Vekt?

Ikke gått opp noe enda, men føler meg tyngre pga den oppblåste magen. 10+4 i dag:)

Gått opp 2kg, 11+6.
Men siden positiv test var rett etter jul, kan man da skylde på litt ekstra kilo fra juleferien?! :hilarious:

Opp ca 2,5 kg. 11+4 i dag. Håper det ikke baller på seg. Har ikke «råd» til det.

1,5kg, 10+4 i dag :)

Her har vekta stått stille de siste ukene.

Ned 2,3 kg, 11+4 i dag. Hjelper å være kvalm og at jeg føler meg stappa og ha avsmak for sjokolade :joyful: er overvektig fra før, så det kan holde seg litt. Forrige svangerskap gikk jeg ned 10 kg pga kvalme.

Gikk opp 15-16 kg med nr 1
Og 15 kg med nr 2

12 år senere... var startvekt 56 kg..
Jeg sluttet å snuse da jeg fant ut om G og jeg har hatt vanvittige abstinenser. Spiste hver time i flere uker Gikk opp 2,5 kg. Nå har abstinensene vært borte i noen uker, men kvalmen satte inn for fullt i uke 5 + noe og det eneste som hjalp var å spise det jeg hadde lyst på HELE tiden.

Gikk noen ekstra turer mens dette pågikk så jeg har klart å holde meg i sjakk. Gått opp 2,5-3 kg totalt. Jeg tenker det er innafor :P

Gått ned 2 kg. Er 10+5 idag. Er pga kvalme og oppkast

Gikk ned ca 5 kg de 5 første ukene (bevisst siden jeg er overvektig og heller ikke visste jeg var gravid de første ukene). De siste ukene har jeg gått litt opp og ned, men tipper jeg er -4 siden start. Spent på hvordan utviklingen skal bli. Vet man ikke skal slanke seg, men har ikke lyst til å legge på meg for mye heller..

Så flink du er ! ❤️

Hørte i en podcast fra babyverden at en faktisk kan ‘slanke’ seg i en graviditet om en er overvektig. Men da må en få i seg akkurat nok kalorier og balansert kost med mye næringsstoffer. + anbefalte å få veiledning og oppfølging underveis.

❤️

10+3 og vekta står på stedet hvil:p Det skyldes nok manglende lyst på godis (er normalt sett en skikkelig godtegris) og daglige, lange spaserturer + litt styrketrening. Men jeg er skikkelig oppblåst og ser ut som jeg er høygravid hver dag etter frokost:rolleyes:o_O

Gått ned litt mere de siste par ukene faktisk, er på 13+3 og har en vektøkning på ca.200g var 600g for et par uker siden. kvalmen har avtatt men jeg klarer rett og slett ikke å spise så mye, må bare passe på at det som kommer inn har næring nok. Magen begynner virkelig p gjøre seg gjeldene så småån får tydeligvis i seg det h*n skal :)
Tror det er fordi startvekta var høy i utgangspunktet. Hadde vært godt om økningen ble minimal..

Jeg går opp og ned 1kg ila en dag (fra morgen til kveld, fra ene morran til den andre), så jeg greier ikke ta helt hensyn til et kilo på eller så.
For nå, ser det ut til at jeg er gått opp under 1kg fra start. Men jeg gikk jo ned litt først, så har samlet gått opp ca 3kg.

Nå er jeg det samme som før jeg ble gravid, gikk ned 3 kg før jeg begynte på phenergan og en del var pga at jeg var dehydrert. Håper å ikke gå opp for mye!
Første gikk jeg opp 20 kg og gikk ikke noe ned etterpå, med noen 2 10 kg og havna da totalt på 101 noen mnd etter fødsel, slet med å gå ned 20 kg.
Så vet at det blir hard jobbing når jeg kan endre diett osv etter fødsel

Opp ca. 5 kg nå (14+5). Veldig fornøyd med det, trenger absolutt å bygge meg opp et lite lager. :)

Gikk opp 1,5 kg ganske fort, typ til uke 7-8, har deretter gått opp enda 1,5 kg til uke 10, men så har det stabilisert seg litt. Har ikke gått opp noe mer siden det og er 12+6 i dag.

Var nok ulvehunger og sykemelding som gjorde det vil jeg tro. Er ganske aktiv i jobben til vanlig, så når jeg plutselig ble liggende mye på sofaen et par uker, så vil det jo få konsekvenser. Har forsøkt å gå mer på turer nå som formen er bedre og er nå tilbake i jobb, så håper vekten fortsetter å holde seg i ro en stund til. Er ikke helt mentalt klar å komme opp på et nytt titall enda kjenner jeg. :oops:

8-9kg opp og 19+4. Syns det plutselig gikk veldig raskt her nå:p helt utrolig hva hormonene gjør med kroppen vår:oops::p

Opp 3kg fra start til nå, er i dag 20+5 :) Fornøyd med at det ikke er mer, da jeg har litt ekstra fra før av!

Back
Topp