Vektnedgang etter fødsel

Nå har jeg gått opp 2 kg igjen :( Og det med trening! Tror mulig det er muskler som har kommet og at fettet har glemt å forsvinne ;)
Spiser sunt og lite. Ammer ikke lengre..
Nå har vi begynt å gå turer også, så jeg håper nålen snaaaart går nedover igjen :)

Har noen av dere meldt dere på slankekrigen her på BV?

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Muskler veier uansett mer enn fett, så kanskje du har lagt på deg muskel? :) veldig lurt å bruke cm-mål forskjellige plasser, mer motiverende enn vekt mange ganger.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Muskler veier uansett mer enn fett, så kanskje du har lagt på deg muskel? :) veldig lurt å bruke cm-mål forskjellige plasser, mer motiverende enn vekt mange ganger.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, har alltid gjort det tidligere - og jeg foreslo å bruke mål i stedet for BMI på slankekrigen her inne, men har visst glemt å gjøre det selv :p
Ser at buksene blir større, selv om jeg føler at jeg ser større ut nå i f.eks kjoler.
BMI sier jeg er overvektig til tross for at jeg er 173 cm og bruker 28/29 i bukser..
Nei - mål er visst det tryggeste å bruke! :)
Får begynne i morgen. Takk for påminnelsen :) :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Veldig fornøyd med vekta...
La ikke på meg noe i svangerskapet og i dag 1 uke etter viser vekten minus 9kg :)
Men det har vert sånn med de andre barna og, men da har jeg lagt på meg etterpå igjen.. Så nå må kostholdet å snop spising passes på for jeg vil ikke opp igjen :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
15 dager er baby og jeg har gått ned 16 kg. Det var det samme for noen dager siden så tipper det har stoppet opp nå. Nå blir det å forsøke å få opp appetitten og fortsette å spise sunn mat. Så får vi se når det blir hardere midler som må til pers...orker ikke stresse med det nå.
 
Vet ikke hvor mye jeg faktisk gikk opp da sist veiing var uke 40 og jeg gikk 10 dager over. Hadde tenkt å veie meg før jeg ble lagt inn, men glemte det i farta. Har iallefall gått ned 4,7kg fra vekta i uke 40 og har 8 igjen til startvekt. Veide nok noen kilo mer ved fødsel enn uke 40 for da jeg kom hjem fra sykehuset var vekta bare 2 kg under det den var i uke 40 og ungen veide nesten 4 :p

Sent from my HUAWEI G6-L11 using BV Forum mobile app
 
91,4 kg

-ned 16,6kg siden11 juli.

Bare 18,5 kg igjen. Men nå har det stagnert. Matlysta har stoppet helt opp, og da går jeg jo ikke ned i vekt så raskt heller.. :(

Dumme,dumme matlysta :confused:
 
Gikk opp 8.2 kg under svangerskapet og har gått ned det + ca 2 kg til siden snuppa ble født for litt over 4 uker siden. Jeg veide meg i 5 tiden på dagen og da veide jeg 1 kg mindre enn da jeg ble gravid, så tror jeg er på ca 2 kg under startvekt :p til gjengjeld er jeg ogvervektig og har en bmi på 30 i skrivende stund krysser fingrene for at lillesnupp suger av meg litt til slutten av august for da skal jeg gifte meg :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
91,4 kg

-ned 16,6kg siden11 juli.

Bare 18,5 kg igjen. Men nå har det stagnert. Matlysta har stoppet helt opp, og da går jeg jo ikke ned i vekt så raskt heller.. :(

Dumme,dumme matlysta :confused:

Stagnerer vektnedgang om man har dårlig matlyst? Jeg spiser maks 3 ganger for dagen ofte fordi jeg må. Det blir stort sett bare 2 ganger for dagen.Kjenner ikke spesielt sultfølelse. Drikker masse vann! :)

Første uken etter ks mistet jeg 10 kg. Har fortsatt 8 kg igjen til startvekt og 18-20 kg til trivselsvekten. Nå har vektnedgangen stagnert og stått på stedet hvil i 1,5 uke! Kan jeg få fart på den igjen om jeg spiser oftere? :p *lov å håpe*

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app
 
Stagnerer vektnedgang om man har dårlig matlyst? Jeg spiser maks 3 ganger for dagen ofte fordi jeg må. Det blir stort sett bare 2 ganger for dagen.Kjenner ikke spesielt sultfølelse. Drikker masse vann! :)

Første uken etter ks mistet jeg 10 kg. Har fortsatt 8 kg igjen til startvekt og 18-20 kg til trivselsvekten. Nå har vektnedgangen stagnert og stått på stedet hvil i 1,5 uke! Kan jeg få fart på den igjen om jeg spiser oftere? :p *lov å håpe*

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Ja. For å holde forbrenninga oppe må man spise regelmessig. Helst 5 måltider pr dag. Små,sunne måltider. Og man skal ikke stresse, men sitte rolig og spise.

Veldig kjipt når matlysta blir borte. Men da tyr jeg til sjokolade jeg altså. Bedre enn ikkeno. :oops:
 
Jeg sliter virkelig med maten.. Orker bare ikke spise :(
Brekker meg også innimellom :(
Får også skikkelig vondt øverst i magen når jeg spiser! Tror det er den lange perioden med halsbrann som har ødelagt litt for meg :(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg blir ulvsulten av å amme, spiser mer en noensinne ;-) går allikevel ned i vekt foreløpig. ...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Sto på stedet hvil på startvekt en stund, så gikk jeg opp 1,5 kg igjen :( Veide meg i går, er tilbake på startvekt, 89 kg. Håper på fortsatt effekt av ammingen, men må nok komme i gang med trening for å komme ned til trivselsvekta igjen, vil ned ca. 17-18 kilo.
Spiser godt, men ikke ofte nok. Og er litt dårlig på å spise frokost, det blir ofte lunsjtid før jeg spiser :p Godtesuget har også kommet tilbake for fullt, har blitt en del sjokolade...
Har ikke stressa med vekta så langt, men nå nærmer det seg dåp og jeg har lyst til å komme inn i bunaden igjen...
 
Sto på stedet hvil på startvekt en stund, så gikk jeg opp 1,5 kg igjen :( Veide meg i går, er tilbake på startvekt, 89 kg. Håper på fortsatt effekt av ammingen, men må nok komme i gang med trening for å komme ned til trivselsvekta igjen, vil ned ca. 17-18 kilo.
Spiser godt, men ikke ofte nok. Og er litt dårlig på å spise frokost, det blir ofte lunsjtid før jeg spiser :p Godtesuget har også kommet tilbake for fullt, har blitt en del sjokolade...
Har ikke stressa med vekta så langt, men nå nærmer det seg dåp og jeg har lyst til å komme inn i bunaden igjen...
Åh, DER sa du noe! Komme inn i bunaden til dåpen ja! Det klarte jeg ikke til forrige dåp, skal jobbe for å klare det denne gangen :D Takk for påminnelsen ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg blir ulvsulten av å amme, spiser mer en noensinne ;-) går allikevel ned i vekt foreløpig. ...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Jeg blir også helt vanvittig sulten av amminga. Og får jeg ikke i meg mat tidsnok blir det fort sjokolade eller kjeks..
 
Fødte på onsdag og nå i ettermiddag hadde jeg allerede gått ned 6 kg.. :) woop woop.. :)
 
Hurra! 6 uker er overstått, renselsen er over og alt er bra så jeg kan begynne å trene igjen. Og godt er det at det ikke er så varmt som det har vært slik at det er litt mer levelig temperaturer å trene i :)
 
Back
Topp