Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har ikke vært på vekta siden første kontroll hos jm i begynnelsen av april
Føles sånn her ogsåIkke vært ofte jeg heller, bare et par ganger for å sjekke. Synes jo magen ser større ut (sånn «spist for mye sjokolade» og ikke søt-gravid-mage), men ting har kanskje bare flyttet en del på seg der inne
Det er rart hvor forskjellige leger er. Jeg nevnte for min lege at jeg helst ville gå opp minst mulig siden jeg er overvektig fra før, og hun ble nesten sint. Fikk beskjed om at jeg absolutt ikke skulle tenkte på slanking mens jeg var gravid, og at vi heller skulle ta det etter fødselen.Jeg har tatt av meg 2 kg, er 13+4 i dag.
Jeg fikk beskjed av legen at jeg fikk bare legge på meg selve svangerskapet siden jeg er overvektig. Så her er jeg mer påpasselig på hva jeg spiser
Sliter fortsatt med kvalme å oppkast på morgenen men får til å spise på kvelden når dagen har roet seg
Det er rart hvor forskjellige leger er. Jeg nevnte for min lege at jeg helst ville gå opp minst mulig siden jeg er overvektig fra før, og hun ble nesten sint. Fikk beskjed om at jeg absolutt ikke skulle tenkte på slanking mens jeg var gravid, og at vi heller skulle ta det etter fødselen.
Et godt, sunt og variert kosthold er jo bra for alle gravide (og ikke gravide forsåvidt) - uansett kg fra før!Ja det var forskjellig fra hva jeg fikk beskjed om. Men legen understrekte at det ikke er slanking men endring av matvaner så fikk beskjed om å spise mindre av sukker, fløte, melk, godter. Spise mer grønnsaker å ikke mye pasta, potet osv.
Hun anbefalte å spise det som står på matportalen for gravide å følge det.
Det var det jeg også mente, er jo ikke aktuelt å slanke meg nå. Men hun avbrøt meg bare. Står på venteliste hos en annen lege, gleder meg til å få byttetJa det var forskjellig fra hva jeg fikk beskjed om. Men legen understrekte at det ikke er slanking men endring av matvaner så fikk beskjed om å spise mindre av sukker, fløte, melk, godter. Spise mer grønnsaker å ikke mye pasta, potet osv.
Hun anbefalte å spise det som står på matportalen for gravide å følge det.