Jeg henger meg på her. Hadde en SA i går, for første gang, så dette er ukjent terreng for meg. Er det slik at jeg jeg må ha en runde til med blødninger (mens) før jeg får el? Eller kan jeg begynne å teste etter el om en stund, uten å ha hatt en mensblødning først?

Uff, så leit å lese :( Var du langt på vei? Jeg opplevde også SA nå i starten av august, og etter mye om og men med ulike meninger fra folk her inne blant annet bestemte vi oss for å prøve igjen uten en mens imellom :) Er kroppen klar, så er den klar, er den ikke så blir man ikke gravid, tenker jeg! Fikk EL på CD18, så syklusen ble ca 4 dager forskjøvet pga SAen. Krysser og håper nå at spiren sitter allerede, jeg er klar! :)
 
Uff, så leit å lese :( Var du langt på vei? Jeg opplevde også SA nå i starten av august, og etter mye om og men med ulike meninger fra folk her inne blant annet bestemte vi oss for å prøve igjen uten en mens imellom :) Er kroppen klar, så er den klar, er den ikke så blir man ikke gravid, tenker jeg! Fikk EL på CD18, så syklusen ble ca 4 dager forskjøvet pga SAen. Krysser og håper nå at spiren sitter allerede, jeg er klar! :)
Litt usikker pga ustabile sykluser, men 5-7 uker tror jeg ikke er helt på vidda.

Testet du med g-tester etter SAen? Jeg vet ikke om det er noe poeng i, eller om jeg bare skal begynne med el-tester om en 10 dagers tid.
 
Litt usikker pga ustabile sykluser, men 5-7 uker tror jeg ikke er helt på vidda.

Testet du med g-tester etter SAen? Jeg vet ikke om det er noe poeng i, eller om jeg bare skal begynne med el-tester om en 10 dagers tid.

Ja, jeg testet med g-test etter at blødningene hadde gitt seg (spottet et par-tre dager før det ble helt slutt) og da fikk jeg en helt blank tidligtest. Begynte vel å teste etter EL ca samtidig som denne negative g-testen :) Lykke til med testingen :)
 
Jeg sluttet på p-piller i mars 2018, tre måneder etter jeg ble konisert. Gikk opp for meg da at jeg begynte å få lyst på barn snart, og at det kunne være lurt å avvenne seg p-piller. Vi begynte prøvingen på bryllupsnatten ja. Fikk første eggløsning en uke etter bryllupet og andre på bryllupsreisen. Hadde jo vært veldig koselig om det hadde klaffet én av de to gangene, men hadde vært litt godt til å være sant.

Så trist at dere mistet, men på den andre siden får man tenke at det et positivt at du får til å bli gravid. Jeg har aldri fått en positiv graviditetstest før.

Angående smerter gjennom hele syklusen så er det noe jeg har blitt oppmerksom på etter vi begynte å prøve. Husker jeg har hatt vondt i «eggstokk»-område etter lengre skiturer før, men ikke konstant. Skal til gynekologen 10. september, da får jeg sjekket om jeg har cyster på eggstokkene som har vokst. Har hatt flere små siden 2011.

Å så romantisk! Det er jo som på film å prøve å få baby etter bryllupet. :) Håper det klaffer raskt for dere.

Ja, det er det jeg tenker også. Er kjempeglad for å ha sett positive tester. For tenkte en stund at det aldri kom til å skje meg. Det ble jammen mange kritthvite tester før det.

Det blir spennende å høre hva gynekologen sier da. Håper alt er bra! :)

Jeg er litt bekymret over endometriose for min del egentlig. Føler at det ikke er normalt å ha så mye vondt mellom eggløsning og mens som det jeg har. Men kommer ikke til å sjekke det opp helt ennå. Håper at det er start-vondter etter veldig mange år uten eggløsning på grunn av prevensjonen jeg har gått på..
 
Ja, jeg testet med g-test etter at blødningene hadde gitt seg (spottet et par-tre dager før det ble helt slutt) og da fikk jeg en helt blank tidligtest. Begynte vel å teste etter EL ca samtidig som denne negative g-testen :) Lykke til med testingen :)
Bestilte nettopp et lass med tidligtester, så da kan jeg sjekke litt innimellom.
 
Når det gjelder endometriose-tankene her, så er det ikke så uvanlig å oppdage det etter at man slutter på hormonprevensjon. Jeg har ikke brukt prevensjon på 8-10 år, men før det hadde jeg brukt det kontinuerlig i 6-7 år (begynte da jeg var 15, og sluttet da jeg var 21-22). Da begynte jeg først å få store smerter ved mens, og noen runder med store smerter midt i syklus. Det har vært ganske rolig de siste par-tre årene (eller så har min smerteterskel blitt høyere). Etter en akutt lap for 3 år siden fant de endovev, og jeg har en stor blodfylt cyste på den ene eggstokken (gyn kaller den liten, jeg syns golfballstørrelse er MER enn stor nok! :p). Det i seg selv gjør det jo ganske utfordrende å bli gravid.

