Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gikk ikke opp i starten pga HG, men etter jeg startet på zofran så har kiloene kommet på. Med førstemann gikk jeg kun opp 4 kg og med nr 2 var det 10 kg (HG begge gangene). Ser for meg at det blir større økning denne gangen 

+4 kg fra start, men er registrert 6 kg hos jordmor da
Hun hørte ikke skikkelig etter når jeg sa starts vekt så tok den vekten jeg var der før jeg fikk medisiner mot kvalmen så jeg slutta å gå ned i vekt
Gikk opp 10 kg sist og vil ikke gå opp mer enn det, gikk opp 20 kg med eldste og for min del klarer jeg ikke gå ned kg etter fødsel uten at jeg sliter for det! Så jo mindre jeg går opp jo bedre er det for etter fødsel![]()
Har vekta "sittet fast" etter fødsel? For om ikke så spiller det ofte ikke noen rolle. Er ofte ikke noe man får gjort spesielt mye med hellerJeg også ønsker den der.. 'maks 10kg', men.. hjelp.
Jeg er nok på +6 nå.
Skal godt gjøres å ikke gå opp mer enn 4-6kg til de neste 16-18 ukene. ><
vekta som kommer den kommer Har vekta "sittet fast" etter fødsel? For om ikke så spiller det ofte ikke noen rolle. Er ofte ikke noe man får gjort spesielt mye med hellervekta som kommer den kommer
![]()
Ja forstår det, forhåpentligvis mister du det meste etter fødselI første svangerskap gikk jeg opp 16kg, gikk kun ned 10 av dem. Men de siste 6 var strengt tatt nødvendig på min 17 årige kropp.. mer pupper, mer hofter, mer lår.. før det var jeg en strek.
Andre svangerskap gikk jeg opp sikkert 15 der også. Mesteparten forsvant, men noe ble stuck. Og nå veier jeg mer enn jeg vil veie (før svangerskap), og ønsker derfor ikke gå opp så mye ><

Vet ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid eller hva jeg har godt oppvanskelig å bli veid når jeg ikke kan stå på en vekt.
Ja forstår det, forhåpentligvis mister du det meste etter fødsel![]()
Greit å føle man kan bevege seg noe under fødsel og i tiden etterpå daHåper det - det er jo egentlig det som teller her. Ikke hvor mye man går opp. Men det er litt kjipt å gå så mye opp likevel.
ikke det, var på det største 101 kg med yngste etter fødsel Greit å føle man kan bevege seg noe under fødsel og i tiden etterpå daikke det, var på det største 101 kg med yngste etter fødsel
så gikk opp første tiden etter fødsel, må jo gjort det siden jeg gikk opp til 100 og 2 mnd etterpå var 101
Men så og si null søvn gjorde nok en del
![]()
Det skjønner jeg, er 89 kg nå målet er alt under 100, kroppen min vil ikke under 80 kg føles det som for uansett hva jeg gjør kommer jeg ikke underMye hormoner i sving rett etter fødsel. >< Jeg fikk strekkmerkene fra første, under fødsel. Ikke særlig under svangerskap, men enten siste to ukene eller VED fødsel.... Så, vekt også kan vel påvirkes mye av disse.
Forhåpentligvis går det seg til. Får begynne trene bedre og spise bedre.
Veide 75kg i desember. Gikk ned til 72kg på det laveste, noen uker etter innsett. Nå er jeg 81kg.
Jeg er 170 høy, så bikker akkurat på overvekt - men ikke så ille at jeg ikke kan røre meg da.
Med første var jeg 54 kg > 70kg. Gikk ned til ca 60kg etterpå. (Denne vekten skulle jeg gjerne hatt igjen, men med nr2, så veide jeg 70kg, og ble 85kg. Gikk ned mesteparten, men veide tross alt 75kg denne gang. Håper jeg ikke blir spesielt mer enn 85kg.)
Skulle tro de hadde egne metoder for det, for vektoppgang er vel like viktig å følge med på selv om man ikke kan bruke beina? Får du noe ekstra oppfølging med ultralyd?Vet ikke hvor mye jeg veide før jeg ble gravid eller hva jeg har godt oppvanskelig å bli veid når jeg ikke kan stå på en vekt.