Vekttråd!

Jeg er dårlig til å være gravid. Hadde gått opp 14 kg på tirsdag (28+0) [emoji27]
 
Det er jo ikke meningen det skal være mye fokus på det i svangerskapsomsorgen, men det er for å unngå ekstreme vektendringer i en periode da det absolutt ikke er sunt, men mest mtp komplikasjoner og brå opphopning av væske etc som tegn på f eks svangerskapsforgiftning.
er for å kunne ivareta mor og barn på lik linje med blodprøver og urinprøve og alt.

men finnes sikkert enkeltpersoner som dessverre er for fokusert på vekt...
 
29+0 og fortsatt 74,8 kg som er det samme som for en uke siden. 12,8 kg opp totalt.
 
Kjente jeg ble lei meg av denne tråden... jeg har gått opp 1 kg totalt og er 27 uker i dag... føler meg fullstendig mislykket som sliter med matinntaket og bekymret mtp lillegutt i magen:’(
 
27+4 opp 3,6 kg. Jeg kan godt innrømme at jeg er altfor opphengt i vekt. Men jeg stapper i meg det jeg vil for det om. Med storebror så gikk jeg opp nesten 30kg, og er redd for at det samme skal skje igjen. Men på samme tid med han så hadde jeg gått opp 10,7 kg til nå.
 
Kjente jeg ble lei meg av denne tråden... jeg har gått opp 1 kg totalt og er 27 uker i dag... føler meg fullstendig mislykket som sliter med matinntaket og bekymret mtp lillegutt i magen:’(
Så lenge morkaka fungerer skal babyen ha det bra, men er viktig at det er balanse i dine elektrolyttverdier etc.
Det er enormt stor forskjell ift hvordan man legger på seg.
Jeg har opplevd å få beskjed om at jeg må begynne å legge på meg....
Sliter man med kvalme etc er det ikke lett å få i seg mat, men er ikke bare det som gjør forskjell på vektøkning altså
 
Kjøpt meg vekt nå, håper på å overvinne veieskrekken. Opp en kg fra sist kontroll, totalt 14 kg opp. Tror mange av kiloene kommer fra enorm fråtsing i første trimester. Mmmm hamburger.
 
30+0 og 13,5 kg opp... Ligger greit i rute til 20kg opp totalt [emoji85]
 
Back
Topp