Vektøkning...

Ok, jeg gikk på vekta i dag. Har gått opp 3 kg, og er 14 uker. Det må vel være greit ☺️
 
Gikk ned tre kilo fra uke 5 til 10. Var hos legen i dag, og da hadde vekten stabilisert seg. Ikke gått noe mer ned, men ikke opp heller. Tok tid før jeg la på meg i forrige svangerskap, men da hadde jeg en del kilo færre enn nå. Gikk opp tilsammen 15 kg sist. Fødte jo en unge på 4,5 kilo så..
 
Hei , tror ikke man burde tenke så mye på de kg som dukker opp. Vet jo at det ikke er mye morro å veie seg på hver kontroll. Jeg veide 58kg, og til nå så veier jeg 71kg. Er i uke 31 snart uke 32.

Men med mitt første svangerskap så tok det heilt av :laughing025 Jeg veide da 72kg før jeg ble gravid og ente opp i 98kg siste kontroll hos jormor. Men jeg veide over 100kg da første babyen kom til verden. Hehe
Men kg de faller av etter fødsel. Om det tar kort tid eller i løpet det første året. Etter 9mnd etter fødsel så veide jeg 58kg. Så gikk fort :) skikkelig trening bare ved å ha en nyfødt baby. Amming gjorde susen og det gjorde alt arbeide også :p ❤❤❤ så nå tenker jeg ikke så mye på vekta xD
 
Jeg gikk opp 35-40kg i forrige svangerskap fordi jeg ble sengeliggende med forferdelig betennelse i bekkenet i flere måneder (har bektherev) og fikk svangerkapsforgiftning de siste ukene så este ut. Gikk ned 20 av dem før jeg ble gravid igjen ni måneder etter fødsel, men har fortsatt nesten 20kg ekstra denne gangen. Har foreløpig gått opp 1,5kg og er i uke 10+1. Ble positivt overrasket da jeg gikk på vekten i dag. Min plan denne graviditeten er å max gå opp 10kg.
 
Uuuuff, jeg har gått opp hele 6 kg allerede jeg :oops: 15 uker idag. Levde ganske strikt lavkarbo frem til rett før jeg ble gravid, og har omtrent levd på brød og frukt siden det. Jeg vet av erfaring at hver gang jeg kutter lavkarbo, går jeg endel opp i vekt i førsta. Men allikevel.. Jeg er jo så sulten hele tiden, spiser gjerne 4 ganger om dagen, mot 2 ganger før svangerskapet. Håper vekta roer seg litt snart :hilarious:
 
Jeg mistenker 8kg her. (Litt usikker på startpunktet)

Spiste mye fint brød og pasta når jeg var kvalm hele dagen. Det legger seg fort på meg :nailbiting:
 
14+4 og 4 kg opp,gikk opp alt de første 10 ukene,de siste 4 ukene har jegikke vært så kvalm og fysen(spising hjalp på kvalmen),så ikke gått opp noe.
Gikk opp 32 kg første gang,gikk ned igjen alle,17 kg andre gang,gikk ned alt etter 2! År. Så håper på maks 15 nå;) da jeg gikk opp litt før jeg ble gravid også.
 
Jeg ligger på det samme som jeg gjorde da jeg var 11 uker, gikk opp 4 kg kjapt da. Men da kvalmen ga seg var det lettere å kontrollere hva jeg spiste og mengde :p 15+2 nå
 
15+2 har gått ned 1kg, men har vært mye kvalm og sliter fortsatt med å spise
 
Jeg har lagt på meg 8 kg som jeg trodde. Det har gått mye fortere opp denne gangen enn de to andre svangerskapene så det bekymrer meg litt men men. :bored:
 
Fortsatt ned 0,6 kg siden før graviditeten, 16+0 idag. Ikke så rart kanskje når matlysten har vært dårlig og kvalmen har styrt matinntaket i 10 uker + nå :shifty:
 
Gikk først opp 5 kg (spiste litt vel mye godis før jeg visste at jeg var gravid) og deretter ned 6. Er vel omtrent på normal vekt nå. Pleier vanligvis å gå ned i starten av svangerskap, men altså ikke denne gangen
 
Jeg spiser vanlig. Ekstra sulten , men også kvalm, så spiser så normalt som mulig og det som går ned. Og jeg har gått opp 3kg til nå og er i uke 14 i morgen :) Forrige gang gikk jeg opp 17 kg men var ganske stor før svangerskap. Var det denne gangen også så var redd for å bli svær igjen, men foreløpig ligger jeg godt ann! :) Får se hvor lenge det varer! Haha
 
Gikk først opp 4kg første 8 ukene pga en vanvittig sult ;) nå har det roet seg og jeg har gått opp 0,5 kg siste 6 ukene :)
 
Det ser ut som vektoppgang er veldig
individuelt :)Jeg er nå gravid for første gang og er i dag 15+1. Har gått ned 1 kg, men har ikke vært kvalm og spist det samme som før jeg ble gravid. Har hatt null energi til å trene og gå tur før/etter jobb, så jeg mistenker at det er musklene mine som utgjør vektnedgangen:joyful:
 
Jeg har ikke veid meg på en stund, spent på hva vekta sier neste gang!
 
13+2. Har gått opp ca 2 kg.
 
Jeg har fremdeles ikke turt å veie meg igjen. Sist var i uke 14 (da 3 kg opp), og nå er jeg kommet til 17+4:bag: magen har jo vokst en del, og jeg føler hofter og lår har gjort det samme:hilarious: spiser som vanlig, lite/ingenting søtt, men føler liksom det kommer fortere på likevel. Også er det jo mye mindre aktivitet nå med hjemmekontor og jeg er mye trøtt og sliten.
Jaja:angelic:
 
Back
Topp