Vi får ikke sende med leverpostei i barnehagen lenger

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det mener jeg å, så lenge det ikke er pga allergi/sykdom.
Men hva kan jeg gjøre da? Alle satt jo som dumme nikkedukker på foreldremøtet i går.
Hvis ungen din er glad i leverpostei, så send med og lat som ingenting. Min spiser nesten ikke annet.
 
Det hadde jeg ikke godtatt.
 
Så hvis ett barn i barnehagen hadde vært vegetarianer, kunne ingen av de andre barna spist kjøtt? Det er forskjell på et valg man selv (eller foreldrene i dette tilfellet) har tatt og allergier man ikke kan noe for og kan bli direkte syk av
 
I alle dager!!! Nei, det hadde jeg ikke gått med på og jeg hadde virkelig sagt ifra på møtet!
 
Kjenner jeg blir mektig provosert. De kunne prøvd seg på å innføre et slikt forbud i bhg til sønnen min, eller på skolen der jeg jobber som lærer. Heldigvis så er jeg rimelig sikker på at det ikke blir aktuelt (på mange år). Jeg skulle også likt å sett barnehagen referere til loven som tillater de å innføre en slik regel.

Dette blir for øvrig et litt annet tema, men venninnen min har barn i en kommunal Oslo-barnehage hvor de bevisst unngår å snakke jul. De har fjernet julegrøt, desemberbakingen og julepyntlagingen av hensyn til andre religioner. Personlig synes jeg det er fryktelig trist at tradisjoner som vi har hatt i Norge i årevis skal forsvinne fordi man er redd for å støte andre kulturer.


Utrolig trist :(
 
Var på foreldremøte i barnehagen til 2 av barna mine i går. Vi fikk utlevert ett ark med NEI-mat.
På listen står blant annet egg, pga av allergi. Men det står også at vi fra og med i dag ikke får lov til å sende med barna våre leverpostei på matpakka. Eller andre produkter som inneholder svin. Begrunnelsen er på relgiøst grunnlag. Er det bare meg eller er dette litt sært? Mitt barn må vel få lov å spise leverpostei på skiva si selv om ett barn på en annen avdeling er muslim? For eneste ett barn i barnehagen som er muslim nemlig!