Vekttråd!

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Noen som vil dele hvordan vekta utvikler seg utover i svangerskapet?

Jeg er 14+0 uker og har så langt gått opp ca 3,5kg. Hadde startvekt på ca 62kg og idag veide jeg 65,6kg.

Gikk opp mesteparten helt i starten da kvalmen enda kunne holdes i sjakk med å spise ofte. Har gått opp 20kg i mine to første svangerskap, håper jo på mindre denne gangen. [emoji5]
 
Sist jeg veide meg for en uke siden hadde jeg gått opp 4 kg:eek: er 11+1 idag. La på meg 26 kg sist. Her spises det masse. I tillegg til at stoffskiftet mitt er på bærtur igjen.
 
Ned 5 kg siden start. Er idag 14+5 og vekta ligger enten stabilt eller går nedover. Sist gikk jeg opp knappe 4 kg og var slankere når jeg kom ut fra sykehuset enn når jeg ble gravid.
Jeg får ikke i meg nok mat og mye byr meg imot [emoji85] I tillegg til ekstrem halsbrann, så det er begrenset hva jeg kan spise uansett [emoji13] Ulempen er jo at det blir en del ketoner i urinen [emoji57]
 
12 uker idag
Gikk ned en kilo i starten og har gått den opp igjen så ligger i 0 nå. Veldig fornøyd så lenge det holder, bør ikke legge på meg så mye.
 
16 uker på onsdag, og har gått opp ca 3 kg. Sluttet med søtsaker, kaffe, kake og slike ting da det rett og slett byr meg imot. Generelt dårlig på å spise nok nå for tiden.
 
Jeg gikk ned litt i starten og er på vei opp igjen nå.. Håper å kunne holde vektoppgangen lav til moderat da jeg var et trøblete bekken som neppe har godt av veldig mange ekstra kilo...
Men jammen ikke enkelt når samboeren disker opp med litt for god mat og serverer sjokoladepudding til dessert! :p
 
Jeg er 10+5 og har så langt gått opp 5 kg :wideyed: Jeg kaster ikke opp, og jeg spiser nesten konstant for å døyve kvalmen og er helt tappet for energi så blir minimalt med aktivitet..:p
 
Jeg er 10+5 og har så langt gått opp 5 kg :wideyed: Jeg kaster ikke opp, og jeg spiser nesten konstant for å døyve kvalmen og er helt tappet for energi så blir minimalt med aktivitet..:p
Akkurat sånn jeg har det og. Greit å se det ikke bare er meg:p
 
12+4 idag og opp ca 3 kg.
Gikk opp 16 med første og 8 med andre. Med andre var jeg så utrolig kvalm at det tok 4 måneder før jeg begynte å gå opp i vekt.:wideyed:
 
14+2 i dag. Startvekt var 59kg, veier mellom 62,5-63 kg nå. Så ca 4 kg opp til nå. Synes det er greit. Gikk fort opp 3-4 kg de første 10-11 ukene og vekten har vært ca den samme siden da til nå. Regner med den kryper oppover igjen nå de neste ukene :)
 
11+4 i dag, gått opp ca. 3 kg - og jeg var overvektig fra før av... men jeg blir så sulten at jeg blir dårlig om jeg ikke spiser ofte, i tillegg til at det eneste som hjelper mot kvalmen er å drikke sprite eller eplejuice... Og så sover jeg gjerne et par timer mer i døgnet enn normalt og har måttet kutte ut både snømåking og spinning alt...
 
Er 12+3 og har gått ned 7 kg til nå. Forrige gang gikk jeg først ned 12 kilo og så fra uke 27 gikk jeg opp 10 kilo. Var altså mindre etter fødsel.. håper vektnedgangen stopper tidligere denne gangen!
 
Jeg er 10+4 idag og har gått opp 1-2 kg, begynte på 73-74kg, vekten min går veldig opp og ned hele tiden, men er alltid der jeg ligger, nå siste uken har jeg lagt stabilt på 75,4 ☺️ Jeg er 173høy
Har ganske høy forbrenning også. Jeg spiser akkurat når det passer meg og når jeg er sulten
 
10+5 idag,og har gått opp 5 kg. Spiser for å holde kvalmen i sjakk Veide 68kg før graviditeten. Er 172cm høy.
 
Veide meg på lørdag, var da -1,5kg.
Ble stilt tilbake til 11+5 på Tul på lørdag også [emoji4]
 
Jeg startet på 75kg, fikk så ned til 74kg pga dårlig matlyst og kvalme, og nå er jeg opp på 75kg igjen. Så 0kg opp til nå[emoji4] 13+3[emoji173]️
 
Er 13+5. Har gått opp så ned igjen pga sjukdom. Starta på 65, oppe på 67 og ned igjen på 65 no.
 
Har lagt på meg 6 kg allerede jeg :wacky:
Blir nok en hval denne gangen også. Startet på 72 kg. Så ingen lettvekter i utgangspunktet :hilarious:
 
13+3 og gått opp ca. 2 kg. Er normalvektig.
 
Back
Topp