Vekt?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Det er tidlig enda... Men om tråden overlever, så kan det være en felles tråd om vekt i svangerskapet : ))

Noen som har merket noe forskjell enda?
Gått ned pga kvalme, gått opp pga økt matlyst?
Eller annet?
 
Jeg startet med å gå ned over 2kg. Nå har jeg nesten gått opp 1kg igjen, så jeg er på ÷1kg fra start. Ish. Hadde håpet på å legge på meg helst bare 10kg denne gang. De forrige svangerskapene gikk jeg opp over 15kg, og flere av kiloene festet seg ><
Men, jeg synes jeg begynte gå opp i vekt ganske tidlig da.
 
Jeg gikk ned 1 kg først også gått opp 2 kg. Sluttet på sekundet med snus ved positiv test så regner med det har litt innvirkning. I tillegg god matlyst :hilarious:
 
Har gått opp 1 kg, og det er ikke rart når jeg gomler i meg noe hver time eller hver 2.time :p
Og trener heller ikke så mye som før, pga mangel på energi :) men satser på at det blir bedre fremover :D gikk opp litt over 10kg sist, så krysser fingrene for at det ikke blir så mye mer denne gang :)
 
Jeg gikk ned 1 kg først også gått opp 2 kg. Sluttet på sekundet med snus ved positiv test så regner med det har litt innvirkning. I tillegg god matlyst :hilarious:

Nikotin bremser vel matlysten litt, så det betyr sikkert litt å slutte ja :p
Men godt med god matlyst ♥️
 
Minus 1 kilo foreløpig. Satser på ca samme vektoppgang som de andre svangerskapene. Med første gikk jeg opp 6 kg og med andre gikk jeg opp 8 kg :)
 
Gått ned 4kg pga kvalme og oppkast :hungover: Gikk opp 30kg med førstemann så enn så lenge er dette litt uvant :hilarious:
 
Har vel ikke gått opp noe enda. Håper på å ikke gå opp mer enn nødvendig dette svangerskapet, da jeg er tyngre i utgangspunktet nå enn ved mine tidligere svangerskap.
 
Har gått opp ca. 3 kg så langt, matlysten har vært på topp og aktivitetsnivået har vært labert (er så trøtt :sleep011). Har ikke kjent noe til kvalme ennå, så spørs hva som skjer om kvalmen kommer. Håper på å ikke gå opp så alt for mye i vekt i løpet av svangerskapet siden jeg har noen ekstra kilo fra før :rolleyes:
 
Gikk opp 2 og, men har vel nesten mistet dem igjen. Null matlyst de første ukene og litt oppkast en periode. Nå stapper jeg i meg alt jeg finner.
 
Jeg har gått opp rundt en kilo pga stor appetitt. I de andre svangerskapene har jeg lagt på meg totalt rundt 8 kilo, men da har jeg verken hatt spesielt stor appetitt eller begynt å legge på meg så tidlig, så det kan bli spennende å se hvor dette ender :p
Når kvalmen gir seg kommer jeg til å skjerpe meg på hva/hvor mye jeg spiser, men foreløpig handler alt om å holde kvalmen på et lavest mulig nivå.
 
Jeg har vært sulten som en ulv! Har ikke turt å veie meg, men har absolutt ikke anledning til å legge på meg mye, veier nok fra før.
 
Gidder ikke sjekke, men regner med jeg er godt på pluss-siden. Pleier å legge på meg omlag 30kg per svangerskap, og starter tidlig. :hilarious:
 
Gikk ned ca 5 kg de 5 første ukene (bevisst siden jeg er overvektig og heller ikke visste jeg var gravid de første ukene). De siste ukene har jeg gått litt opp og ned, men tipper jeg er -4 siden start. Spent på hvordan utviklingen skal bli. Vet man ikke skal slanke seg, men har ikke lyst til å legge på meg for mye heller..
 
Gikk ned 2kg i starten,men de siste 2 ukene har vekta stått bom stille.

Som regel har jeg gått ned en del i starten av mine svangerskap og gått opp jevnt fra uke 20 ca. La på meg 8-12 kg med de tre forrige.
 
Gikk ned ca 5 kg de 5 første ukene (bevisst siden jeg er overvektig og heller ikke visste jeg var gravid de første ukene). De siste ukene har jeg gått litt opp og ned, men tipper jeg er -4 siden start. Spent på hvordan utviklingen skal bli. Vet man ikke skal slanke seg, men har ikke lyst til å legge på meg for mye heller..

Spise variert og sunt, og håpe på at vekta står helt stille :p ><
 
Det er tidlig enda... Men om tråden overlever, så kan det være en felles tråd om vekt i svangerskapet : ))

Noen som har merket noe forskjell enda?
Gått ned pga kvalme, gått opp pga økt matlyst?
Eller annet?

Har gått opp noen kilo i ren matlyst! Må spise hele tiden føler jeg, for å unngå kvalme!

Men vet det ikke er bra med for mye mat også, spesielt godterier, så skal bli flinkere : )
 
Back
Topp