Vekt

Kid2021

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er nysgjerrig på hvordan kroppen deres har håndtert de første ukene. Jeg har selv gått ned 3kg pga lite matlyst, og bekymrer meg litt for det...
 
Hei! Jeg er nysgjerrig på hvordan kroppen deres har håndtert de første ukene. Jeg har selv gått ned 3kg pga lite matlyst, og bekymrer meg litt for det...

ikke bekymre deg for det, det er helt vanlig å gå litt ned i første trimester pga at mange mister matlyst og blir veldig kvalme. Det vil jevne seg ut etterhvert.
jeg har ikke gått opp noe enda, men heller ikke gått ned noe. jeg skal også gå opp så lite som mulig (kun det som kreves for å lage baby) pga at jeg har fortsatt for mye fra forrige gang.
 
Jeg har gått opp 3,5 kg fordi jeg overspiste en del frem til forrige uke
 
Jeg og har gått opp 2-3 kg pga små spising hele tiden for å unngå kvalme :/
 
Gått ned 2 kg ca. Mest grunnet nedsatt matlyst, men har nok å ta av så ;)
 
Jeg står på stedet hvil :)
Gikk bare opp 7 kg sist jeg var gravid, så spent på å se hvordan det blir denne gangen.
 
Har gått ned 2 kg til nå, mye på grunn av manglende matlyst og jeg ikke har lyst på sjokolade og smågodt lenger. (Smaker godt når jeg først tar det, men holder lenge med 1-2 biter) sist gikk jeg opp 17 kg, men gikk ned alt igjen ganske fort uten å gjøre noe for det. Har litt å ta av fra før da.
 
Tror ikke jeg har lagt på meg, har ikke veid. Men kjenner på klærne at der er ganske likt. Kanskje gått ned litt pga dårlig matlyst grunnet kvalme. Slik var det sist også. Men gikk opp 17 kilo sist, ganske mye den siste mnd. Alt rant av igjen det neste halvåret. Håper ikke jeg legger like på meg denne gangen, det var ganske tungt på slutten med mye uvant vekt. Veide 56 i utgangspunktet.
 
Jeg gikk først opp 2 kg pga konstant matlyst fra uke 5-6... spiste nesten alt jeg kom over :yuck: nå har jeg vært kvalm i litt over en uke, og har gått ned igjen det jeg la på meg:wtf:
 
Jeg har nok gått opp, men er på ferie uten badevekt, så vet ingenting før vi er hjemme igjen om tre uker!

Tror jeg gikk opp ca 20 kg sist svangerskap.
 
gått ned 6 kg, pga jeg la om kostholdet og trimmer mye, men er overvektig, så det gjør ingen skade å gå ned, så lenge jeg ikke sulter meg eller overtrener
 
Jeg har gått opp to kg. Forrige svangerskap hadde jeg gått ned 4 på nåværende tidspunkt. Men jeg veier akkurat det samme nå som jeg gjorde da jeg var like langt på vei da - veide mindre i utgangspunktet denne gangen.
 
Har gått opp 2 kg pga at jeg må spise hele tiden for å unngå den verste kvalmen. Har også skikkelig aversjoner på grønnsaker og har bare lyst på mat med mye kalorier. Men prøver å spise så sunt som mulig.
Ikke verdens letteste jobb nå om dagen det.
 
Jeg har hittil gått opp 1 kg. Forrige svangerskap gikk jeg opp 25 kg, stoppet å sjekke vekten etter det :dead: håper at jeg ikke legger på meg så mye denne gangen. Tror mye var vann i kroppen sist. Gikk raskt ned i vekt etter fødselen.
 
Jeg er 8+4 og har gått opp mellom 3-5 kg allerede
Skjønner ikke helt hvordan!
Eller kanskje. Er veldig sulten veldig ofte, veldig lite kvalm, og hvis jeg er kvalm så hjelper det å spise.. ond sirkel!
Har også på følelsen at alt rundt magen øyeblikkelig ble mykt og slapt fra positiv test.
Kombinasjon av vann i vev og myke muskler pga hormoner?
Håper det gir seg snart, føler meg ikke helt vel i min egen kropp lenger når alt bare er mykt og tjukt og slapt.
Ser ikke gravid ut enda, bare pløsete og slapp.
 
Jeg er 8+4 og har gått opp mellom 3-5 kg allerede
Skjønner ikke helt hvordan!
Eller kanskje. Er veldig sulten veldig ofte, veldig lite kvalm, og hvis jeg er kvalm så hjelper det å spise.. ond sirkel!
Har også på følelsen at alt rundt magen øyeblikkelig ble mykt og slapt fra positiv test.
Kombinasjon av vann i vev og myke muskler pga hormoner?
Håper det gir seg snart, føler meg ikke helt vel i min egen kropp lenger når alt bare er mykt og tjukt og slapt.
Ser ikke gravid ut enda, bare pløsete og slapp.

Har det akkurat som deg. Gått opp 4-5 kilo. Midjen forsvant sakte men sikkert. Jeg er heller ikke spesielt kvalm og har god matlyst. Men ingen energi, så ingen trening. Trener normalt 3 ganger i uken, så er kok en kombinasjon av alt... :shifty:
 
Er 10+2. Jeg har lagt på meg 3-5 kg(usikker hva jeg veide i utgangspunktet). Men jeg spiser hele tiden for å slippe kvalme.
 
Back
Topp