alle rundt meg skulle leve vegetariansk for ikke å støte meg? Nei, det er ikke bare urimelig, det er latterlig!

8. Oh Dear Forumet er livet VIP Januar 2017

Det er jo så sykt snevert tenkt da! For de som ikke tror, så er det jo bare grøt, kaker og hjerter! :eek: er da mange som feirer jul uten at det nødvendigvis et noe religiøst involvert, bare en tradisjon. Likte så godt son hun muslimske moren skrev i fjor i forhold til at hun lot barna sine gå i gudstjeneste i kirka: de ble da ikke mindre muslim av å lære om jesus eller å gå i kirka.

• Enig Enig x 1
  9. Sara Trøtt hormonbombe VIP Desemberglede 2015 Januarlykke 2016

Allergi tar man hensyn til.

At andre velger å ikke spise det ja så får de se til at barna ikke bytter matpakke da men ikke nekte alle mat med svin

10. Shoegrl Forumet er livet Marsboerne 20 18 Himmelbarn

Forferdelig trist...

11. Lillafrosk Forumet er livet Tilgangsansvarlig Oktoberbarna 2021♡ Sensommerlykke 2017 Assistert-jentene

Synes det er utrolig teit.. Jeg er ikke typen selv som tar opp ting jeg er misnøyd med, men synes heller ikke at dette bør godtas uten videre..

12. Shadow Juni12s aktive VIP Oktoberbarna 2021♡ ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Jeg som muslim hadde reagert om noen hadde sagt noe sånt her!

Men nå er det ikke lenge siden vi hadde overnattingsgjester som hadde med seg pålegg av svin, de fikk selvsagt lov til å ha det i kjøleskapet og spise det i leiligheten vår, det med å ikke spise gris er vårt valg og å nekte andre og spise pga våres valg blir feil!

• Liker Liker x 12
    Last edited: 4 Nov 2016
  13. Dragen Elsker forumet Sommerfuglene 2017

Jo, de kan nekte barn å ha med søtt i barnehagen. Her var det økologisk og sukkerfri barnehage og ungene fikk ikke lov å ha med søtt.

14. FrkVerpesyk Gift med forumet Marsboerne2017 Februarbarna 2020

Å kutte ut leverpostei av religiøse grunner syns jeg høres helt urimelig ut. I fjor var det en gutt med ekstrem fiskeallergi i barnehagen til datteren min, da måtte alle kutte ut leverpostei fordi den veldig ofte inneholder ansjos (i tillegg til pålegg som makrell i tomat og kaviar selvfølgelig), men det blir jo noe helt annet og var selvfølgelig helt ok .

15. Chihaya Forumet er livet VIP Novemberlykke 2016 Novemberskattene 2014 <3 Desemberskattene 2014

Ikke ned loven i hånd, nei. :)
    De kan gi retningslinjer, men ikke mer enn det.

• Liker Liker x 1
  16. Softis Forumet er livet Sommerfuglene Himmelbarn Desemberskatter 2016 Assistert-jentene Juligull2021

Enig!

17. Strikkefrue Forumet er livet Maiblomstene 2017 Himmelbarn

Veldig enig med deg:)

• Liker Liker x 1
  18. Kengu Forumet er livet VIP

Nei de kan ikke nekte det

19. supernaturalfan Flørter med forumet

nei, alvorlig talt!!! Dette må du/dere ikke godta sånn uten videre.. hallo i luken!

20. Bkno0804482 Flørter med forumet

Hæ? Nok et elendig bevis på misforstått forståelse av muslimer. Stakkars muslimer som igjen tar støyten. La det være sagt EN gang for ALLE: det er IKKE muslimene som ønsker en slik ordning, det er snillistiske pedagoger som tror de vet hva integrering er. Og for TUSENDE gang; muslimer KAN være rundt ikke muslimer som spiser svin. Regner med denne Bhg er avsideliggendes i grisgrendt strøk, og får sin informasjon kun gjennom tv.

Her i Oslo har man ihvertfall nok erfaringer med muslimer , så man vet at det ikke er nødvendig med slike tiltak. Fordummende og misforstått. Og gir næring til uopplyste rasistspirer .
    Tommelen ned mot den ledelsen!! PS. Stakkars foreldrene til det ene barnet. Blir nok ikke det mest populære i flokken framover.

• Liker Liker x 3
    Last edited: 4 Nov 2016
Trådstatus:
Stengt for ytterligere svar.

Del denne siden