Vektnedgang etter fødsel

Fra 108kg til 89,5 kg.

Tidsrom 11 Juli- i dag

18,5 kg på 25 dgr det. Ikke verst.

Lurer på om jeg går noe ned senere når jeg går inn for å gå ned.

(Nå beveger jeg meg minimalt og spiser sjokkis hver dag.)
 
Last edited:
La på meg 19 kg, 11 dager siden fødsel og -12 kg. Satser på at amming og trilleturer tar seg av resten etter hvert


Sent from my iPhone using BV Forum
 
La på meg 22 kg :eek: og har nå gått ned 10 kg. 6 dager siden fødsel. Håper vektnedgangen fortsetter slik fremover, men det er kanskje for godt til å være sant. :)

Venter gutt med termin 23 juli.
 
Veide meg i går, har gått ned 2 kg til. 6 uker siden fødsel og minus 17 kg. :) Og det uten at jeg har gjort noen særlig innsats, håper ammingen fortsatt har effekt en stund til ;) Drikker mye vann om dagen også, mulig det hjelper?
Ca. 15 kg igjen til trivselsvekt.
 
6 uker siden födsel å tatt av bara 7 kg. Har lust till å ta av de 11 resterande kg son eg la på meg i Svangerskapet. Akurat nu stor vekten stille. Trodde amningen skulle hjelpa meg litt men de vekar ikkje så. Må säker börja träna snart.
 
La på meg 12 kg i svangerskapet - fra 56 kg til 68 kg. 14 dager etter fødsel var jeg tilbake på 56,3 kg, og holdt meg der til nå, 3 uker etter fødsel. :D Så er så godt som normal igjen.
 
Mulig jeg er litt moodkiller nå..
Er det flere som IKKE har trent/beveget seg i svangerskapet?
Jeg hadde kun helse til å ligge rett ut på sofaen - og jeg merker veldig godt at musklene er helt borte! Jeg har alltid vært relativt sterk pga hester, men nå får jeg senebetennelse av å bysse på barna mine :(
Det som er moodkilleren er at jeg har innsett at jeg faktisk må ned mye mer enn de 30 kg jeg la på meg for å komme i "normal" form. Muskler veier jo faktisk mer enn fett! Veide 70kg før svangerskapet. Var oppe i 100 kg. Er nå nede i 75kg. Ikke søren om jeg får på meg alle buksene jeg hadde før :(
Regner med at jeg må ideelt sett ned 10 - 15kg til - og så få på meg 5 - 10 kg muskler..
Må innrømme at jeg ser litt mørkt på det ;) Jeg klarer ikke stå i bro engang!


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Har samme problemet jeg.. Hadde i tillegg gått ned mange kg før jeg ble gravid uten å trene så veldig mye, så her i kroppen finnes det ikke en muskel igjen.. Har meldt meg på mor-baby trening fra september.. :) veide 75 før graviditet, og er nede under d nå 12 dager etter fødsel.. Men ser ut som en geleklump.. :p
 
Jeg trenet hardt frem til uke 28, men da fikk jeg trenings forbud av legen. Så har mistet en god del muskler vil jeg tro. Gikk opp 22 kg og har gått ned 12 frem til nå, 9 dager siden fødsel. Men jeg veide 4 kg mer enn normalt da jeg ble gravid. Så disse må av også. Så har en jobb foran meg fra høsten av. Skulle egentlig begynne trening igjen 1 september, men i og med lillebror kom 10 dager over termin må jeg vente enda lengre. :(

Mamma til 2 herlige ♡
 
Har en kg igjen så er jeg tilbake på vekta før graviditeten. Ikke alle mine bukser passer og fortsatt litt løs i fisken:) må nok trene og bygge litt muskler for å bli fornøyd:) liker å trene og er opptatt av kosthold så tror det skal gå greit å komme inn i buksene igjen uten at de strammer (motivasjon på topp) :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Trente NADA i svangerskapet :p Hadde så kraftig bekkenløsning at trening var helt uaktuelt. Om to uker kan jeg begynne å trene magemuskler igjen! Hurra :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mulig jeg er litt moodkiller nå..
Er det flere som IKKE har trent/beveget seg i svangerskapet?
Jeg hadde kun helse til å ligge rett ut på sofaen - og jeg merker veldig godt at musklene er helt borte! Jeg har alltid vært relativt sterk pga hester, men nå får jeg senebetennelse av å bysse på barna mine :(
Det som er moodkilleren er at jeg har innsett at jeg faktisk må ned mye mer enn de 30 kg jeg la på meg for å komme i "normal" form. Muskler veier jo faktisk mer enn fett! Veide 70kg før svangerskapet. Var oppe i 100 kg. Er nå nede i 75kg. Ikke søren om jeg får på meg alle buksene jeg hadde før :(
Regner med at jeg må ideelt sett ned 10 - 15kg til - og så få på meg 5 - 10 kg muskler..
Må innrømme at jeg ser litt mørkt på det ;) Jeg klarer ikke stå i bro engang!


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg hadde akkurat startet opp med trening før jeg ble gravid. Rakk å gå ned 2 kg og såvidt få litt bedre kondis. Pga. sterk svangerskapskvalme trente jeg ikke, og det ble mange timer på sofaen.
Jeg må også trene opp muskler, kjenner det godt i armer og skuldre. Sånn sett må jeg nok ned 20 kg og så legge på meg 5-6 kg muskler. Men tenker dette går gradvis av seg selv når jeg kommer i gang med trening. Håper det i alle fall! :p
 
Jeg hadde akkurat startet opp med trening før jeg ble gravid. Rakk å gå ned 2 kg og såvidt få litt bedre kondis. Pga. sterk svangerskapskvalme trente jeg ikke, og det ble mange timer på sofaen.
Jeg må også trene opp muskler, kjenner det godt i armer og skuldre. Sånn sett må jeg nok ned 20 kg og så legge på meg 5-6 kg muskler. Men tenker dette går gradvis av seg selv når jeg kommer i gang med trening. Håper det i alle fall! :p

Ja, musklene kommer nok på plass igjen :)
Synes bare det er så ufattelig demotiverende når jeg er helt tom for krefter. . Har alltid vært sterk, selv om jeg har hatt noen kg for mye/vært i dårlig form.
Var ikke så ille etter forrige svangerskap..
Blir så frustrert når jeg ikke klarer ting som jeg ikke tenkte på før engang :p (stå i bro, løfte 25kg, dra opp røtter osv).
Før jeg ble gravid var jeg sterk nok til å flytte på trær som var veltet i skogen - nå klarer jeg såvidt å kaste pinner med bikkja.
Snakk om kontraster ;)


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Startvekt: 65,5

Vekt ved svangeskapsslutt: ca 78,5

11 dager etter fødsel: 69,4


Trivselsvekt: 62

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Ganske moro å veie seg om dagen :) har gått ned en halvkilo, minst, hver gang jeg veier meg.. Håper det varer! ;)
 
Back
Topp