Vektoppgang

Ja! Går opp mye raskere nå med jente Har gutt fra før. Gikk opp 18 kg totalt sist og spiste hva jeg ville. Begynte ikke å gå opp i vekt før uke 28-29. Nå tenker jeg mye på hva jeg putter i meg, lagt på meg jevnt og trutt hele veien(allerede 5 kg i uke 12) er oppe i 14 nå. Håpte på å holde meg under 15 kg denne gangen, men klarer jeg 18 denne gangen også er jeg fornøyd med det :)

Har samme følelsen her også. FiKk gutt sist, og var igrunn bekymret over liten vektoppgang, denne gangen spiser jeg det samme, og springer etter en ettåring dagen lang, men vekta går raskere oppover!
Er 31+0 og har gått opp8-9 kg. Ikke så mye, men tenker jo litt på at jeg har 9 uker igjen! Og det var siste 4 ukene de fleste kg kom da!
Var så godt sist å være tilbake på startvekt en uke etter fødsel. Hadde håpt å komme lile greit ut av det denne gangen også. Har tross alt litt til overs fra før!

Er 33+0 på vei nå, og har gått opp fire kilo siden før jeg ble gravid. Jeg gikk ned ganske mye i starten av svangerskapet, før vi i det heletatt visste noe, og fulgte ikke så mye på vekta i den tiden. Så har nok gått opp en god del mer fra det laveste jeg har vært på.

La nesten ikke på meg med jentene. Nå var jeg nesten opp i 8 kilo med gutten men tatt av 3 kilo den siste uken pga daglig oppkast som er kommet tilbake pga mye sterke kynnere og mye kvalme. Uke 30 imorgen.

Hadde kun gått opp 1 kg på 4 uker nå når jeg var hos jordmor sist, så den har stagnert :) det er helt greit etter en vektoppgang på 21 kg til sammen. Veier nå 70,1 kg :)

Uke 34+6 og har bikket 10 kg opp! Hadde et håp om å holde meg rundt 10 kg, men kommer vel ett par kg til :p

La på meg 25 kg med gutten. Og nå venter vi en jente og er fortsatt på -2 kg fra startvekt . Men hadde en mye høyere startvekt denne gangen og har også Vært veldig dårlig og kastet opp de første 3-4 månedene .

Har gått opp 7 kg, er nå i uke 32. Har ikke gått opp stort mer i de andre svangerskapene, men går gjerne opp litt i barseltiden..

Har totalt gått opp 15 kg, er nå i uke 34. Forventer flere kilo. La på meg 12 kilo frem til uke 20 cirka, så har gått saktere opp nå på slutten heldigvis:-)

Jeg har gått opp 13 totalt, men har begynt å gå ned i vekt nå. Det skyldes nok svangerskapsdiabetesen, og er nok helt naturlig. Lille vokser uansett som han skal, så det er det viktigste :-)

Back
Topp