Vekt! Hvor mye har du gått opp i vekt?

Var hos jordmor i dag og hun mente jeg hadde gått opp for lite? Er 25+1 i dag. Veide ca 53-54 kg når jeg ble gravid og hos henne i dag viste vekta 57,1 kg. Og i uke 20 hos lege viste vekta også 57 kg. Føler ikke selv at jeg er for liten, er forresten 160 cm høy.. Jeg mener at det er vektene det kan være forskjell på :p

Flere som har fått samme beskjed eller har noen erfaringer rundt dette?

Jeg veide 62 kilo før jeg ble gravid (er 170 høy), og frem til uke 24 hadde jeg kun lagt på meg 4 kilo! Jeg har fått samme beskjed hver gang jeg er hos legen at de synes jeg er liten og har lagt på meg for lite. men babyen er så stor som den skal være og ingenting virker å være galt, så stresset ikke noe over det. Denne uken altså fra uke 24-25 har jeg gått opp 2,5 kilo (kaan være all maten og sjokoladen jeg spiste i spania), men magen har og plutselig vokst endel også. Så det kommer når det kommer, og kommer det ikke, så er ikke det noe å gråte over heller da det er mindre å ta av når ungen kommer ut :) Dessuten er det deilig å ikke være så tung og :)

Jeg veide 62 kilo før jeg ble gravid (er 170 høy), og frem til uke 24 hadde jeg kun lagt på meg 4 kilo! Jeg har fått samme beskjed hver gang jeg er hos legen at de synes jeg er liten og har lagt på meg for lite. men babyen er så stor som den skal være og ingenting virker å være galt, så stresset ikke noe over det. Denne uken altså fra uke 24-25 har jeg gått opp 2,5 kilo (kaan være all maten og sjokoladen jeg spiste i spania), men magen har og plutselig vokst endel også. Så det kommer når det kommer, og kommer det ikke, så er ikke det noe å gråte over heller da det er mindre å ta av når ungen kommer ut :) Dessuten er det deilig å ikke være så tung og :)
Høres litt ut som meg, hadde gått opp 4 kg sist jeg var på vekta er 35 uker nå. Ungen vokser og alt står bra til, og vekta vil nok gå opp i ukene fremover.

Jeg har gått opp i underkant av 4kg. siden før svangerskapet. 23+5 nå.

Sent from my iPhone using Tapatalk

25+1, har gått opp 5 kg sålangt :)

Er 25+1 og har gått opp 3-4 kg.
Var hos jordmor idag som sa det var veldig bra og tyder på bra kosthold. (Jeg spiser litt sjokolade og boller altså)

24+4 2,2 kg opp. Gått jevnt oppover hele sv.skapet, dvs gikk ikke noe ned for har ikke kastet opp. Mistet mye muskler så har sikkert reelt gått opp mer i "andre ting i magen". Skal til jm i dag.

Er 24 uker i dag, og har gått opp 3 kg.. Nesten ingen mage enda :-( går bare å venter på at jeg får en stooor fin babymage ❤️
Er førstegangsgravid, er vel normalt å legge på seg sent da?

26.06.2014

Unnet meg alt jeg vil og har gått opp et par kilo, noen går opp mye og noen lite! Og forbrenninen øker i graviditeten så sålenge man ikke minker aktnivået vil noen gå opp lite.. Kan jo hende jeg legger på meg mye mot slutten, aner ikke.
Folk er forskjellige hvertfall :)

Jeg har også gått opp bare noen få kg og har liten mage. Men hun er så stor som hun skal være.

Sent from my iPhone using BV Forum

25+5. Kommet omsider i null igjen etter jeg gikk ned ca fem kilo i begynnelsen pga kvalme og oppkast.

Back
Topp