Vekt?

Fra startvekten har jeg gått opp 3,4 kg. Gikk ned 3 kg fra startvekten pga hyperemesis, så teller jeg med de, så har jeg gått opp 6,4 kg. Er 29+2 idag. Har litt å ta av, så bare fint om jeg ikke går opp så mye. Veier nå 78,4 kg.

31+5, gått opp 5 kg.

Gikk opp 7 kg sist. Mulig jeg går opp litt mer denne gangen, men tenker overhode ikke på det noe.

Vekten ser jeg kun på kontroll hos legen.

30 + 1, og har gått ned 0,5 kg fra forrige gang så er nå på + 6.5 kg fra start. Ligger og varrierer på 6 - 7 kg.

Urk, uke 29 og jeg har gått opp 10 kg allerede :wideyed::wideyed:
Sist svangerskap gikk jeg bare opp 12 kg totalt og nå veier jeg allerede mer enn da jeg var høygravid sist! :eek: Så nå er jeg litt bekymret for hvor dette skal ende. Har spist litt mye is i sommer, så får passe på litt kostholdet de neste ukene så det ikke tar helt av :)

+ 9,9kg fra start (og har heldigvis holdt vekten siden 17 juli til tross ferie med mye god mat :D) Har ingenting å si i det store bildet, men siden jeg var i grenseland til overvekt før graviditeten er det greit å holde det til et minimum om mulig.

Er 30+4 nå

31 + 0, og ble målt til + 5 kg fra start hos legen i dag. Men jeg blir veid to forskjellige steder pga svangerskapsdiabetesen så er vell derfor det blir litt forskjell på vekta. Antar at jeg egentlig ligger på + 6kg, altså bare ned 0,5 kg fra forrige uke.

Jeg får være den som skiller seg litt ut her jeg da, er i uke 33 og har gått opp over 20kg :oops: Var normalvektig før svangerskapet. Gikk opp 30kg med førstemann (gikk ned alt etter fødsel), så det er ikke noe sjokk egentlig. Men fy så tungt det er :rolleyes:

Jeg får være den som skiller seg litt ut her jeg da, er i uke 33 og har gått opp over 20kg :oops: Var normalvektig før svangerskapet. Gikk opp 30kg med førstemann (gikk ned alt etter fødsel), så det er ikke noe sjokk egentlig. Men fy så tungt det er :rolleyes:

Det høres veldig tungt ut. Jeg har 'bare' gått opp 17 og 15 kg i mine tidligere svangerskap. Nå er jeg på.. tror jeg er på 10-11kg ifg min vekt, 8kg ifg jordmors vekt. Synes dette er mer enn tungt nok... Men så har det nok også med at jeg har vært mye dårlig, så muskelstyrken min er veldig lav også. Ikke fått gått mye tur osv.

Jeg er 33+3 og har til nå gått opp 19 kg. Gikk opp 20 med førstemann, så ser ut som jeg blir å gå opp litt mer denne gangen. Jeg går alltid opp veldig mye i begynnelsen av svangerskapet, og så roer det seg litt i slutten. :)

Det høres veldig tungt ut. Jeg har 'bare' gått opp 17 og 15 kg i mine tidligere svangerskap. Nå er jeg på.. tror jeg er på 10-11kg ifg min vekt, 8kg ifg jordmors vekt. Synes dette er mer enn tungt nok... Men så har det nok også med at jeg har vært mye dårlig, så muskelstyrken min er veldig lav også. Ikke fått gått mye tur osv.

Det skal ikke mye vekt til før det blir tungt. Jeg var i utgangspunktet i ganske god form før svangerskapet, men har vel mistet så og si all muskelmasse pga bekkenløsning som har gjort meg nesten sengeliggende :rolleyes: Så jeg føler med deg!

Det skal ikke mye vekt til før det blir tungt. Jeg var i utgangspunktet i ganske god form før svangerskapet, men har vel mistet så og si all muskelmasse pga bekkenløsning som har gjort meg nesten sengeliggende :rolleyes: Så jeg føler med deg!

Jeg gikk tur hver dag (bare en sånn liten en) i starten av svangerskapet. Også begynte jeg å blø, og da turde jeg faktisk ikke røre på meg.. og så kom svimmelheten, og da var det gjort.
><

Jeg blir helt gal av denne vekten for tiden. Har gått opp nesten 1kg på 5 dager nå! HALLO? Det går jo ikke! Skjønner ikke hva som skjer. Jeg er ikke den sunneste på planeten, men spiser ikke noe voldsomt annerledes nå enn det jeg gjorde før jeg ble gravid og da haddde jeg ingen problemer med å holde vekten. Virker som om kaloriene bare suger seg fast for tiden... Jeg har 10 uker igjen av dette svangerskapet, så har et seriøst behov for at denne vektøkningen stagnerer litt.

Er i uka 31+6 nå og har gått opp med 14 kg allerede. Siste ukene får jeg ca +1 kg hver uke . Hvis det fortsetter sånn så blir det jo minst +20 kg i løpet av svangerskapet. Jeg merker på kroppen at det er blitt tyngre å gjøre vanlige ting i løpet av dagen. Blir til og med trøtt av å sitte fordi kroppen føles så tungt.

Uke 30 og gått opp 11-12 kg. Sist graviditet gikk jeg opp nesten 30 kg, ser ikke ut som om det blir så mye denne gangen heldigvis :)

Gruer meg litt til å komme hjem å sjekke vekta igjen, men vet det er ingen vei utenom.

Men føler at jeg må ha gått opp minst 5 kg de siste 6 ukene, spesielt den siste mnd har det blitt mye tyngre og merker magen er stor og skjønner ikke hvordan den skal fortsette å vokse i 2 mnd til! :eek:

Jeg er på 16-16,5 kg opp nå, og det merkes. Regner med det ikke stopper før hun er ute :p 31+4 i dag

Har gått ned en kg på 6 uker, sikkert pga varmen vil jeg tro for spiste der nede og ikke akkurat sunn mat heller ofte, eller ihvertfall ikke slankemat :p

Så er nå 87,7 kg var 85 kg når jeg ble gravid og gikk ned til 83 kg.

Men magen har blitt større og merker jeg har vann i kroppen så ble VELDIG overrasket når jeg gikk på vekta, men skal vel ikke klage :p

Back
Topp