Jeg klarer bare å pumpe en pupp av gangen, for jeg må bruke en hånd og klemme litt på for å stimulere. Må liksom sette en finger mot hver av melkesjøene inni puppen for å få dem tømt. Bruker vel ca 20 min per pupp. Får ut 150-180 ml på morgenen. 80-120 etter 3-4 timer. Men hvis jeg sover litt på dagtid/ettermiddag, kommer det 150-180 igjen. Jeg pumper kun 4-5 ganger i døgnet (6-12-18-00), siden jeg produserer det dobbelte av hva Rolf spiser per døgn. Og så spiser jo Rolf av en pupp hver tredje time på dagtid, så da blir det litt utenom regnskapet også. Merker at det kommer mer melk av den puppen han har smattet på i påfølgende pumping.
Har inntrykk av at det ikke er vanlig å få til fullamming (eller fullernæring med morsmelk) hos de som er født så tidlig. Eller så bare later de som om de er overrasket over at jeg har så mye melk fremdeles.
Tenkte prøve meg på håndmelking alene etterpå (må bare være på rommet haha). Nysgjerrig! Og kjøpt en medela swing maxi (?) så kanskje den er bedre.. For syns ikke den fra sykehuset helt gjør susen alltid. Men gode mengder ja! Jeg blir svæææært overrasket om jeg får ut mer enn 50-55 utenom den nattpumpingen. Og må jobbe der også.. Dobbeltpumpe, men sitter med hendene også. Festet traktene i BH.
Utenom første halvannen uken (?) har hun fått utelukkende meg tror jeg. Kanskje 10-20 ml en gang eller to fra bankmelk. Men er jo en kamp mot klokken.. Så håper ammingen tar seg opp..