Vekttråd

Har lagt på meg 20 kg nå, uke 38+0. Jordmor sier.. Neida.. Det er bare på magen, ikke noe å tenke på.. Seriøst.. Det er ikke bare på magen, eller har æ e giga baby.. Hun tror ikke det da. Vel.. Håpe det stopper opp nå, at babyen henter vekt fra mæ evt at han bare kommer ut nå.. :)

Har lagt på meg 20 kg nå, uke 38+0. Jordmor sier.. Neida.. Det er bare på magen, ikke noe å tenke på.. Seriøst.. Det er ikke bare på magen, eller har æ e giga baby.. Hun tror ikke det da. Vel.. Håpe det stopper opp nå, at babyen henter vekt fra mæ evt at han bare kommer ut nå.. :)
Hihi. Det sier alle til meg og.. Du har no bare lagt på deg på magen .. Jøss tenke e.. E no masse kg på den magen da :P

Var på kontroll på mandag, da var jeg 38 uker akkurat og hadde gått opp 11 kg., så jeg føler meg heldig.. synes 11 kg er tungt nok, kan ikke forestille meg hvordan det må være med 10 eller 20 eller enda flere kg. mer :nailbiting:

Jeg får alltid vondt i fotan når jeg står å lager mat, så jeg må ta på meg Crocs å gå i. Problemet er at det blir så varmt da! :P
Så nylig kom samboer med forklaringen at det er jo 20 kg mer å bære nå så det er vel uvant for fotan, og det var jo ganske sant :D
Men er vel opp i 21 kg nå :( kontroll neste fredag igjen, men sist ment nå jordmor at det var ikke noen som helst bekymring for vekta.

Jeg får alltid vondt i fotan når jeg står å lager mat, så jeg må ta på meg Crocs å gå i. Problemet er at det blir så varmt da! :P
Så nylig kom samboer med forklaringen at det er jo 20 kg mer å bære nå så det er vel uvant for fotan, og det var jo ganske sant :D
Men er vel opp i 21 kg nå :( kontroll neste fredag igjen, men sist ment nå jordmor at det var ikke noen som helst bekymring for vekta.
Æ blir også såååå sliten under føttene, så må gå med crocs eller slippers for å klare å stå over en viss periode. 20kg merkes på føttene ja. Vurderer å låne gubben sine dykker lodd når babyen e kommet, sånn at æ kan opprettholde 20kg pluss belastningen på beina, må jo bli litt sterkere i musklene av det også

Æ blir også såååå sliten under føttene, så må gå med crocs eller slippers for å klare å stå over en viss periode. 20kg merkes på føttene ja. Vurderer å låne gubben sine dykker lodd når babyen e kommet, sånn at æ kan opprettholde 20kg pluss belastningen på beina, må jo bli litt sterkere i musklene av det også
Hehe :P
Det kan du forsåvidt gjøre, men noen kilo har du nok igjen når du kommer deg hjem fra sykehuset og da kommer du gå å bære på en 3-4kilos klump hele dagene i tillegg.
Tar du så 2-3 trilleturer om dagen i oppoverbakker så får du rørt deg ganske mye :)

Hehe :P
Det kan du forsåvidt gjøre, men noen kilo har du nok igjen når du kommer deg hjem fra sykehuset og da kommer du gå å bære på en 3-4kilos klump hele dagene i tillegg.
Tar du så 2-3 trilleturer om dagen i oppoverbakker så får du rørt deg ganske mye :)
Joda, det blir nok sikkert å stri med, uten vekt belte.. Haha.. Og kiloene blir nok værende der opp mot 3-5 mnd etter fødselen, vist æ går ned som sist.. Krysser fingrene for det :)

32+4 og har +4,2 kg siden startvekt.

Opp ca 19 nå, uke 39+4.
Den hadde flatet litt av på ca 16 for et par uker siden, men så kom vannet.. Har vært en del hoven etter det.

Er enda på 10 kg opp. Stoppet nesten helt etter uke 26-27.. Svigermor stakkar er bekymret for meg, for i deres familie har de brukt å gå opp rundt 20 kg. Men jeg føler meg helt ok. Litt tynnere i beina nå men det er jo fordi jeg ikke har kunnet trene på mange måneder:dead: jeg tror mye muskelmasse har forsvunnet..

36+3 i dag, og opp 14kg. Stagnert siste seks ukene og det er jeg veldig glad for! Har veldig liten mage så kiloene er på resten av kroppen.. Det kommer heldigvis noe godt ut av det :)

40+2 og opp 6,5kg. Er normalvektig . Baby er tilsynelatende gjennomsnittlig og trives godt, jeg spiser godt både sunt og usunt:)

Ja det er tungt og finnes ting jeg ikke klarer lenger som å bøye meg ned og legge klær i vaskemaskinen...slitsomt å kle på seg også...minste bonusjenta ville jeg skulle synge når vi trillet hjem fra barnehagen, og merket at det ble anstrengt og mye pusting...ikke hatt problemer med det før...håper kiloene renner av etter fødselen...

Uke 35+4, vekta har stått stille siste 4 ukene. Er nå på + 1 kg :)
Er normalvektig og jormord er fornøyd, og på vekstkontrollen lå frøkna faktisk litt over gjennomsnittet :p

38+2 og opp 12,5kg. Føler magen har vokst skikkelig bare denne siste uken! Håper baby har lagt godt på seg, for jeg har lagt på meg 1kg på en uke :P

35 uker, og opp 13 kilo hittil. blir spennende å se hvor mye jeg legger på meg tilsammen. tidligere sv.skap har j lagt på meg 17 kg og 19 kg

37+4 og fortsatt kun 8 kg opp :)
Stor forskjell fra sist hvor jeg 37+0 var 20 kg opp, og da kom hun så vet ikke hvor mye mer jeg kunne blitt :o

Back
Topp