Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så flott at du er i så bra formSlenger meg på de som undrer litt på hvorfor det er så mange som ikke har gått opp mer. For det første spiller det noen rolle? Det er ingen konkurranse det her!! Og for det andre så har alle forskjellige utgangspunkt. Med det så mener jeg at det er forskjellige faktorer å ta høyde for, blant annet høyde, vekt, aktivitetsnivå osv.. selv er jeg 172 høy, trent profesjonelt idrett fra jeg var 11 år gammel, har en fryktelig aktiv jobb og trente 6 dager i uken. Nå så har jeg gått opp fra startvekt på 65 kg til 71, trener 3-4 dager i uken fortsatt i 100% jobb og er i uke 22.jeg spiser hva jeg vil kontra tidligere og har det helt topp. Går jeg opp 15 kg eller 20 eller 30 så gjør jeg det, jeg vet jeg og bebis har der bra, og dette funker for oss.. jordmor sier ingenting om vekten min og har faktisk aldri nevnt noe om det, og jeg tenker det er viktig å presisere fordi alle er forskjellige, alle har forskjellig utgangspunkt og alle har forskjellige utfordringer og ulike svangerskap. Vekta forteller ingenting om hvor sunn eller usunn man er. Det er det bare du som vet noe om!! Slutt å sammenligne det kommer aldri noe godt ut av det. Alle er like bra
Er det ingen som legger på seg her eller? Pittelille 1kg her og 1 kg der! Hehe Neida, jeg har gått opp nå.....ca... 7 kg! 18+4 gikk opp ca 12/13 med første, andre ca 20kg og frykter det med 3 å... utrolig mye væske i kroppen! Rant av meg alt etter fødselen da.jeg
Så flott at du er i så bra form
Jeg var bekymra hele første svangerskapet mitt. Var i dårlig form hele svangerskapet, kvalm i 39 uker, ingen matlyst og brakk meg hver eneste morgen i 39 uker... og kjempehalsbrann (også av vann) hele siste halvdelen av svangerskapet. Gikk derfor opp bare 8 kg selv om jeg veide 57 kg da jeg ble gravid. Var bekymra og haddde dårlig samvittighet ovenfor babyen i magen for jeg ikke fikk i meg mer. Var på flere vekstkontroller, de sa barnet var 3,5kg to uker før fødsel, så ble hun før og veide 2,9, så de vekstkontrollene er ikke spesielt nøyaktige..
Dette svangerskapet startet jeg på 65 kg, men fikk hyperemesis, kasta opp flere ganger daglig fra uke 3(!) 100% sykemeldt fra jeg var litt over 4 uker gikk ned 6 kg, til 59 kg. I to måneder fikk jeg nesten ikke i meg noe mat. Og heller ikke vitaminer. Det var helt jævlig. Nå er jeg 30% sykemeldt og har blitt diagnostisert med høyt stoffskifte. Det hadde jeg nok litt av i forrige graviditet også. Det gjør vektoppgang svangerskapet svært vanskelig, og har også mange andre uheldige symptomer... så per NÅ, 20 uker på vei, veier jeg 61,5, over tre kg mindre enn da jeg ble gravid.
Misforstå meg rett, jeg skryter ikke av det. Men det er sånn det er, det er sånn kroppen min er. Skulle gjort hva som helst for å være i god form i graviditeten, jobbe 100% og ha energi til noe som helst annet. Å orke å gjøre husarbeid, orke å gjøre ting med dattera mi. Heller det og å gå opp 15-20 kg.
Men det er ikke noe jeg får til i graviditeten. :-/
Nå har jeg Iallefall matlyst igjen spiser varier og sunt og så mye jeg klarer!! Ble så glad at jeg nesten gråt når jeg etter nesten 3 måneder for første gang klarte å spise vanlig mat. Aldri har leverpostei på grovt brød smakt sååå himmelsk. Hadde gladelig betalt 1000kr da jeg hadde hyperemesis for å ha lyst på og klare å spise og kose meg med ei slik brødskive. Nå klarer jeg det! Jippi!
Og jeg trener null dager i uka. En god dag er å klare å stå opp og komme seg på jobb i fem timer. Kanskje orke å lage middag, og sette i oppvaskmaskinen. Har kjempelavt blodtrykk og også veldig høy puls (100 i hvilepuls) pga høyt stoffskifte. Er helt utslitt, men jeg gjør jo ingenting.
Og nei, jeg er ikke stolt av det, men sånn er det.
Nå er ikke du inne på det skjulte forumet, men det er ganske mange av oss som er i ganske dårlig form. MANGE er gradert sykemeldte, en del 100%. Mange har hatt og har sterk kvalme.
Så når folk ikke har gått opp mer er det vel det som er grunnen for de aller aller fleste. Ikke at vi prøver å se ut som modeller etter fødsel.
Hilsen -3,5kg siden startvekt.
24+0 idag og opp 12 kilo!! Helt krise. Startvekt var 55 kg, men har gått fra å trene 5 ganger i uka til å ikke trene på 5 måneder på grunn av dårlig form og lite søvn. Håper det bremser nå
Og at det var normalt for min kroppJeg snakket med jordmor sist jeg var der fordi jeg hadde lagt på meg så lite, men hun sa som
Jeg også resonnerte meg frem til. At det var nok fordi kroppen hadde gått opp en god del i forkant av svangerskapet ( hormonbehandling i forbindelse med prøverør)
Og at det var normalt for min kropp
Hm, har jordmor sagt noe ? Syns ikke det høres krise ut i det hele tatt, men normalt