Nå er jeg så «heldig» å ha pco i tillegg. Jeg tror ikke jeg har mange små cyster, men har problemer med å gå ned i vekt, har litt uønsket hårvekst og har sykluser som varierer med opp til 20 dager. Her tror jeg metformin hjalp oss i sommer, jeg tviler på at det var tilfeldig at vi fikk positiv graviditetstest bare et par måneder etter medisinstart.

Om man har vondt bør man jo sjekke det opp, tenker jeg. Men om det er så man har ålreit livskvalitet, så er det kanskje ingen hast. Og den eneste måten man kan sette diagnosen på i Norge i dag er ved lap, og det er jo ikke helt uten risiko det heller.
 
Jøss, lurer på om eggløsning nærmer seg? På tide, med tanke på at jeg er CD37. Tok både graviditetstest og eggløsningstest siden jeg ikke aner hvor jeg er i syklus. Får legge inn aksjer i dagene fremover og fortsette testingen ☺️
 

Vedlegg

  • BD40E5BE-0E5D-4887-9830-9844B81E248E.jpeg
    BD40E5BE-0E5D-4887-9830-9844B81E248E.jpeg
    9,3 KB · Visninger: 52
Jøss, lurer på om eggløsning nærmer seg? På tide, med tanke på at jeg er CD37. Tok både graviditetstest og eggløsningstest siden jeg ikke aner hvor jeg er i syklus. Får legge inn aksjer i dagene fremover og fortsette testingen ☺️
Det ser lovende ut!
 
Når det gjelder endometriose-tankene her, så er det ikke så uvanlig å oppdage det etter at man slutter på hormonprevensjon. Jeg har ikke brukt prevensjon på 8-10 år, men før det hadde jeg brukt det kontinuerlig i 6-7 år (begynte da jeg var 15, og sluttet da jeg var 21-22). Da begynte jeg først å få store smerter ved mens, og noen runder med store smerter midt i syklus. Det har vært ganske rolig de siste par-tre årene (eller så har min smerteterskel blitt høyere). Etter en akutt lap for 3 år siden fant de endovev, og jeg har en stor blodfylt cyste på den ene eggstokken (gyn kaller den liten, jeg syns golfballstørrelse er MER enn stor nok! :p). Det i seg selv gjør det jo ganske utfordrende å bli gravid.

Nå er jeg så «heldig» å ha pco i tillegg. Jeg tror ikke jeg har mange små cyster, men har problemer med å gå ned i vekt, har litt uønsket hårvekst og har sykluser som varierer med opp til 20 dager. Her tror jeg metformin hjalp oss i sommer, jeg tviler på at det var tilfeldig at vi fikk positiv graviditetstest bare et par måneder etter medisinstart.

Om man har vondt bør man jo sjekke det opp, tenker jeg. Men om det er så man har ålreit livskvalitet, så er det kanskje ingen hast. Og den eneste måten man kan sette diagnosen på i Norge i dag er ved lap, og det er jo ikke helt uten risiko det heller.

Ja, nettopp det jeg tenker også. At prevensjonen har skjult problemet frem til nå. Har dessuten en tante på morssiden som er hardt angrepet. Så jeg nesten regner med at det må være noe sånt som gjør at jeg har vondt. Men det er som du sier kun mulig å finne ut med lap, og kanskje ikke så mye å få gjort noe med det heller, så jeg smører meg med tålmodighet litt til. Eller rettere sagt, det er det jeg er blitt bedt om på legekontoret. ;)

Men så leit å høre om pco og golfball-cyste! Det høres ikke behagelig ut i det hele tatt! Men superbra at du klarte å bli gravid da! Da skal det jo gå igjen! :)
 
I dag, CD29, ble det endelig positiv el test! Nå skulle jeg vel egentlig blitt glad for det, men passa sykt dårlig i og med at mannen har dratt på jakt i en uke.. Får vel bare starte en ny vente periode og håpe på en kortere syklus :)
Er kjedeleg når det ikkje klaffar. :inpain:
Betre lukke neste gong!
 
Jeg vet ikke om jeg venter på mensen eller eggløsning. Er så utrolig frustrerende:p

Jeg har nå tolket litt spotting forrige fredag som TR, siden jeg ikke tror jeg hadde eggløsning forrige periode, da måtte mensen ha kommet nå. Er sånn konstant trykk nede i eggstokkland.. og håper det blir noe denne uka her!!
 
