Vekt +/-, uke for uke

• Trådstarter Trådstarter Baaabyyy2018
  • Opprettet Opprettet
Tror jeg veide ca 67 før graviditet og idag 31+5 veier jeg 80kg. Jordmor spurte om jeg var mye i ro å hørtes ikke veldig fornøyd ut med det jeg veide... trodde ikke det var så ille:oops:
Det står omtalt i flere artikler at det er blitt trend at gravide slanker seg. Når jeg ser slikt som du skriver kan man nesten begynne å lure på hvem som har startet denne trenden. For en teit jordmor, 13 kilo i uke 32 er helt normalt!

Veide meg for 2-3 uker siden hos kjæresten. Da veide jeg 71, altså opp 13 kg. Vekt hos legen i dag uke 33+1 viste 69.

31+0, 71kg, 0,5kg opp på ca 2,5 veka

Litt vanskelig å vite nøyaktig nå siden jeg ikke jobber lenger, og det var der jeg hadde vekt jeg kunne veie meg på. Og ved jordmorkontrollene er jeg noen ganger fastende, noen ganger etter frokost og noen ganger etter lunsj. Men ut ifra fastende vekt på kontroll i dag og ved å slenge på ca en kg på det (siden det er etter frokost jeg har veid meg på jobb), har jeg gått opp ca 9,5 kg så langt. Er i uke 32+5, og er veldig glad for at vektøkninga som tok litt av rundt juletider, har roet seg [emoji23]

31+3.
Tilbake på det jeg veide når jeg ble gravid, så nå går det endelig oppover her også :)
(vært veldig mye kvalm og dårlig)

34+0 i dag og opp ca 12 kg.

32+3 i dag og opp 8 kg. Sammenliknet med forrige svangerskap tipper jeg det er rundt 30 kg som skiller vektoppgangen hittil i svangerskapet. Ikke rart jeg opplever denne graviditeten lettere enn forrige :)

34+2 og -2kg fra startvekt.. sukk..

Samme her, 31+2, men her har det ligget omtrent flatt siden uke 20, opp og ned et kilo når jeg har målt selv. Og siden formen min er fin og alt er bra, tenker jeg at det er greit. [emoji4] Får se hva legen sier på kontroll neste uke. Glad du får hjelp nå i hvert fall!

Back
Topp