Vekta nå?

har nå gått opp 1,5 kg :) 20 + 5 så stresser ikke :) men må nok begynne å tenke på hva jeg stapper inn i kjeften xp er ikke ak av de sunneste for tiden :p
Har du gått Upp 1,5 kg hitils så syns eg de e bra. Barnet tar ju det den trenger.

Har du gått Upp 1,5 kg hitils så syns eg de e bra. Barnet tar ju det den trenger.

Ja det er det jeg og tenker hun gjør. Fikk en fin velskapt gutt sist på 3750g så å prøve å holde seg litt i skinnet denne gangen uten å bli helt panisk tror jeg er helt greit ;p Men skal som sagt prøve å spise litt sunnere framover, få i seg viktige næringsstoffer er bedre enn tomme kalorier :)

Ja det er det jeg og tenker hun gjør. Fikk en fin velskapt gutt sist på 3750g så å prøve å holde seg litt i skinnet denne gangen uten å bli helt panisk tror jeg er helt greit ;p Men skal som sagt prøve å spise litt sunnere framover, få i seg viktige næringsstoffer er bedre enn tomme kalorier :)
Ja de har du rett i. Eg spiste väl som
En häst med nr 2 og hon vAr 3510

Hvordan ligger det an med vekta deres?

Her merker jeg mer vann i kroppen og et par kg opp av det. Gikk ned ca 5 kg første tre mnd, nå er 6 kg kommet på igjen.
Har verdens fineste gravidmage <3 men resten av kroppen vil jeg bare gjemme bort, føler meg feit og "valkete" all over, til og med på ryggen :(
Tetrsittende klær er bare å glemme, nekter å gå i det :p føler jeg ser ut som en flodhest, og har fått superdårlig selvtillit..
Jeg er sikker på at du ser kjempebra ut! Vis stolt frem magen og prøv å blås i resten! Folk ser stort sett kun magen;)
Jeg for min del syns det er greit vekta ikke virker og ser magen har poppet noe voldsomt! ;) Er nok litt for uforsiktig med hva jeg dytter i meg, men "skitt samma"! Må tidsnok ta meg sammen med både amming og trilleturer;)
Ta på deg ettersittende og nyt synet av magen:) ;)

Jeg er sikker på at du ser kjempebra ut! Vis stolt frem magen og prøv å blås i resten! Folk ser stort sett kun magen;)
Jeg for min del syns det er greit vekta ikke virker og ser magen har poppet noe voldsomt! ;) Er nok litt for uforsiktig med hva jeg dytter i meg, men "skitt samma"! Må tidsnok ta meg sammen med både amming og trilleturer;)
Ta på deg ettersittende og nyt synet av magen:) ;)

Søte du :)

Ja, blir mange trilleturer etter lille kommer! Da blir det bikinikropp 2017 som blir målet ;)

Er litt rart med den vekta.. Med første spiste jeg enormt med godteri, brus og alt jeg hadde lyst på, gikk opp 12kg, og alt forsvant fort. Med andre var jeg nøye på trening og sunt kosthold, og gikk opp 25kg! spent på hvor jeg ender nå...

Søte du :)

Ja, blir mange trilleturer etter lille kommer! Da blir det bikinikropp 2017 som blir målet ;)

Er litt rart med den vekta.. Med første spiste jeg enormt med godteri, brus og alt jeg hadde lyst på, gikk opp 12kg, og alt forsvant fort. Med andre var jeg nøye på trening og sunt kosthold, og gikk opp 25kg! spent på hvor jeg ender nå...
Erfarer i hvert fall at hvert svangerskap er forskjellig!
Trente masse og spiste bra med første, gikk opp 20kg. Men andre kastet jeg opp alt i 30 uker og gikk likevel opp 18 kg!
Ikke akkurat i mål nå, og regner med at vekta kommer i rasende fart etter uke 30, men per nå ligger jeg an til 12-14 kg! Nå verken trener jeg eller spiser spesielt bra....
Bikinikropp 2017 skal jeg også ha som mål!! :) :)

Gått opp 0,5 kg. Var hos jordmor i dag og fikk beskjed om å spise mer i løpet av dagen. Og gjerne energirik mat. Gikk opp 10kg sist.

Var på kontroll i ettermiddag. Og vakta viste 9 kg mer nå en før eg blei gravid :/ er 24+3... Det synst eg var mye :s men har blitt mye sofa tid fra første dag. Formen er heldigvis blitt bedre så eg får beveget meg mye nå :) det var 2 kg dei siste 2 ukene. Så det er ikkje det verste sån sett :) er verre med dei første kg som er mye fett :p men eg spiser normalt / sunn mat. Så er ikkje brus og sjokolade da :)

Jeg har gått opp 8 kg nå etter 24 uker. Er 179 og veier nå 75 kg. Helt uproblematisk.

Last edited:
Vekten her i huset knuste rett etter positiv test, så jeg lever i god tro på at jeg ikke har lagt på meg et gram for mye (haha!) :) er ikke interessert i å få et tall lysende mot meg, så lenge jeg vet at babyene har det bra kjenner jeg at vekt er meg likegyldig denne gang. Får nok sjokk den dagen jeg finner en vekt...

sist jeg veide meg, som var for ca tre uker siden, hadde jeg gått opp 6kg. Utseendemessig er magen blitt myye større nå. Men batteriet i vekta har gått! Men krabber meg nok oppover mot 80kg o_O er 172cm. Tipper jeg kommer til å legge på meg en del ja!

Gått ned 1-2 kg (svangerskapsdiabetes), 161 og 55 kg... Er heller bekymra for å ikkje legge på meg nok, men i følge ultralyd, veks ho fint og tar det ho treng.. eg har fått den skjønnaste babymagen, men håpar vekta går littegrann opp etter kvart. Er 21 + 2 :)

Ingen peiling! Eier ikke vekt, men blir spennende å se neste uke når jeg skal på kontroll :) Føler ikke jeg har lagt på meg mye, heller for lite. Men er nøye på kostholdet, spiser minst ulik søtt. Ikke for å slanke meg så klart men for å heller spise sunt :) Og før jeg ble gravid var det myyye søtt som gikk inn :p

Var på kontroll hos legen i dag og jeg sa at jeg var bekymret for vekta da jeg har lagt på mg nesten 10 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid (uke 5) Legen sa at jeg var helt innenfor normalen og at jeg hadde lagt på meg 5-6 kg siden uke 11 og at det bare var fint. Jeg har lagt på meg mye spesielt de 5 siste ukene, (4 kg) men legen forklarte at lillegutt er inne i en veldig vokse periode og at vekta derfor har har kommet litt raskere nå.. puh! kjente jeg ble litt lettere til sinns nå! Er i uke 24+3 :) Følte vekta bare steg til himmels og var redd det ikke kunne være bra for lillegutt! Alt annet var også heldigvis fint, litt lav blodprosent men ellers fint :)

Last edited:
Back
Topp