Vektnedgang etter fødsel

EttStortØnske

Glad i forumet
Julibarna2014
Vi har en tråd for vektoppgang, men siden vi nå begynner å bli flere mødre og færre gravide synes jeg det er på tide med en tråd om vektnedgang :)

Kanskje vi kan dele tips med hverandre også?
Kosthold, trening, oppskrifter osv?? :)




Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Selv har jeg gått ned 22 kg.
Første 5 dagene gikk jeg ned 19 kg, og etter ei uke hadde jeg gått ned 22 kg.
Vekt før graviditeten var 70kg, og dagen før tvillingene kom veide jeg 100 kg! Nå har jeg heldigvis bare 8 kg igjen å gå ned, og jeg håper jeg slipper å slite så altfor mye når jeg kan begynne å trene om 3 uker ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Nå har jeg plutselig bare 6 kg igjen! :D

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Opp :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Selv har jeg gått ned 22 kg.
Første 5 dagene gikk jeg ned 19 kg, og etter ei uke hadde jeg gått ned 22 kg.
Vekt før graviditeten var 70kg, og dagen før tvillingene kom veide jeg 100 kg! Nå har jeg heldigvis bare 8 kg igjen å gå ned, og jeg håper jeg slipper å slite så altfor mye når jeg kan begynne å trene om 3 uker ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app


Wow, kjempe bra. Åssen klarte du det? Jeg har gått opp rundt 15 kg etter graviditen men før det hadde jeg gått opp fra 78kg til 87kg pga trøstspising.
 
Wow, kjempe bra. Åssen klarte du det? Jeg har gått opp rundt 15 kg etter graviditen men før det hadde jeg gått opp fra 78kg til 87kg pga trøstspising.

De første 19 kg regner jeg med var vann og babyer ;) gikk opp 8 kg de to siste ukene av graviditeten! Spiste da heller mindre enn jeg hadde gjort før, så det var garantert vann og babyer :)

De resterende kg er nok bare fett, så jeg er veldig spent på hvor lang tid jeg bruker for å få de bort :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
De første 19 kg regner jeg med var vann og babyer ;) gikk opp 8 kg de to siste ukene av graviditeten! Spiste da heller mindre enn jeg hadde gjort før, så det var garantert vann og babyer :)

De resterende kg er nok bare fett, så jeg er veldig spent på hvor lang tid jeg bruker for å få de bort :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app


Jeg håper å gå ned like fort også. Jeg føler meg så tung nå som jeg er i slutten av svangerskapet.
 
Hadde gått ned 10-11 kilo så langt, dag 9 siden fødsel. :) Fortsatt en del vann i kroppen. Enda litt igjen ned til startvekt, og så gjelder det å gå ned til trivselsvekt igjen ;) Var akkurat kommet igang med trening og vektnedgang i høst, så ble jeg gravid med sterk kvalme... :p
Satser på mye fint vær og mange trilleturer fremover!
 
Last edited:
Veide meg igjen i dag, har bare 1 kg igjen til startvekt :)
 
På 3 dagar hade eg gått ned 5 kg. Skall veie meg igjen på fredag blir spennandes å se. Har en del kg igjen å ta av
 
På 3 dagar hade eg gått ned 5 kg. Skall veie meg igjen på fredag blir spennandes å se. Har en del kg igjen å ta av

Hvor mye la du på deg i svangerskapet? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
I dag er det en uke siden fødselen og jeg har gått ned 12kg. Dvs jeg har 3 kg igjen til startvekten. Ammer mye så regner med det går fort av.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Gikk ikke opp så mye i svangerskapet i utgangspunktet men hadde 7-8 kg for mye fra før av som nå også skal bort. Gikk opp 7kg og var 6kg i minus 2 dager etter fødsel og nå snart 3 uker etter fødsel er jeg 2 kg under det jeg veide da jeg ble gravid, så har 5-6 kg og myye trening igjen før jeg kan si jeg er komfortabel med meg selv igjen. Veldig greit med en slik tråd som dette da men kan få litt tips her og der ;)
 
