Vekt! Hvor mye har du gått opp i vekt?

Uke 26+6 i dag og har gått opp 5kg. Er ganske overvektig ja, så burde ikke gå opp så mye, men med tvillinger er det vel ikke så mye med 5kg til nå..?
Men de små har det godt og er så store som de skal, så det er godt :)
Er nå inne i en dårlig periode der jeg bare har lyst på hurtigmat og skikkelig dårlig mat... :/
Er det noen trøst hvis jeg sier at jeg også craver etter aaalt som er usunt? Tenker det er for en periode, og hvis man ikke gir etter lysten så alt for ofte så går det bra! 5 kg er jo lite! Jeg har gått opp 7-8 og det er bare en i min mage (og jeg er en uke kortere).

Mange tror de kan si hva de vil til gravide :-P det "teller" liksom ikke når noen er gravid.. Har ei på jobb som stadig sier "syns du blir større hver gang jeg ser deg" og kaller meg trulte osv.. Tror ikke det er vondt ment, men er litt irriterende at folk tror det er greit å kommentere andres kropp. Man gjør jo ikke det til andre som ikke er gravide. Menmen, stolt av magen min jeg så gidder ikke bry meg :-) har bare gått opp 7 kilo og er 29 uker så synes ikke det er så voldsomt.

Sent from my iPad using BV Forum

28 veckor å 10 kg här...

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det noen trøst hvis jeg sier at jeg også craver etter aaalt som er usunt? Tenker det er for en periode, og hvis man ikke gir etter lysten så alt for ofte så går det bra! 5 kg er jo lite! Jeg har gått opp 7-8 og det er bare en i min mage (og jeg er en uke kortere).
Ja, jeg gir nok litt etter jeg også! Skal jo kose meg i svangerskapet, ikke bare gå med følelsen av at jeg har lyst på noe som jeg egentlig ikke burde spise hele tiden :)

28 uker og 18 kg men det er lite i forhold til de to andre svangerskapene mine! La på meg rundt 40 med de to andre:( og jeg skjønner ikke hvorfor! Ja jeg koser meg med ting i mellom men langt i fra hver dag! Og jeg sitter jo ikke akkurat i sofaen dagen og dingler med beina! Blææææ!

28+2 gått opp ca 8 kg. Litt usikker på startsvekta, men tror det var ca 62. på kontrollen i uke 12 var jeg 63,5, så hvis jeg skal gå ut i fra at jeg ikke la på meg noe de tre første månedene, så har jeg gått opp 6,5 kg!

27 og opp 13! Min lege beroliger meg og sier at det ikke gjør noe (normalvektig før graviditet).

5 uker i dag å 4 kg opp, håper det er mer vann enn annet, hvis ikke må jeg begynne styre meg... er vel ikke normalt å legge på seg så mye så fort å ikke så tidelig?

Kontroll i dag: 27+4 og temmelig nøyaktig 5 kg opp siden før svangerskapet.
Jeg synes for øvrig også at jeg får en del kommentarer. Mange "er du ikke lenger?!", "oi, hvor stor skal du bli?", "skal du snart ut i permisjon" osv. Teit å bry seg, kanskje, men jeg gjør det litt likevel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Uke 32 - opp 6 kg.

(Jeg har hatt svangerskapskvalme i hele svangerskapet. Gikk ned 5 kg, de første 18 ukene, deretter, begynte å legge på meg litt. Beibisen veier ca. 2 kg og litt fostervann. Slitter med masse vann i kroppen, hoven i hele kroppen).

29+1 og 10 kg opp nå :-/
Synes det holder.....

Snart uke 30 å 6 kilo +

32+5 og 4,9kg opp. Begynner å få litt vann i føtter og legger, så blir spennende å se om vekta eksploderer snart...

33+1, og har gått fra 54kg til 60kg nå :)

Back
Topp