Vektøkning

Jeg ikke gått opp noe særlig mer de siste ukene, et kilo på 3 uker. Både naparapaten og jeg tror det var en ekstra vekstspurt i sommer da jeg plutselig gikk opp 4kg på 5 uker. Nå har jeg gått opp ca 10kg totalt, 24+2 med tvillinger. Kjenner jeg stresser mindre med vektoppgangen nå også. Det er jo 17-25kg som er anbefalt vektoppgang med tvillinger som normalvektig, og jeg spiser relativt sunt og er aktiv. Tenker i såfall at vekten jeg går opp skal være grei å ta av igjen. Får se hvordan ukene blir fremover o_O

7 kg, 23+6. Fornøyd med å ikke ha rast oppover noe særlig. Men jeg sliter med å spise nok pga kvalmen og halsbrann. Spent på hvordan det blir med vektøkningen i tredje trimester!

Jeg har gått opp lite. Bare 3 kg på 25 uker. Håper vekta snart begynner å stige. De sier det er store variasjoner og at den lille tar den hun trenger, så jeg prøver å ikke tenke så mye på det.

25+5. Gikk først ned 4 kg. Har gått opp igjen nesten 7 kg. Men er bare 3 kg mer enn startvekt før jeg ble gravid.

22+5 , og er nå 55 kg. Opp 7 kg. Vil helst ikke over 60 kg...er ikke av de høye jentene akkurat.
Sist la jeg på meg 8 kg. Gikk da 1 uke over termin også.

Veier meg ikke så ofte, men jeg har gått opp mye!
Forrige uke (uke 26+3) hadde jeg gått opp 15 kg og jeg hadde noen kilo ekstra (28 i BMI) fra før svangerskapet :bag: Jeg gikk opp mye i starten da jeg ikke var kvalm og opplevde økt matlyst i forhold til før. Heldigvis går økningen saktere nå.

Gått opp 3 kg på litt over 4 uker:wideyed::eek: opp 7 kg totalt og er nå 28+6!

Veide meg hos legen i dag og har visst gått opp 2 kilo på bare ei uke! Men jeg er sikker på at mesteparten er vann og avføring, for sist jeg veide meg hadde jeg nettopp blitt kvitt to uker med forstoppelse og med null tegn til ekstra vann i kroppen. Jeg skal veie meg på nytt når jeg føler jeg kan utelukke faktorer som dette!

Gått opp 3 kg på litt over 4 uker:wideyed::eek: opp 7 kg totalt og er nå 28+6!
Jeg også. Hadde så vidt gått opp tre kg til 24 ukerskontroll. Nå veide jeg meg noen dager før 28 ukerskontroll og jeg veier 3,5 kg mer :hilarious: Men det er jeg bare glad for! Ser og kjenner det bare på magen, så da er det forhåpentligvis lille som vokser godt også.

Jeg også. Hadde så vidt gått opp tre kg til 24 ukerskontroll. Nå veide jeg meg noen dager før 28 ukerskontroll og jeg veier 3,5 kg mer :hilarious: Men det er jeg bare glad for! Ser og kjenner det bare på magen, så da er det forhåpentligvis lille som vokser godt også.

Akkurat det samme som meg, det :hilarious: men jeg er overvektig ifra før, så har ikke lyst til å gå opp mer i vekt:bag:

Back
Topp