Vektnedgang etter fødsel

Lillesøster er 1 uke i dag, og mamsen har gått ned 9,2 kg - hurra! Det er dessverre 10-13 (helst 13) kg igjen :( Tviler på at de kg'ene renner like fort av ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gikk opp 17 kg og på søndag er det fire uker siden fødsel, og nå har jeg gått ned 12 kg. Regner med at de resterende 5 kg er borte om en måned eller to når jeg får kommet igang ordentlig med trening.
Vil i utgangspunktet ned mer enn 5 kg, opp mot 10 totalt, men det stresser jeg ikke med. Det får vi ta i løpet av året. Fullammer og regner med å få litt drahjelp fra det?

Treningsplanen er først og fremst å komme i gang med daglig yoga. Går lange turer med hundene hver dag. Ellers gleder jeg meg til å komme i gang med løping og styrketrening. Da blir det nok 2-3 kondisjonsøkter og 2 styrkeøkter i uka.

Er det noen her som har erfaring med løping/jogging etter Svangerskapet? Må man vente til det har gått 3 mnd siden fødsel?
 
Gikk opp 17 kg og på søndag er det fire uker siden fødsel, og nå har jeg gått ned 12 kg. Regner med at de resterende 5 kg er borte om en måned eller to når jeg får kommet igang ordentlig med trening.
Vil i utgangspunktet ned mer enn 5 kg, opp mot 10 totalt, men det stresser jeg ikke med. Det får vi ta i løpet av året. Fullammer og regner med å få litt drahjelp fra det?

Treningsplanen er først og fremst å komme i gang med daglig yoga. Går lange turer med hundene hver dag. Ellers gleder jeg meg til å komme i gang med løping og styrketrening. Da blir det nok 2-3 kondisjonsøkter og 2 styrkeøkter i uka.

Er det noen her som har erfaring med løping/jogging etter Svangerskapet? Må man vente til det har gått 3 mnd siden fødsel?

Jeg snakket med lege på sykehuset i forrige uke, da var det nesten 5 uker etter fødsel.
Han sa at jeg kunne begynne å trene om jeg hadde overskudd og orket det.
Kjenner at magemusklene mine er tette og fine nå, og jeg har ingen smerter ifbm klipp og sting.
Bekkenet er også ok. Det er vel disse faktorene man går ut i fra? :)


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Gått ned 10 kg på 11 dager. Gikk opp 9 kg i svangerskapet, så er forbi startvekten og happy med det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
11 dager etter fødsel har jeg gått net 11 kg. Bare 3 kg igjen til startvekt, men går gjerne ned 15 kg til :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
1 kg igjen til jeg er tilbake på vekten jeg hadde før graviditeten :) la på meg 8 kg i svangerskapet. Gleder meg til å begynne å trene like hardt som før og bli strammere i fisken igjen :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
La på meg 18 kg under graviditeten, baby er 9 dager og jeg har gått ned 8-9 kg. Mistenker det går saktere ned pga KS. Håper på å gå ned 20 til! ;p

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
11 juli 108 kg (Arons fødselsdag)
20 juli 95 kg
22 juli 93,2

-ikke gjort noe for det. Startvekt 73 kg, idealvekt 65 kg. Spent på når kiloene slutter å renne av meg. :)
 
Last edited:
Jeg snakket med lege på sykehuset i forrige uke, da var det nesten 5 uker etter fødsel.
Han sa at jeg kunne begynne å trene om jeg hadde overskudd og orket det.
Kjenner at magemusklene mine er tette og fine nå, og jeg har ingen smerter ifbm klipp og sting.
Bekkenet er også ok. Det er vel disse faktorene man går ut i fra? :)


Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja skulle tro det! Jeg føler meg veldig klar for å begynne så smått. Magemusklene mine kjennes fine ut, og jeg har ikke hatt noe plager med bekkenet etter fødsel.. Energien derimot, varierer fra dag til dag hehe. :)

Skal til 6-ukerskontroll til legen om to uker, så kan vente med jogging til etter det i hvertfall.

Men jeg har lest at man skal være forsiktig med utfall og knebøy noen mnd etter fødsel, noen andre som vet? Skulle tro der går greit så lenge bekkenet er ok.
 
