Vektoppgang

Var hos jordmor i dag og hadde veid meg på forhånd. Gjort det før legebesøk også. Men siden det var så kort tid siden forrige legetime så sa ho at vi trenger ikke veie. Sa ikke jeg hadde veid meg hjemme... men faktisk ned 0,5 kg fra sist time, ikke gått ned tidligere... totalt opp rett under 2 kg nå da...
 
Uke 16 her og passert over 5 kg ++ (ikke sjekka på 1 mnd, tørr ikke, haha)
 
16+5, har gått litt opp og ned til nå i svangerskapet. Akkurat nå ser det ut til at jeg har gått opp 1,6 kg
 
Jeg hadde gått opp 3,5kg til 12-ukers, men nå har magen løsnet litt, så jeg er nede på totalt 1,9kg i uke 14/15.
To forskjellige svangerskap hittil. Sist var jeg ikke kvalm, gikk ned 6 kg, nå har jeg vært kjempekvalm frem til 12 uker ca. og gått opp.
 
14+2 i dag og veier fortsatt 2 kg mindre enn da jeg ble gravid, men har litt å ta av, så stresser ikke akkurat med det. Er mye uggete, men kaster ikke opp heldigvis. Forrige gang gikk hadde jeg gått opp litt da jeg hadde kommet så langt som dette, men da var jeg i super form, ikke kvalm i det hele tatt.
 
Vekta i dag sier nesten 4kg opp totalt. Har ikke vegd meg siden før jul, men det ble nesten 2 kg opp bare i jula! Har blitt for mye sjokolade og god mat.

Flere som har merket jula på vekta?
 
Gikk opp tre kilo i jula. Typisk. Jeg legger utrolig fort på meg når det er jul, ferie osvosv. (fordi at jeg spiser for mye, så klart) Tar to uker å legge på seg 3-4-5 kg og et halvt år å gå det ned igjen. :p Skjerpa inn nå, så nå får vektoppgang bremse ned.
 
Huff, 3 kg opp i julen her også. Egentlig litt krise, hadde noen kg for mye allerede da jeg ble gravid og med dette vektøkningstempoet blir det vel enda vanskeligere å komme ned i matchvekt igjen etter svangerskapet...
 
All julematen har gjort meg forstoppet igjen, så venter med å veie meg til det har løst seg :laughing021
 
16+6 Gått ned 7 kg, men har nå begynt å gå opp igjen. 300g opp siden sist kontroll.
 
Uke 20, gått opp 2 kg siden uke 12. Gått opp ca 3 kg totalt. Fornøyd med det :) Veide mer da jeg ble gravid denne gangen, enn det jeg veide rett før fødsel med forrige. Prøver derfor å holde moderat vektoppgang denne gangen :oops:
 
Føler jeg har roet ned vektoppgang, men redd jeg bare innbiller meg det.. Jordmortime om to uker...
 
Back
Topp