Takker for alle svar på tråden, det hjelper! Er fortsatt forvirra, men om mulig en smule klokere - trooor jeg!
Er litt vinglete på valg i utgangspunktet og det er noe med at dette er så endelig jeg kjenner jeg sliter med. Spesielt når det står at man ikke kan endre underveis, da blir jeg så redd for å velge feil.
Men forstår jeg det riktig at man
kan forlenge permisjonen underveis om man ønsker, bare at det da blir ulønnet? F.eks. hvis vi velger 100 % - når 49 uker er gått, kan jeg da søke om å være lengre hjemme selv om jeg ikke ba om det i den opprinnelige søknaden? (Tenker om vi ikke får barnehageplass eller bare har lyst å være lengre hjemme).
... Og er det riktig at ferie i kombinasjon med permisjon er noe man må bestemme seg for på forhånd og ikke kan endre ønske om undeveis?
Og siste spørsmål - jeg har jo sagt i fra muntlig til sjefen at jeg er gravid og informert om forventet permisjonsstart... holder det som muntlig beskjed eller er det noe skriftlig her jeg må levere? Har ikke sett noe sted i alt jeg har lest at jeg må levere inn noe til arbeidsgiver, men at når søknad er levert til nav så går det automatikk i dette videre til arbeidsgiveren min? Er jeg helt på jordet da eller har jeg forstått det riktig?
Tror jeg må ta en samtale med noen på nav snart altså. Nesten for mye alt dette her