Eg har nådd cd34, og har så vidt eg veit ikkje hatt eggløysing enno. Har ikkje testa kvar dag, for har ikkje merka så mykje til symptom (trur eg). Testen i dag var veldig negativ. Men no gidd eg ikkje blåse dei dyre digitale eg har. Eg køyrer på med fire år utgått på dato-teststrimler frå ebay. Eg har jo fått positiv på ein for nokre månedar sidan, og dei er berre litt svak i fargen (desto lettare å sjå når dei ER positive)
 
Jeg vet ikke om jeg venter på mensen eller eggløsning. Er så utrolig frustrerende:p

Jeg har nå tolket litt spotting forrige fredag som TR, siden jeg ikke tror jeg hadde eggløsning forrige periode, da måtte mensen ha kommet nå. Er sånn konstant trykk nede i eggstokkland.. og håper det blir noe denne uka her!!

Var sånn jeg også hadde det, og visste ikke hva jeg skulle teste etter. Blødde i to dager, og det var så lite at det ikke kom noe i trusen. Har fått to positive el-tester på rad nå, dag 11 og 12 etter blødningen. De to forrige månedene hadde jeg eggløsning dag 22. Kroppen er rar og vanskelig å forstå. Haha
 
Var sånn jeg også hadde det, og visste ikke hva jeg skulle teste etter. Blødde i to dager, og det var så lite at det ikke kom noe i trusen. Har fått to positive el-tester på rad nå, dag 11 og 12 etter blødningen. De to forrige månedene hadde jeg eggløsning dag 22. Kroppen er rar og vanskelig å forstå. Haha

Veldig! Håper virkelig at jeg får noe utslag snart! :p er så lei. Men skal få eggløsning neste helg, så da vil jeg jo heller få noe positivt før neste helg :p har korte topper, så ikke fått positiv :)
 
Virker som om blødning etter sa har begynt å gi seg, så da kan jeg i første omgang sjekke om HCG er ute av kroppen. Tenkte å vente en ukes tid med det (og uansett må jeg vente på tester). Og så kan jeg begynne å lete etter el. Gleder meg til å komme i gang med det. :)
 
Cd37. Trur det nærmer seg eggløysing her. Tok test i går, men den var blank. Merka litt eggløysingsslim i forgårs og litt i går, og syns eg merker meir i dag. I tillegg har eg litt kribling i brystvortene. Veit ikkje om det er tilfeldig eller ei. Tappen er høg og langt oppe, men eg syns det er verre å vite om den er hard/mjuk og open/lukka (innbiller meg det endrar seg frå gong til gong). Tenker eg tar ein strimmel i ettermiddag. Og muligens ein digital.
 
Fikk g-tester i posten i dag, og brukte en med det samme. Fortsatt ganske positiv. Kjedelig å vente på negativ test. :sleep011
 
Testane mine var negative. Ingen eggløysing enno. :banghead:

Fikk g-tester i posten i dag, og brukte en med det samme. Fortsatt ganske positiv. Kjedelig å vente på negativ test. :sleep011
Skjønar det er kjedeleg å vente på negativ test etter SA. :sorry: Kor langt var du på veg og målte du nokon gong hCG?
 
Testane mine var negative. Ingen eggløysing enno. :banghead:


Skjønar det er kjedeleg å vente på negativ test etter SA. :sorry: Kor langt var du på veg og målte du nokon gong hCG?
Jeg var 5+3 eller 5+4 tror jeg. Målte HCG en uke før, da lå den på 800. Vil tippe den lå på 5-6000 før SA. Siden HCG har en halveringstid på et døgn vil den nok ikke være helt ute før tidligst søndag. Tipper jeg vil ha negativ test på fredag eller lørdag.
 
Jeg var 5+3 eller 5+4 tror jeg. Målte HCG en uke før, da lå den på 800. Vil tippe den lå på 5-6000 før SA. Siden HCG har en halveringstid på et døgn vil den nok ikke være helt ute før tidligst søndag. Tipper jeg vil ha negativ test på fredag eller lørdag.
Bra du har kontroll. Får håpe du ikkje må venta altfor lenge på eggløysing igjen. Eg mistenker eg hadde ein SA denne gongen, men eg hadde ikkje fått positiv test, og mensen kom nøyaktig på dagen. Men den var annleis, og ein ganske stor klump som er heilt ulikt noko eg har hatt før.. Har hatt MA før, men det var ein BO (blighted ovum = tomt egg/ikkje foster), og då var eg jo lenger på veg (veit ikkje kor lang tid pga mellomblødningar tolka som mens og ikkje noko foster å måle på ultralyd, muligens veke 8). Det at eggløysinga er såpass sein tar eg som nok eit teikn på at det var ein tidleg SA. (Det gir meg for såvidt håp ettersom vi har prøvd så lenge utan noko resultat).
 
Back
Topp