Vekta nå?

Søte du :)

Ja, blir mange trilleturer etter lille kommer! Da blir det bikinikropp 2017 som blir målet ;)

Er litt rart med den vekta.. Med første spiste jeg enormt med godteri, brus og alt jeg hadde lyst på, gikk opp 12kg, og alt forsvant fort. Med andre var jeg nøye på trening og sunt kosthold, og gikk opp 25kg! spent på hvor jeg ender nå...
samme her (bortsett fra at det var motsatt unge). Jeg var nazi med maten (ikke noe skrot), trente 5 ganger PR uke, generelt i mye aktivitet og gikk opp 25kg

22+4 og opp i underkant av 2 kg. Er fornøyd med den utviklinga selv, og det regner jeg med jordmor kommer til å være på kontroll i morra også (bør ikke gå opp for mye pga høy bmi)

sist jeg veide meg, som var for ca tre uker siden, hadde jeg gått opp 6kg. Utseendemessig er magen blitt myye større nå. Men batteriet i vekta har gått! Men krabber meg nok oppover mot 80kg o_O er 172cm. Tipper jeg kommer til å legge på meg en del ja!
Det går helt fint! 80 kg er ikke noe i et svangerskap ;) Er selv 173 og sist svangerskap viste vekta 90+ på slutten. Følte meg som en hvalross, full av vann. Men! Etterpå går vi jo ned igjen til vår normalvekt, og da er alt fint :)

Det går helt fint! 80 kg er ikke noe i et svangerskap ;) Er selv 173 og sist svangerskap viste vekta 90+ på slutten. Følte meg som en hvalross, full av vann. Men! Etterpå går vi jo ned igjen til vår normalvekt, og da er alt fint :)
Herre min. Er jo nesten litt komisk!

Eg mangler 1 kg så er vekta lik som når eg fødte Nr 1 :p men det er snart 8 år siden. Mannen sier eg har blitt eldre så det er normalt :p haha men skal vell klare og springe gravidkg av meg fort når babyen er ute. Travelt med 3 barn og hund som treng ein del trim ;)

Målte igjen idag, 2 kg opp siden sist når jeg la ut tråden... Merker godt på bena at det er kommet mer vann i kroppen igjen!

Målte igjen idag, 2 kg opp siden sist når jeg la ut tråden... Merker godt på bena at det er kommet mer vann i kroppen igjen!
Jeg må passe på å ha beina på en stol på jobb, og bruke kompresjonsstrømper, ellers blir leggene feite av vann på slutten av dagen...

Er uke 26 og allerede gått opp 10kg føler meg ikke helt fin gravid for å si det sånn. Er tung og sliten. Håper vekten roer seg litt.men dessverre får eg ikke trent og kan heller ikke gå lange turer pga smerter :/

Er uke 26 og allerede gått opp 10kg føler meg ikke helt fin gravid for å si det sånn. Er tung og sliten. Håper vekten roer seg litt.men dessverre får eg ikke trent og kan heller ikke gå lange turer pga smerter :/

Jeg kan heller ikke trene eller gå lange turer pga bekkenet. Veldig frustrerende å føle seg i dårlig form og tung og ikke få gjort noe særlig med det. Prøvd svømming også men det fungerer heller ikke.. eneste jeg ikke har prøvd som kanskje kan fungere er å sykle på trimsykkel, tenkte å få prøvd det. Har også gått opp 10 kg, var på kontroll hos legen og han var ikke bekymret for vekta. Han viste meg at jeg har gått opp 5-6 kg på 14 uker og det er jo ikke så gæli og forklarte det med at babyen er i en veldig vokseperiode nå, så trøster meg med det. Prøver å holde meg til et ok kosthold, men vanskelig til tider!

Jeg kan heller ikke trene eller gå lange turer pga bekkenet. Veldig frustrerende å føle seg i dårlig form og tung og ikke få gjort noe særlig med det. Prøvd svømming også men det fungerer heller ikke.. eneste jeg ikke har prøvd som kanskje kan fungere er å sykle på trimsykkel, tenkte å få prøvd det. Har også gått opp 10 kg, var på kontroll hos legen og han var ikke bekymret for vekta. Han viste meg at jeg har gått opp 5-6 kg på 14 uker og det er jo ikke så gæli og forklarte det med at babyen er i en veldig vokseperiode nå, så trøster meg med det. Prøver å holde meg til et ok kosthold, men vanskelig til tider!
Jeg ser jeg ca går opp 2kg pr mnd, men det er jo nå babyen virkelig vokser,så er redd jeg blir stor denne gang. La på meg totalt 15kg forrige svangerskap, har insett at det ikke funker denne gang... Håper formen er fin etter fødsel og en rolig baby så eg får trimmet det vekk igjen :P syns det er vanskeligere å holde kostholde når en ikke får være i lik aktivitet/trening som før. blir mer kjedespising,og lettere å gå i skapene de dagene jeg er sykemeldt fra jobb... og midt opp i jul av alle ting,så er jo det litt knask i skapene

Leste et par artikler i går om at man som oftest legger mest på seg mellom uke 17 - 24. Kan jo håpe at det stemmer, for det er ca i det tidsrommet vekta mi har økt mest! :)

Skal veies i morgen på kontroll. Hadde ikke gått opp til startvekta mi enda da jeg veide meg hjemme på fredag, så håper jeg ikke har gått opp over 2 kg nå i helga. Tror ikke det, det hadde vært litt voldsomt.

Har ikke gått opp noe. Gikk ned et par kg i starten og har vel lagt på meg dem igjen bare :-)
Forrige gang gikk jeg opp 8 kg til sammen og halvparten av det var jo bare bebisen :-P

Jeg ser jeg ca går opp 2kg pr mnd, men det er jo nå babyen virkelig vokser,så er redd jeg blir stor denne gang. La på meg totalt 15kg forrige svangerskap, har insett at det ikke funker denne gang... Håper formen er fin etter fødsel og en rolig baby så eg får trimmet det vekk igjen :p syns det er vanskeligere å holde kostholde når en ikke får være i lik aktivitet/trening som før. blir mer kjedespising,og lettere å gå i skapene de dagene jeg er sykemeldt fra jobb... og midt opp i jul av alle ting,så er jo det litt knask i skapene
Ah! Kjenner meg så igjen :(

Jeg har bestemt meg for å ikke veie meg nå før jul (har veldig lyst til å kose meg med god mat i jula uten å få tidenes dårligste samvittighet :( ). Jeg skal til jordmor i romjula så blir en ny veiing da ;)

24 uker og har gått opp 9kg :eek:

Jordmor mente det var fin vektøkning, men jeg er ikke helt enig. :p

Tror det er endel vann da, for den siste uka har ringene mine og skoene blitt trange. :confused:

Gikk ned et par kg i starten og er nå tilbake til startvekt. Jeg er tung i utgangspunktet så det er helt fint (veier like mye nå som da jeg fødte lillebror! )

Back
Topp