Vektøkning

altså hallo..

baby veier mellom 3-6kg
morkake, livmor, fostervann veier opp til 3kg
Økt blodvolum i din kropp opp til 1,8kg
Større bryster opp til 1kg
økt veske i kroppen vanligvis 1,5kg
fettlager 3-4kg

Bare i nødvendigheten for å bære fram et barn KAN du (sier ikke at du må eller skal) men KAN DU legge på deg opp til 17kg.
Når man er overvektig (noe jeg er) så er det fordelaktig om man ikke legger på seg for mye, men jeg blir så sinnsykt provosert av jordmødre som sier "ikke gå opp mer enn bla bla bla" når du faktisk ikke har kontroll over hva kroppen trenger å gjøre.
Ja alltså jeg ble helt usikker på hva å hvordan jeg skulle svare :smiley-ashamed004 Har heldigvis et ganske Sundt forhold til mat
 
Uke 18 og gått opp 6 kg allerede:hilarious:
 
Uke 20, gått opp 6 kg. Gikk ned i starten pga kvalme og oppkast, men de kom sakte tilbake. Lå på før vekt ca frem til uke 17, men siden føler jeg det har gått ganske raskt oppover. Leste litt om det siden jeg ble bekymret for å legge på meg over 1 kg i uken, men ser ut som det er vanligst å legge mest på seg mellom uke 17 og 24.
 
Uke 19 og har gått opp ca 5-6 kg. Forige svangerskap hadde jeg gått opp over 10 kg i uke 19. Tror det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Jeg gikk vel til sammen opp 20 kg ila hele svangerskapet. Og var tilbake til normal ca ett år etter. Min jordmor sa at d ikke var uvanlig å gå opp 10 kg i ett svangerskap. Men når det begynte å nærme seg 20 kg så begynte det å bli litt mye. Men har hørt om mange som har gått opp 20-30 kg å det har gått helt fint ;)
 
Uke 19 og har gått opp ca 5-6 kg. Forige svangerskap hadde jeg gått opp over 10 kg i uke 19. Tror det er veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Jeg gikk vel til sammen opp 20 kg ila hele svangerskapet. Og var tilbake til normal ca ett år etter. Min jordmor sa at d ikke var uvanlig å gå opp 10 kg i ett svangerskap. Men når det begynte å nærme seg 20 kg så begynte det å bli litt mye. Men har hørt om mange som har gått opp 20-30 kg å det har gått helt fint ;)
Ja jeg runda 32kg med førstemann og var dritdårlig på slutten.. stappa i meg alt mulig,fikk også stor baby. Nå er jeg Straks uke 22 og kun opp 3kg hittil (baby/livmor,fostervann)
*bank i bordet*
er nå nazi på hva jeg stapper i trynet og da.
 
Ja jeg runda 32kg med førstemann og var dritdårlig på slutten.. stappa i meg alt mulig,fikk også stor baby. Nå er jeg Straks uke 22 og kun opp 3kg hittil (baby/livmor,fostervann)
*bank i bordet*
er nå nazi på hva jeg stapper i trynet og da.
Jeg fikk påvist svangerskaps diabetes i uke 24 med første, så var det som fikk meg til å åpne øynene. Nå er jeg mye mere nøye med kosthåld. Men har heldigvis ikke dette søtsuge som jeg hadde i første :happy:
 
Jeg fikk påvist svangerskaps diabetes i uke 24 med første, så var det som fikk meg til å åpne øynene. Nå er jeg mye mere nøye med kosthåld. Men har heldigvis ikke dette søtsuge som jeg hadde i første :happy:
Ja det er bra :) skummelt med for mye sukker og slikt.. prøver tenke sånn at det jeg stapper i kjeften'det stapper jeg faktisk i munn på babyen også. Det er ikke sååå vanskelig å ta litt hensyn da..
 
Uke 24 nå og opp 8kg.
Nå synes jeg det går alt for fort og begynner å bli litt nervøs for vekta. (2 kg opp på 3 uker)
 
Uke 24 nå og opp 8kg.
Nå synes jeg det går alt for fort og begynner å bli litt nervøs for vekta. (2 kg opp på 3 uker)
Jeg er i uke 19 og har vel gått opp rundt 3 kg. Husker fra forrige gang så hadde jeg den raskeste vektoppgangen sånn fra uke 20-24 eller noe sånt, så tror det er vanlig at det går litt i rykk og napp?
 
Jeg er i uke 19 og har vel gått opp rundt 3 kg. Husker fra forrige gang så hadde jeg den raskeste vektoppgangen sånn fra uke 20-24 eller noe sånt, så tror det er vanlig at det går litt i rykk og napp?
Jeg er nervøs fordi jeg gikk opp 50kg sist.
:wtf:
 
21+0 og opp 1 kg fra startvekt. Var dårlig i begynnelsen så gikk ned nesten 5 kg frem til 11+4.

Gikk opp totalt 12 kg sist og regner med det blir noe rundt det samme denne gangen også.
 
22+5 i dag og har gått opp 6 kg. Har gått opp 1 kg i uka de siste 2 ukene. Er så himla sulten:bag:
 
Opp 2 kilo siden uke 15. Er 22+6 i dag. Veide meg ikke rett før jeg ble gravid..
 
Uke 24+0 og opp 10 kg. Kanskje enda mere nå. Jeg ble stor sist graviditet også… Men kiloene forsvant fort etter fødsel heldigvis.
 
Gått opp 2 kg de siste dagene bare, men har vært forstoppet og fått gått masse på do i dag, så må veie meg igjen i morgen tror jeg :bag:
 
Back
Topp