Vekt! Hvor mye har du gått opp i vekt?

21+0 og 5kg opp :( var 10kg mindre ved inngangen av denne graviditeten enn den første og nå ligger jeg kun 4kg bak der jeg var sist på denne tiden. La på meg 15kg til den siste delen av graviditeten sist så er redd for hvor jeg vil ende denne gang :O

24+1 i dag, og totalt opp 2,2 kg. Venter bare på at kiloene skal komme kastende på, gikk opp nesten 20 kg sist. Var jente den gangen og gutt nå, kanskje det har noe med saken å gjøre...

24+4 opp ca 1kg ;)

21+2 gikk ned først 4 kg og har nå gått opp 2 kg igjen. Så enda ikke kommet til start vekten :)

Nå er jeg 20+6 og har gått opp 4.7 kg siden uke 5, vet ikke hva jeg veide før uke 5:/ Det sies jo at man går opp et par kg de første ukene? Men jeg gikk opp plutselig 2 kg på en uke for to uker siden og etter det har jeg gått sakte ned igjen? Hva kommer det av?

Er 21+0 i dag, har til nå godt opp 3 kg etter jeg begynte og gå opp i vekt. Har 1 kg til startvekta siden jeg gikk ned 4 kg først. Er spent på hvor dette vil ende, spiser bare litt sjokolade på lørdager denne gangen, mot ved 1 der jeg bare kosa meg og det vises. Heldig vis la jeg ikke mye på meg med nr2, der forsvant alt etter fødselen. Sliter med 20 kg etter nr1 så trenger ikke legg på mg så masse denne gangen ;)

24 veckor idag och vikten visar + 6,7 kg.
Har inte varit den flinkeste hållaren på sund livsstil. Maten är sunn å god - men det har varit en del brus å godis....

Mår bra och trives så jag har det gott å det är ju det viktigaste:-)

Jeg veide meg for 3-4 dager siden, da hadde jeg gått opp 3,9 kilo. Veide meg igjen idag før svangerskaps kontroll å da hadde jeg gått opp 5 kilo.. Men når jeg kom til legen å veide meg der hadde jeg jaggu gått opp 6,3!:p hehe men legen sa det ikke gjorde noe da, å at jeg månedlig fint på kurva:) er 23+5 idag:)

Er 22+1 i dag, har gått opp 4,5 kg. Spiser som til vanlig og er veldig forsiktig med søtt, selv om det ikkje alltid er like lett å stå i mot :)

Var hos jordmor i dag og hun mente jeg hadde gått opp for lite? Er 25+1 i dag. Veide ca 53-54 kg når jeg ble gravid og hos henne i dag viste vekta 57,1 kg. Og i uke 20 hos lege viste vekta også 57 kg. Føler ikke selv at jeg er for liten, er forresten 160 cm høy.. Jeg mener at det er vektene det kan være forskjell på :p

Flere som har fått samme beskjed eller har noen erfaringer rundt dette?

Var hos jordmor i dag og hun mente jeg hadde gått opp for lite? Er 25+1 i dag. Veide ca 53-54 kg når jeg ble gravid og hos henne i dag viste vekta 57,1 kg. Og i uke 20 hos lege viste vekta også 57 kg. Føler ikke selv at jeg er for liten, er forresten 160 cm høy.. Jeg mener at det er vektene det kan være forskjell på :p

Flere som har fått samme beskjed eller har noen erfaringer rundt dette?

Jeg fikk samme beskjeden forleden dag. Jeg er overvektig så jeg mente det var nok å ta av uansett, men legen mente at jeg allikevel skulle gå opp endel mer enn det jeg har gjort til nå (uke 24+4 og opp 2,2 kilo). Sjekket ut om jeg fikk i meg nok mat da, og slo seg til ro med at jeg hvertfall spiser veldig sunn og næringsrik mat slik at det kanskje er det som er grunnen til sakte vektoppgang. Det viktigste er jo at vi får i oss sunn og variert kost, og alle næringsstoffer vi har behov for. ;) (dessuten tror jeg nå at det plutselig kan bli relativt kraftig vektøkning i 3.trimester...)

25+2 og har gått opp 7kg. De 2,5 siste kiloene kom forrige uke da jeg var i spania... Litt mye god mat og sjokolade tror jeg ;) Men magen har vokst endel denne uken også, da jeg endelig har fått tilbake matlysten :)

Last edited:
Back
Topp