Vektoppgang

17+3 og har gått opp 2,7 kg.
Og to av de kiloene har bare lagt seg som et tykt fettbelte rundt midjen :wacky:
Jeg ser ikke gravid ut, jeg ser bare jævlig lat ut:p:crybaby2
Man får bare være glad det er vinter og at gravidmagen sikkert melder seg snart og erstatter fettbeltet med en sjarmerende bump:cheers:Heartblue
 
Er i uke 21+2 og har gått opp ca 5 kilo.

Det meste av det legger seg andre steder på kroppen enn magen (rumpe, hofter, lår, rygg osv.). Så egentlig litt frustrerende å bli tjukk overalt unntatt magen :dead: Men har et forholdsvis sunt kosthold og trener et par dager i uka, så har innfunnet meg med at det nok er normalt ;)
 
20+0 og ikke veid meg på noen dager.. men opp ca 4,5 kg sist jeg veide meg i begynnelsen av uka...
 
21+5

Gått opp 7 kg :bored:
 
Totalt sett fortsatt i minus i forhold til startvekt,men har gått opp 2-2,5 kg siden før jul. Så har 1 - 1,5 kg igjen til startvekt. Vært stabil de siste 2 ukene. Fått opp matlyst, men spiser forholdsvis sunt og har kommet i gang med trening igjen etter jul. Veier meg nok 2-4 ganger i uka - alltid naken på morningen etter jeg har vært ordentlig på do. Jeg har noen ekstra kg og høy bmi, så da er det jo anbefalt å ikke gå opp så mye i løpet av svangerskapet. Prøver derfor å ha vekten under kontroll uten at det skal være noe slanking.
 
Opp ca 4 kg, uke 22. Jeg veier meg et par ganger i uka, prøver å ha vekta under kontroll siden jeg hadde ganske høy startvekt. Prøver å spise sunt, men vanskelig når jeg har cravings på brus og sjokolade :p
 
Er det vandlig og gå opp så mye?
Skal si at jeg ikke har vært så veldig aktiv fram til uke 16 ca da
 
Er det vandlig og gå opp så mye?
Skal si at jeg ikke har vært så veldig aktiv fram til uke 16 ca da

Ikke noe vits å vara bekymmret! Noen går opp mye i starten, noen mer på mitten eller sluttet. Här i denna gruppen låter det som att det är många som gått opp veldig lite, så jag med började känna på det, men ikke häng dig opp i alla andra! Jag har gått opp likt i dem andra graviditeterna så det får no bara vara! Jag har väl gått opp detsamma som du tror jag.
 
Ikke noe vits å vara bekymmret! Noen går opp mye i starten, noen mer på mitten eller sluttet. Här i denna gruppen låter det som att det är många som gått opp veldig lite, så jag med började känna på det, men ikke häng dig opp i alla andra! Jag har gått opp likt i dem andra graviditeterna så det får no bara vara! Jag har väl gått opp detsamma som du tror jag.
Har kanske litt med at jeg ikke har vært så mye i aktivitet som jeg har pleid enn før jeg ble gravid og ;) og det pga formen ...
 
Har kanske litt med at jeg ikke har vært så mye i aktivitet som jeg har pleid enn før jeg ble gravid og ;) og det pga formen ...

Det gör jo såklart sitt! Vi var ute och gick på isen igår, det ska inte jag göra mer! Jag ble sittandes resten av kvällen pga bekkenet, så här är det bara å följa kroppens signaler. Går det inte så går det inte. Får heller benytte sig av den extra förbränningen som ammingen gir etterpå i kombination med deilige trilleturer!
 
Skulle gjerne gått opp mye mer enn det jeg har gjort så langt, men har vært så fryktelig kvalm helt fra starten og frem til nå. Jeg tvinger i meg mat når jeg må, men gleder meg ufattelig til at mat smaker godt igjen og ikke kommer i retur. Jeg hadde gladelig gått opp mange kilo fremfor dette!
 
Sist gikk jeg opp 2 kg frem til uke 20 også la jeg på meg 15 til frem til termin.

Denne gangen gikk jeg opp 8 kg de første 16 ukene, også har vektoppgangen bremset kraftig opp etter det. Med litt innsats da.
 
Back
Topp