Vekttråd!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg gruer meg til neste svangerskapskontroll. Jeg ORKER ikke enda en timinutters monolog av jordmor om at jeg har gått opp mer enn hva jeg burde og at jeg må drikke cola light i stedet for cola, spise funlight is istedetfor fløteis BLA BLA BLA. JADA. DET ER GREIT. JEG SKJØNNER DET. Vurderer nesten å lyve om vekta om jeg har gått opp mer neste gang.
 
33+2 nå, opp 19 kg hittil på kontroll for 2 uker siden. Har ikke vekt hjemme så aner ikke hvordan det ligger an nå, men spiser forholdsvis sunt og hadde fine verdier på glukosetesten, så det er vel sånn det er.
 
35+0 og 17,5 kg opp... går opp jevnt og trutt hver eneste uke gitt...
 
På kontroll i dag og nå er det totalt 8,5 kg. Men har nok fra før av.
 
33+1 og opp 11,5 kg.

Hadde time hos den eneste legen på sykehuset som er opphengt i vekta mi igjen forrige uke, hun var skikkelig grinete fordi legekontoret mitt ikke hadde gitt meg ny glukosetest, til tross for at (som jeg påpekte): vektøkningen min er helt etter skjema, babyen har ligget midt på kurven på alle vekstestimeringer, og alle blod- og urinprøver har vært fine. Men siden jeg var overvektig da jeg ble gravid så MÅ det jo være noe galt med meg, synes hun... (veier 86,5 kg nå).
 
33+1 og opp 11,5 kg.

Hadde time hos den eneste legen på sykehuset som er opphengt i vekta mi igjen forrige uke, hun var skikkelig grinete fordi legekontoret mitt ikke hadde gitt meg ny glukosetest, til tross for at (som jeg påpekte): vektøkningen min er helt etter skjema, babyen har ligget midt på kurven på alle vekstestimeringer, og alle blod- og urinprøver har vært fine. Men siden jeg var overvektig da jeg ble gravid så MÅ det jo være noe galt med meg, synes hun... (veier 86,5 kg nå).

Føler med deg. Jeg er 170 høy og veide 85 da jeg ble gravid og jeg får en lang skjennepreken hver gang jeg er innom svangerskapskontrollen (opp 17 kg). Det er utrolig ubehagelig.
 
34+3, og ikke veid meg på 1-2 uker. Bare opp 0,5kg siden sist, totalt 10kg.
Trodde jeg gått opp minst 2-3 kg, men har ikke hatt mye matlyst i det siste, men spist som en hest etter sammentrekninger.
Tydeligvis går det mange kalorier de gangene jeg har sammentrekninger:rolleyes:
 
Back
Topp