Vekt

19 uker her og +7 kilo. Er vel ca normalt, la på meg 14 i sist svangerskap, men da var jeg verken kvalm eller uvel og hadde godt med energi hele veien. Ikke helt sånn nå :dead:
 
Er overrasket hvor lite mange har gått opp!? Jeg er 21+3 og har gått opp 10-11 kg, begynte å gå opp nesten med én gang da jeg var så ekstremt sulten og ble så dårlig av å ikke fylle på kontinuerlig..
Er blitt mer stabil i blodsukkeret nå, men spiser fortsatt med god appetit!
 
19+4 og har gått opp 4-5 kg no. Ligg omtrent på same oppgang som sist så det er jo litt greitt, selv om jeg var litt lettere ved starten av svangerskapet sist :wideyed: Har begynt på lavkarbo grunnet sv.dia og opplevd at vekten har vært stabil og gått ned litt etter det! :cat:
 
Er overrasket hvor lite mange har gått opp!? Jeg er 21+3 og har gått opp 10-11 kg, begynte å gå opp nesten med én gang da jeg var så ekstremt sulten og ble så dårlig av å ikke fylle på kontinuerlig..
Er blitt mer stabil i blodsukkeret nå, men spiser fortsatt med god appetit!

Jeg har gått opp midre dette svangerskapet enn i forrige. Men jeg tror også vekten fordeler seg litt ulikt i forhold til svangerskap til svangerskap, når på året du går gravid, man får ofte mer vann i kroppen på sommerstid og når det er varmt. Selvfølgelig er det mange som føler seg ekstremt kvalme den første tiden, og må derfor spise mye oftere enn før de ble gravid, som fort kan bli et sjokk for kroppen. Noen blir slitne, trøtte og andre er i superform og er like aktive som før de ble gravide. Tror alt er normalt :) viktigste er å kjenne på hva som gjør kroppen vår bra.

tror mange av oss jenter, inkludert meg selv bekymrer oss alt for mye over vekten vår under svangerskapet. Men selvfølgelig spennende å følge med på utviklingen:)
 
20+4 og enda ikke nådd igjen startvekt. Gikk ned 3 kg på grunn av kvalme og oppkast. Gått opp 200 gram av disse. Men det peker vel fort oppover :yuck:
 
24 + 0. Opp 3,7 kg.
Merker magen har vokst spesielt den siste ukenxsmile9
 
17 kg, 22+3. Er blytungt og gruer meg litt til hvor stor jeg kommer til å bli. Men har jo tross alt tvillinger å bære på. :Heartblue:Heartpink
 
Stillstand i 2. Trimester, akkurat som forrige gang. Men med +10-11 kg de første 12 ukene så er vi da heavy nok :p
 
Med første hadde jeg på denne tiden gått opp 9 kg, nå har jeg gått opp 1-2 kg. Gravid med samme kjønn. var kvalm til og med uke 16 begge gangene. denne gangen har jeg blitt hjemmeværende fra slutten av 1 trimester, forrige gang jobbet jeg til uke 31. så sånn sett håper jeg at vekten ikke bare pøser på pga at jeg dessverre blir mye stillesittende pga bekkenet.
 
Last edited:
24+0 og 15 kg i pluss... Det er ca. 12 kilo mer enn jeg noen gang har veid hele livet. Og jeg merker det er veldig tungt.
Men, jeg var undervektig før graviditet og legen min sier det er helt innafor, så da må jeg stole på det.
 
24+1 og har gått opp 4 kg. Tre kilo opp de siste fire ukene, matlysten ble plutselig veldig god og magen har virkelig kommet nå. Er overvektig fra før, så tror jeg hadde lagt på meg mye mer hadde jeg vært normalvektig.
 
24+3, opp åtte kilo. Er 63 nå. Tippet ikke 70 med de to første, men spørs om jeg ikke gjør det denne gangen. Vokser jo mest på slutten.
 
23+1, gått opp 10 kg. Syns det er mye, har egentlig ikke spist noe mer enn jeg pleier og er til vanlig normalvektig og i stabil vekt... ingen ødemer heller :-/ Leste at man går opp mest i 2. Trimester, så håper det stemmer.....
 
23+0 her, veide meg i dag, men har gått ned siden uke 22+0... Opp nesten 4 kg totalt.
 
26+0, opp 5,1 kg

Merker vekten begynner å øke raskere nå, de siste 2 ukene har jeg gått opp 1,4 siden siden uke 24+0.
 
Last edited:
Herregud så lite dere har lagt på dere! Er så misunnelig! Jeg har gått opp 19 kg!! Fra 63 til nå 82 kg! :banghead: Klarer snart ikke gå lenger i det hele tatt!
 
Back
Topp