Vekt

Gått opp 0. 4 kg:hilarious:, 12 uker i dag. Men jeg begynte ikke å gå opp i vekt før uke 17 eller noe forrige gang og gikk vel opp typ 12 kg ca! Håper jeg holder meg på fornuftig nivå denne gang også, da jeg dessverre har litt ekstra rundt magen denne gang:facepalm:

Last edited:
Har ikke vært på vekta siden første kontroll hos jm i begynnelsen av april :hilarious:

Har ikke vært på vekta siden første kontroll hos jm i begynnelsen av april :hilarious:

Ikke vært ofte jeg heller, bare et par ganger for å sjekke. Synes jo magen ser større ut (sånn «spist for mye sjokolade» og ikke søt-gravid-mage:hilarious:), men ting har kanskje bare flyttet en del på seg der inne:p

Jeg har tatt av meg 2 kg, er 13+4 i dag.

Jeg fikk beskjed av legen at jeg fikk bare legge på meg selve svangerskapet siden jeg er overvektig. Så her er jeg mer påpasselig på hva jeg spiser :happy:

Sliter fortsatt med kvalme å oppkast på morgenen men får til å spise på kvelden når dagen har roet seg

Jeg bare fortsetter å gå ned i vekt... Er nå ned 7kg siden svangerskapet startet

Jeg har tatt av meg 2 kg, er 13+4 i dag.

Jeg fikk beskjed av legen at jeg fikk bare legge på meg selve svangerskapet siden jeg er overvektig. Så her er jeg mer påpasselig på hva jeg spiser :happy:

Sliter fortsatt med kvalme å oppkast på morgenen men får til å spise på kvelden når dagen har roet seg
Det er rart hvor forskjellige leger er. Jeg nevnte for min lege at jeg helst ville gå opp minst mulig siden jeg er overvektig fra før, og hun ble nesten sint. Fikk beskjed om at jeg absolutt ikke skulle tenkte på slanking mens jeg var gravid, og at vi heller skulle ta det etter fødselen.

Det er rart hvor forskjellige leger er. Jeg nevnte for min lege at jeg helst ville gå opp minst mulig siden jeg er overvektig fra før, og hun ble nesten sint. Fikk beskjed om at jeg absolutt ikke skulle tenkte på slanking mens jeg var gravid, og at vi heller skulle ta det etter fødselen.

Ja det var forskjellig fra hva jeg fikk beskjed om. Men legen understrekte at det ikke er slanking men endring av matvaner så fikk beskjed om å spise mindre av sukker, fløte, melk, godter. Spise mer grønnsaker å ikke mye pasta, potet osv.

Hun anbefalte å spise det som står på matportalen for gravide å følge det.

Ja det var forskjellig fra hva jeg fikk beskjed om. Men legen understrekte at det ikke er slanking men endring av matvaner så fikk beskjed om å spise mindre av sukker, fløte, melk, godter. Spise mer grønnsaker å ikke mye pasta, potet osv.

Et godt, sunt og variert kosthold er jo bra for alle gravide (og ikke gravide forsåvidt) - uansett kg fra før! :)

Det var det jeg også mente, er jo ikke aktuelt å slanke meg nå. Men hun avbrøt meg bare. Står på venteliste hos en annen lege, gleder meg til å få byttet :bored:

Så langt har jeg gått ned 4kg:confused: Har ikke gjort noe for å aktivt gå ned, men spiser ikke like mye «dritt», og prøver å holde det sunt og variert.. Merker dessuten at jeg blir fortere mett..

Her har jeg økt med 700gr fra 11+2 til 15+2. Så opp 3.5 kg til nå:)

Jeg har gått opp 5-6 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid. er 14+0 nå.
Men jeg har spist alt jeg har kommet over, og har ikke følt meg mett i det hele tatt. Men jeg sluttet å snuse når jeg fant ut at jeg var gravid da. Og sist jeg sluttet å snuse gikk jeg opp 10 kg, så jeg regner med at det har noe å si på vektoppgangen.
Jeg tror det har stoppet opp litt nå, eller jeg håper i hvert fall det. For jeg skal jo gjerne ha av meg denne vekten igjen, når babyen kommer.

17+1 uke. Veide meg før svangerskapet. Og gikk opp 2,5 kg til første time hos jordmor i uke 12+5.
Kommer til å fortsette å veie meg før kontrollene hjemme. Men tenker ikke så mye på akkurat vekten. Prøver å passe litt på hva jeg spiser.
Har endt opp på 96 kg før fødsel uansett startvekt alle de 3 andre svangerskapene. Men var 10 kg lettere før dette svangerskapet, enn før jeg ble gravid med 3.mann. Så håper kanskje jeg ikke slutter på samme vekta denne gangen.

Gått opp 4,5 kilo siden før jeg ble gravid. Er 16+6 nå. Forrige gang la jeg på meg nesten 30 kilo (!!), vil absolutt ikke gå opp like mye denne gangen.

Veide meg i dag, 13+4, opp 1,5 kg.

14+2 og har nå gått ned 0,6 kg fra start:eek: Spiser som før og har gjort det hele tiden, men prøvd å kutte en del brus, godteri osv. Kanskje det er forklaringen.. Bare merkelig at det går den veien fremdeles liksom..

Back
Topp