Gikk ikke opp så mye i svangerskapet i utgangspunktet men hadde 7-8 kg for mye fra før av som nå også skal bort. Gikk opp 7kg og var 6kg i minus 2 dager etter fødsel og nå snart 3 uker etter fødsel er jeg 2 kg under det jeg veide da jeg ble gravid, så har 5-6 kg og myye trening igjen før jeg kan si jeg er komfortabel med meg selv igjen. Veldig greit med en slik tråd som dette da men kan få litt tips her og der ;)

Wow! Lucky you ;) Har enda 6-7 kg igjen.. Fikk ikke ammingen i gang på sykehuset for jeg fikk ikke lov til å pumpe (!), og babyene fikk nan pga stor vektnedgang.. Nå pumper jeg for harde livet, men det er dessverre ikke mye som kommer ut :(
Tror nok ikke jeg får ammet bort noe av vekta denne gangen :/

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Min plan for vektnedgang:
- Fortsette å være obs på matinntaket (Har vært relativt sunn de siste 3 årene, .men kan alltid bli bedre)
- Begynne å gå i skogen vår annenhver. Har en runde som tar en halvtime, hvor stigningen sammenlagt er på drøye 250 høydemeter. Ingen opptråkka stier - kun kratt og fjell :) Denne skal jeg gå 1 gang i starten, så skal jeg ta intervaller på 2-0,5 og bare øke lengden etter hvert som formen stiger
- Når 6 uker er gått (bare to uker igjen!! :D ), og stingene forhåpentligvis er borte, skal jeg trene yoga 4 ganger i uka.
Kroppen min trenger å tones og komme i balanse før styrketreningen begynner. Synes yoga er helt fantastisk, og gjør underverker for den kranglete ryggen min!
- I september tenker jeg at hardtrening begynner. Da har kroppen fått kommet i gang litt, og får ikke kultursjokk når jeg tror inn på treningssenteret :p
Personlig trener skal hyres inn. Har utrolig god erfaring med han som skal brukes. Han presser på til det ytterste, og det er progresjon for hver økt!
Tenker å trene styrke 2 ganger i uka. Så vil jeg ha ett par dager med intervaller i skogen med høy stigning, og så vil jeg trene yoga to dager. En fridag må kroppen ha :)

Håper bare jeg får tid til alt dette med tvillinger og en 6 åring i hus :p

Det er ok å ha 6-7 kg igjen til startvekt, men fett veier mindre enn muskler (mine forhenværende muskler er ikke brukt siden oktober), så jeg regner med at jeg må ned 12-15 kg og så opp igjen noen kg med muskler for å komme dit jeg var da jeg ble gravid.. ;)

Har dere andre noen plan? :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Wow!! Godt jobba! Er ikke liiite misunnelig :p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Takk, kjekt med "bonuseffekt" av all ammingen! :)
Gikk opp ca. 14 kg totalt, men hadde merkelig nok gått ned 1,5 kg rundt uke 38-39. Mulig det var pga mindre vann i kroppen, selv om det ikke føltes sånn. :p
 
Wow! Lucky you ;) Har enda 6-7 kg igjen.. Fikk ikke ammingen i gang på sykehuset for jeg fikk ikke lov til å pumpe (!), og babyene fikk nan pga stor vektnedgang.. Nå pumper jeg for harde livet, men det er dessverre ikke mye som kommer ut :(
Tror nok ikke jeg får ammet bort noe av vekta denne gangen :/

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Fortsett å pumpe ofte, drikk masse vann og gjerne amme-te.
Venninna mi sleit veldig med lite melk i starten (bl.a. pga brystbetennelse), pumpet ofte og lot babyen suge så ofte/ lenge han ville en periode, for å stimulere produksjonen. Nå er babyen hennes 7 uker og hun har mer enn nok melk. :)
Stå på, og lykke til!
 
Så utrolig flinke dere er! Gir i alle fall meg litt håpxsmile5 gått opp ca 30 kg nå. Startvekt rundt 60. Min plan blir å spise lvarbo...så håååååper jeg bekkenløsningen gir seg. Så jeg kan bevege meg igjen! Da blir det i første omgang mye trilleturer og så bygge opp kroppen igjen.
 
Back
Topp