Vekt

Jeg er ti uker på vei. Har lagt på meg sikkert fem kilo fra normalvekt. Men jeg mistet i uke ti i mars, og etter det ble jeg syk og var dårlig i over en måned. Var derfor ikke særlig aktiv. Ble etter det gravid på nytt og har hatt hjemmekontor fram til nylig pga corona. Så det er mange faktorer som spiller inn. Har ikke veid meg, men merker på klærne at jeg er større enn vanlig ja. Med de to jeg har fra før gikk jeg opp 16 kg. Var ikke noe problem å komme meg ned til normalvekt, så stresser ikke særlig med vektøkningen.
 
Jeg er 8+4 og har gått opp mellom 3-5 kg allerede
Skjønner ikke helt hvordan!
Eller kanskje. Er veldig sulten veldig ofte, veldig lite kvalm, og hvis jeg er kvalm så hjelper det å spise.. ond sirkel!
Har også på følelsen at alt rundt magen øyeblikkelig ble mykt og slapt fra positiv test.
Kombinasjon av vann i vev og myke muskler pga hormoner?
Håper det gir seg snart, føler meg ikke helt vel i min egen kropp lenger når alt bare er mykt og tjukt og slapt.
Ser ikke gravid ut enda, bare pløsete og slapp.
Akkurat som jeg skulle ha beskrevet det selv!
 
Uke 9+1. Vekt uendret. Men klærene er strammere i livet. Gått opp 12 kg i hvert av de andre svangerskapene (fra 56/54 til 68/66). Økte mer i begynnelsen på første, selv om svangerskapene var ganske like. Har mistet minst 10 kg i løpet av fødselen og tiden på sykehuset med begge to. Håper jeg er like heldig denne gangen :) Er 171 cm høy og nokså atletisk bygd.
 
Fra 5+2 til 10+0 hadde jeg gått ned 8,5 kg, eller 13% i kroppsvekt grunnet hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme). Legene på sykehuset betrygger meg med at mest sannsynligvis tar barnet det den skal ha av næring fra meg. I første trimester vokser også barnet så lite så da trenger den ikke så mye næring som i for eksempel siste trimester der den legger på seg 150g i uken i slutten.

Det beroliger meg litt, men håper kvalmen går over for alle snart så vi kan ha et mer normalt liv igjen :)
 
Jeg er 8+4 og har gått opp mellom 3-5 kg allerede
Skjønner ikke helt hvordan!
Eller kanskje. Er veldig sulten veldig ofte, veldig lite kvalm, og hvis jeg er kvalm så hjelper det å spise.. ond sirkel!
Har også på følelsen at alt rundt magen øyeblikkelig ble mykt og slapt fra positiv test.
Kombinasjon av vann i vev og myke muskler pga hormoner?
Håper det gir seg snart, føler meg ikke helt vel i min egen kropp lenger når alt bare er mykt og tjukt og slapt.
Ser ikke gravid ut enda, bare pløsete og slapp.
Støtter slapt! Jeg fikk sjokk sist jeg var gravid og mage og lår ble kakedeig! Men denne gangen har jeg gått opp mindre enn jeg hadde gjort på samme tid sist.
- men like kakedeig. Må være det med vevet, vann og hormoner :playful: føler seg bare bleik-feit :D
 
Har også gått opp 2-3 kg av samme grunn som de fleste, men stresser ikke foreløpig. it is what it is :smug:
 
11+5 nå og gått opp ca 2kg ..
Men det kommer sikkert til å stige kraftig om jeg fortsetter å raide kjøleskapet til alle døgnets tider :smiley-ashamed005
Var veldig kvalm i ett par uker, men er mest plaget med ekstrem trøtthet og total mangel på energi :dead: Prøve og være mer strukturert med tanke på kosthold, men det er sabla vanskelig når man craver mat hele tiden :wacky:
 
Jeg stresser null med vekta, har gått opp, men det er jo det man skal gjøre. Skal følge med litt mer utover i svangerskapet, men nå tar jeg det med knusende ro.
 
Konstant kvalme, som og medfører hyppige måltider døgnet rundt for å ikke kaste opp. Blir dårlig av sukker /fett, så det går i knekkebrød og melk. Har verken gått opp eller ned.
 
12+6 og har gått opp ca 2 kg, mest pga en litt lat sommer gikk opp over 20 med første, litt mindre med andremann. Men er bare 160 høg så tungt å gå fra 65 til 85! Har mål om å ikkje gå opp så masse denne gangen, vanskelig å få vekk dei fem siste
 
Vekten min går veldig opp og ned. Er 16+1 i dag, og veide meg for et par dager siden, da hadde jeg gått opp 1 kg så langt hele svangerskapet. Et par uker tidligere hadde jeg gått opp 3 kg hele svangerskapet.
 
15+6 og 7 kilo:nailbiting: MEN alt kom i første trimester, har vært stabil nå siste ukene. Har også begynt å trene og har ikke samme oksesulten så det har nok stabilisert seg for en stund håper jeg..
 
15+1 eller 15+6 (menstermin og TUL-termin) og usikker på om jeg egentlig har gått opp. Svinger alltid mellom 82-84 til vanlig, nå i det siste har det stått stille på 84,5. Så kanskje 0,5-1 kg? De vanlige klærne passer ihvertfall enda, forutenom bittelitt knappe over magen:p Veldig glad jeg ikke har rast opp sånn som forrige svangerskap. Nå veier jo jeg en del mer enn jeg gjorde i utgangspunktet sist også, så vil ikke gå mer opp enn absolutt nødvendig. Endte på typ 30 kg opp sist, og jeg håper inderlig at det skal være fysisk umulig å gå opp tilsvarende på vel 5,5-6 mnd:p:rolleyes:

Edit: måtte faktisk regne på det. For å gå opp 30 kg må jeg gå opp 5 kg hver eneste mnd. Altså over ett kilo i uken. Det er faktisk uaktuelt:p:wideyed:
 
Back
Topp