Vekt +/-, uke for uke

B

Baaabyyy2018

Guest
Hei!

Jeg syns det er fint å kunne snakke sammen om vekt. Om det er opp eller ned, har ingenting å si.

Noen vil kanskje føle at det ikke bare er de som har lagt på seg, eller omvendt! Dette er ment som en støtte oppunder tråd, og IKKE en tråd hvor man henger ut enkeltpersoner.

Takk!
 
I starten av svangerskapet gikk jeg "veldig mye" opp. Tror jeg la på meg rundt 4 kilo fra jeg fant ut av om graviditeten (uke 6) til uke 10. Kanskje ikke så rart med det kostholdet jeg hadde... Fikk vanvittig lyst på hamburger. Begynte å kjøre til jobb hver dag bare for å kunne ta en tur innom mc donalds bare for å kjøpe en burger på vei hjem...

Og så har det etterhvert gått sakte oppover. Var hos jordmor for to dager siden hvor jeg veide meg. Har gått opp 12 kilo totalt og har termin om 11 dager.
 
Frykter det er noen kilo opp :eek: Konstant sulten og spiser som en hest! Men har ikke orka å gå på vekta, jevner seg vel ut når kvalmen og ulvehungeren roer seg :)
 
Jeg har ikke veid meg fordi jeg er litt bekymret for resultatet. Jeg har ikke endret kostholdet. Spiser akkurat det samme som før i de samme mengdene. Ikke har jeg spist noe usunt heller siden jeg har mistet lysten på gotteri. Likevel så føler jeg at buksene sitter trangere. Får vel manne meg opp til å gå på vekta snart :)
 
Last edited:
Foreløpig står jeg på 0. Når kvalmen roer seg innimellom spiser jeg som en gal, men stort sett kvalm og dårlig 24/7 nå, så lite jeg får dytta inn :(
 
Jeg tror jeg har gått opp ett par kg ja! 8+1. Jeg gikk opp 25 kg sist, og de må bare komme denne gangen også. Fort bort ;-)
 
Må kjøpe ny badevekt :)
 
Foreløpig veier jeg det samme som før jeg ble gravid. Er 8+2 i dag, men syns det er rart for jeg jeg har gigamage og er flat til vanlig. Alle kommenterer magen min og tror jeg snart er fødeklar.. Ikke lett å holde detta hemmelig!
 
Om vekten stemmer har jeg gått opp ca 1 kg til nå, 6+0. Er sulten hele tiden så jeg tviler ikke :p
 
Har ikke orka å skaffe meg vekt. Tenkt på det i 12 år.. får vel gjøre det snart.

Med førstemann veide jeg 44 kg halvveis i svangerskapet. Jeg var ikke sykelig tynn men er kort og null former. Klarte å legge på meg 23 kg de resterende ukene. Som forøvrig er rundt normalvekten min nå :p
Med nummer to gikk jeg opp nesten 30 kg. Ble gravid 7 mnd etter førstemann. Aldri vært borti nå lignende. Gikk alt av på noen måneder. Tilbake til 60 og noen kilo :)
Håper ikke jeg legger så fryktelig mye på meg nå også.. var så tungt :p jeg spiser sunt.. eller spiser ikke søtt og fett i svangerskapene, blir dårlig av det. Hungrer fisk, syrlig og grønnsaker. Merker samme trend nå.. men nå har jeg citrus allergier så må vel leve på luft og fiskegrateng dette svangerskapet :p
 
Ned halvannet kg. Har litt å ta av. Det blir nok andre veien når kvalmen forsvinner.

Delamma 1 åringen til ho var 6 måneder, og har lagt på meg i allefall 5 kg etter me slutta. (Eit stort obs obs i bakhode etter spira forhåpentligvis kjem. Inntak vs. forbruk!!!)
 
Skjønner ikke hvordan det er mulig, fra mandag og til i dag viser vekten +1.7 kg
På bare tre dager... og jeg har ikke hatt noe spesielt usunt kosthold heller... :(
Er 5 uker i dag
 
Back
Topp