Vekt/vektoppgang

Syns absolutt ikke det høres mye ut. Det anbefalte er vel 10-15 kg iløpet av hele svangerskapet.

Har selv gått opp 7 kg til nå, 21+2, som er det samme som de første 12 ukene med første. Da endte jeg opp på +18 kg, og det var perfekt for meg.
Ok, då så [emoji4] Eg har fått med meg at 10-16 kg. e normalt og forventa, e bare ikkje sikker på ka tid i svangerskapet mesteparten av kiloene komme [emoji14] Tenkte kanskje eg va litt tidlig ute.
 
Ok, då så [emoji4] Eg har fått med meg at 10-16 kg. e normalt og forventa, e bare ikkje sikker på ka tid i svangerskapet mesteparten av kiloene komme [emoji14] Tenkte kanskje eg va litt tidlig ute.
det er nok veldig forskjellig. jeg la nesten ikke på meg noe i siste halvdel med eldste. med nr 2 la jeg vel på meg jevnt hele veien, og endte på +12 mener jeg det var.
Finnes nok ingen fasit.
 
det er nok veldig forskjellig. jeg la nesten ikke på meg noe i siste halvdel med eldste. med nr 2 la jeg vel på meg jevnt hele veien, og endte på +12 mener jeg det var.
Finnes nok ingen fasit.
Ja d e nok d. [emoji4] Eg får bare se underveis og så får eg vel beskjed fra lege eller jordmor hvis d blir litt mye [emoji14] Takk for svar. [emoji4]
 
Jeg er 20+3 og har gått opp ca 6,5 kg:dead: Jeg tror mesteparten er i magen, den er blitt skikkelig gravid. Og puppene har vokst ganske bra.. Synes ikke jeg ser det på resten av kroppen, men det er vel litt her og litt der likevel:joyful:
 
Veide meg etter lenge; er 21+6 og har gått opp nesten 4kg[emoji15]
 
Førstegangs, 23+2 her og gått opp 7-8 kg. Det har gått veldig jevnt oppover siden ca uke 16 :)
 
Andregangs 23+2 og gått opp 3kg, men har mye på kroppen fra før [emoji4]
 
20+5 og -2,5 kg fra startvekt.
Føles som at jeg har lagt mye på meg likevel [emoji85] strekker i huden over alt og føler meg ekkel..
 
Dere har gått opp så lite...jeg går nærmere 7-8 km daglig, men går likevel fort opp i vekt...føler meg veldig stor og vil helst ikke veie mer nå
 
Jeg er i uke 21 og har gått opp 11 kg :dead:
 
Dere har gått opp så lite...jeg går nærmere 7-8 km daglig, men går likevel fort opp i vekt...føler meg veldig stor og vil helst ikke veie mer nå

Du er ikke alene! Er i uke 23 og har gått opp ca 10 kg. Har en aktiv jobb å går ca 15000 skritt til dagen, allikevel så går vekta stadig oppover. Vi får håpe det blir mindre fremover.:)
 
Du er ikke alene! Er i uke 23 og har gått opp ca 10 kg. Har en aktiv jobb å går ca 15000 skritt til dagen, allikevel så går vekta stadig oppover. Vi får håpe det blir mindre fremover.:)

Jeg er i uke 24 og har også gått opp 10-12 kg. Gikk lite opp de siste ti ukene med mine to første, satser på det blir sånn nå også. Gikk opp 17kg i begge forrige svangerskap. Mye vann og pupper i tillegg til baby[emoji85]
 
Hmm... Har bare gått opp en kg og er i uke 22+4. Verken jordmor eller lege har sagt noe på det? Regner med jeg speeder opp mot slutten, vil jo anta at jeg skal ligge på en 12 kg ++ til slutt[emoji4] min venninne som er noen få uker lenger på vei har lagt på seg 14 kg, og det har det heller ikke vært noen reaksjoner på. Tipper at vi legger på oss forskjellig, og at det meste er normalt så lenge man er frisk/lever normalt[emoji4]
 
Jeg er i uke 24 og har også gått opp 10-12 kg. Gikk lite opp de siste ti ukene med mine to første, satser på det blir sånn nå også. Gikk opp 17kg i begge forrige svangerskap. Mye vann og pupper i tillegg til baby[emoji85]

Satser på at det blir lite fremover her også :) Her er det mye pupper, heldigvis ikke så mye vann enda :p
 
Uke 25 og +12kg her. Spiser vanlig og er lite stresset over vektoppgangen egentlig. Ble +22kg sist (inkl.en god del vann) og -28kg 6mnd etterpå. Tenker det blir likt nå og at det kan være greit å ha litt å ta av når hverdagen kommer etter fødsel:happy:
 
Er 1,63 høy, førstegangs og veier 55,5 kg nå i uke 23. Startet på 50. Magen har vokst utrolig mye den siste måneden da. Er 92cm på det bredeste nå[emoji848]
 
Back
Topp