Vekt/vektoppgang

Har gått opp 1,5kg og er 13+0 [emoji4] bare 1,5 kg til så er jeg der jeg var når jeg var høygravid med gutten [emoji87]
 
8+2

Gått fra 70 kg til 68,2 kg.. Dumme kvalmen som gjør det tror jeg [emoji85]
 
Jeg veier meg aldri til vanlig, så jeg vet ikke startvekten. Vet bare at jeg har gått opp tre kg fra uke 7 til nå, uke 14. Jaja. Sånn går det når man spiser ofte for å holde kvalmen i sjakk, og er lenket til sofaen.. Hjelper ikke at jeg kaster opp hver dag heller, for det skjer sjelden rett etter jeg har spist. Gidder ikke stresse med det da- vet det stabiliserer seg når jeg får begynt å trene igjen. Er normalvektig btw.
 
Har ikke veid meg ennå (annet enn at jeg vet hva jeg veide da jeg ble gravid..)
Men skal til jordmor igjen på onsdag så da får vi se..
 
11+2 og snart opp 2kg nå. Veide 50kg før graviditeten. Greit det vel? Har spist mye... hvertfall i begynnelsen, Hehe. Har lyst på mage nå <3
 
Jeg veier meg aldri til vanlig, så jeg vet ikke startvekten. Vet bare at jeg har gått opp tre kg fra uke 7 til nå, uke 14. Jaja. Sånn går det når man spiser ofte for å holde kvalmen i sjakk, og er lenket til sofaen.. Hjelper ikke at jeg kaster opp hver dag heller, for det skjer sjelden rett etter jeg har spist. Gidder ikke stresse med det da- vet det stabiliserer seg når jeg får begynt å trene igjen. Er normalvektig btw.

Akkurat sånn jeg har det og! Veide meg hos legen og har gått opp fem kilo (!). Jeg har også spist for å holde kvalmen i sjakk, og ikke greid å trene (unntatt noen korte turer i nabolaget). Før trente jeg hver dag, så ikke rart kroppen sier i fra. Litt rart å ikke kjenne kroppen helt igjen, men er overhodet ikke stresset. Ser på det som "unntakstilstand" og gleder meg til å komme i gang med treningen. Ler litt av at jeg før jeg ble gravid trodde jeg skulle kunne fortsette med maratonløping godt ut i svangerskapet :p
 
14+ 0, gått opp 5 kg og er fornøyd med det. Har lyttet totalt til kroppen, før trente jeg 7-10 timer i uken og nå er det vel i snitt 2 Og spiser akkurat det jeg har lyst på. Greit å ha litt ekstra nå som jeg skal passe på babisen min inni her❤️ men håper jo at det ikke blir alt for mye vektoppgang til sammen!
 
14+0, var hos legen i dag og har gått ned 4kg siden første gang hos legen i uke 6
 
Jeg er 12+4, har gått opp fra 57 kg til 59-60 kg, har ikke spydd en eneste gang. Hatt mye matlyst, men spist relativt sunt. Er gravid med tvillinger, så er nok derfor jeg har gått opp «mye».
 
jeg er 11+1 og har gått opp 6 kilo :bored:
jeg har ikke gjort annet enn å "sitte i sofaen" heller da og spise akkurat det jeg har hatt lyst på...desverre. men det har blitt sånn når kvalmen har regjert :yuck:
 
Vêr ikke hvor mye jeg har gått opp, håper bare jeg klarer å gå opp "nok" til å ha litt å tære på til ammingen. Det er jo fort gjort å bli for tynn når man ammer I alle fall om man ikke har så mye å gå på...
 
Har gått å grudd meg til å gå på vekta lenge. Føler jeg har lagt på meg så mye..vet at jeg kommer til å gå opp i vekt, men vil jo helst ikke gå opp mer enn nødvendig. Og nå har jeg spist ganske usunt siden jeg er mye kvalm og bare har måtte spise det jeg får i meg rett og slett. Men på lørdag turte jeg å gå på vekta, da var jeg 12+5 og hadde ikke veid meg siden jeg var kanskje 7 uker på vei.. hadde til min store overraskelse gått ned 2 kg... er vel ikke bra det heller, men med tanke på at jeg har vært så kvalm så er det kanskje ikke så rart likevel..går vel mer opp igjen når matlysten kommer tilbake :)
 
Moren min hadde svangerskapsdiabetes og la på seg mye både da hun gikk gravid med meg og med søsteren min, men kiloene forsvant veldig fort igjen pga ammingen. Så jeg vil helst gå opp mer enn nødvendig.. ikke fint med de bildene i albumet vårt der mor ser ut som hun kommer rett fra en konsentrasjonsleir☹️
 
Moren min hadde svangerskapsdiabetes og la på seg mye både da hun gikk gravid med meg og med søsteren min, men kiloene forsvant veldig fort igjen pga ammingen. Så jeg vil helst gå opp mer enn nødvendig.. ikke fint med de bildene i albumet vårt der mor ser ut som hun kommer rett fra en konsentrasjonsleir☹️
Helt enig. Amming tar så vanvittig mye energi. Jeg spiste masse, men raste ned i vekt og ble altfor tynn.
 
Helt enig. Amming tar så vanvittig mye energi. Jeg spiste masse, men raste ned i vekt og ble altfor tynn.

Jeg la på meg i hvertfall 18 kg sist (veide meg ikke siste tida).. Et par dager etter fødsel var vekta 6 kg lavere. Resten av kiloene satt som spikra på kroppen! Fullammet i 5-6mnd tror jeg, og ammet til han var 14mnd, uten at det hjalp i det hele tatt.. Så er absolutt ikke alle som går raskt ned selv om de ammer:wideyed::)
 
Jeg la på meg i hvertfall 18 kg sist (veide meg ikke siste tida).. Et par dager etter fødsel var vekta 6 kg lavere. Resten av kiloene satt som spikra på kroppen! Fullammet i 5-6mnd tror jeg, og ammet til han var 14mnd, uten at det hjalp i det hele tatt.. Så er absolutt ikke alle som går raskt ned selv om de ammer:wideyed::)

Har sikkert mye med gener å gjøre da[emoji851]
 
Back
Topp