Ja skulle tro det! Jeg føler meg veldig klar for å begynne så smått. Magemusklene mine kjennes fine ut, og jeg har ikke hatt noe plager med bekkenet etter fødsel.. Energien derimot, varierer fra dag til dag hehe. :)

Skal til 6-ukerskontroll til legen om to uker, så kan vente med jogging til etter det i hvertfall.

Men jeg har lest at man skal være forsiktig med utfall og knebøy noen mnd etter fødsel, noen andre som vet? Skulle tro der går greit så lenge bekkenet er ok.

Håper ikke man skal unngå det! Hadde begge deler på torsdag!
Fikk litt gangvansker, men det var pga elendige muskler og ikke noe som kan være svangerskap s relatert. . Kjente øvelsene mellom beina mens jeg gjorde dem, men det antar jeg er fordi alle musklene der er helt ødelagte så de strever nok litt mer for å bli med på øvelsene ;)
Merket ingenting der etterpå :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Gikk opp 12 kg, og har nå gått ned 8,5 kg etter 2 uker. Har stått på stedet hvil siste dagene, men synes det er helt greit med 3,5 igjen til startvekt. Gleder meg til å begynne å kunne bevege meg mer! Trene litt magemuskler og slikt :) Men er overrasket over hvor fort magen trekker seg sammen av seg selv.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
3 uker igjen til treningen skal starte opp for fullt igjen. Frem til da er det turer med vogn og bæresele som gjelder. Tungt nok å trille søskenvogna med barna opp den satans bakken jeg har fra bhg og hjem skal jeg si, så håper det har litt å si på lårmusklene. Ellers så har jenta mi 3 uker ferie fra bhg fra fredag av, så da skal jeg i hvertfall klare å holde meg i aktivitet ;)

I august så kommer elevene på skolen her jeg bor og da starter jeg opp med spinningtimer igjen, 2 ganger i uka. Det kan bli hardt kjenner jeg, da dette er elever på sportslinja og krever en viss intensitet (noe jeg ikke er kapabel til å gi akkurat nå), så skal kjøre en runde 30 day shred først for å få igang kroppen min.
Er i hvertfall dette som er planen, så får vi se hva som skjer når de 6 ukene etter fødsel er ferdig.

Hvor mange uker etter fødsel lar du det gå før du starter opp med 30 day shred? Så at det er en god del mageøvelser i programmet og lurer derfor på om jeg bør vente til det har gått seks uker. Selv om det kjennes ut som magemusklene har trekt seg fint sammen.
 
Hvor mange uker etter fødsel lar du det gå før du starter opp med 30 day shred? Så at det er en god del mageøvelser i programmet og lurer derfor på om jeg bør vente til det har gått seks uker. Selv om det kjennes ut som magemusklene har trekt seg fint sammen.

Jeg starter opp når det er 6 uker siden fødsel, vil ikke ende opp med delte magemuskler som så mange får. Har fått beskjed om at selvom det kjennes ut som om de er tilbake på plass, kan man fortsatt ende opp med en sprekk på noen cm om man er uheldig.. Her starter jeg opp neste torsdag :D
 
9 dager etter fødsel og gått ned 8 kilo.
La på meg nesten 14 kilo så har en del igjen :)
6 kilo to go! Må kanskje slutte å spise bare dritt og søtt snart... Så går det kanskje lettere av ;)


Venter på "Lillebror", termin 2.juli
 
93,2 kg nå.

Vektnedgang 15 kg på 11 dgr. Det renner av. Enda jeg passer på å få i meg både vått og tørt. Det kan gjerne fortsette sånn. Gjør det lettere å leve. "Bare" 20 kg igjen . :)
 
14 kg på 9 dager her. Whopwhop. Gruer meg pittelitt til det stopper opp. Gleder meg til varmen går litt ned så vi kan få gjort litt. Gå tur f.eks.
 
Ca to kg igjen til startvekt 3 uker etter fødsel:) vil ned ytterligere 10-15 kg også:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nå har jeg gått opp 2 kg igjen :( Og det med trening! Tror mulig det er muskler som har kommet og at fettet har glemt å forsvinne ;)
Spiser sunt og lite. Ammer ikke lengre..
Nå har vi begynt å gå turer også, så jeg håper nålen snaaaart går nedover igjen :)

Har noen av dere meldt dere på slankekrigen her på BV?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg har meldt meg på,men har fortsatt lillebror i magen. :)

Venter gutt med termin 23 juli.
 
Back
Topp