Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Om det er nåken trøst var eg på vekstestimering på tirsdag og min vart estimert til 2200g. I veke 30+1! Han ligger på 92,5% percentilen og har økt gradvis frå ordiner UL i veke 19.. Skal tilbake om 3 veke for ny kontroll. Eg er 176cm og samboeren min 201cm, så at han ikkje blir liten kjem ikkje som ein stor overraskelse, men han kan gjerne roe ned litt! Skal jo få han ut og...
Jeg var på ul i går (klarte ikke å dy meg, så gikk privat). Er 34+3 og ble estimert til 2,6kg. Så lillekaren er nok en kraftplugg estimert til å bli 3,8kg (pluss/minus 200gram) ved termin.
Litt trøst er det at ikke jeg er den eneste med stor baby i magen Får håpe de begge to bremser litt på voksinga de siste ukene Verken jeg eller samboer er uvanlig høye. Jeg er bare 163 cm, så her er det skikkelig tutmage og trangt om plassen begynner jeg å merke.
Spurte samboeren min no, var 97% vår ligger på no, ikkje 92,5 som eg skreiv. Veit ikkje kor eg fekk det tallet frå.. Sikkert forje UL i veke 26. Men veit det er lett å måle feil og krysser fingrane for det! 97% percentilen i veke 40 må jo vere rundt 5kg! Og DET vil eg ikkje ha nåke av :SMin magre trøst til dere kan være at min ble målt til å være 97% percentilen i uke 25, og nå i uke 35 er han plutselig helt gjennomsnittlig. Feilmålinger og stabilisering av vekst er i hvertfall to håp vi kan ha
Høres helt fint ut det da Det er ikke antall kilo alene som er avgjørende for om det blir lett/vanskelig å få babyen ut, men heller hodeomkretsen. Begge våre har vært 34cm i hodeomkrets, men nr1 var 3300g og nr2 var 3900. Det var ikke noe vanskeligere å få ut nr2 enn nr1. Og kiloene fordeler seg jo på cm i lengden, så en baby på 4000g vil være slankere om h*n er 54cm lang enn om h*n er 48cm. Vet ikke om de måler hodeomkrets og lengden når de gjør vekstestimering?Var i dag og fikk estimert at hun var 15% over, og ca 3500g nå.. er 37+5.. legen sa at det var vanskelig og måle nøyaktig siden hun puster godt med magen og om det er på innpust blir det større mål enn på utpust.. men hun mente på at med tanke på at jeg er rundt 175cm høy er hun innenfor normalen.. håper bare hun vil komme ut nå jeg :|
Høres helt fint ut det da Det er ikke antall kilo alene som er avgjørende for om det blir lett/vanskelig å få babyen ut, men heller hodeomkretsen. Begge våre har vært 34cm i hodeomkrets, men nr1 var 3300g og nr2 var 3900. Det var ikke noe vanskeligere å få ut nr2 enn nr1. Og kiloene fordeler seg jo på cm i lengden, så en baby på 4000g vil være slankere om h*n er 54cm lang enn om h*n er 48cm. Vet ikke om de måler hodeomkrets og lengden når de gjør vekstestimering?
Høres helt fint ut det da Det er ikke antall kilo alene som er avgjørende for om det blir lett/vanskelig å få babyen ut, men heller hodeomkretsen. Begge våre har vært 34cm i hodeomkrets, men nr1 var 3300g og nr2 var 3900. Det var ikke noe vanskeligere å få ut nr2 enn nr1. Og kiloene fordeler seg jo på cm i lengden, så en baby på 4000g vil være slankere om h*n er 54cm lang enn om h*n er 48cm. Vet ikke om de måler hodeomkrets og lengden når de gjør vekstestimering?
Jaja.. ble tatt ny vekstestimering i dag, nøyaktig 2 uker siden forrige gang.. legen mente på hun kanskje hadde målt litt feil siden det var snakk om en oppgang på 1kg!!!! på 2 uker, og at hun dermed ligger på +30% og 4500g
Jeg hadde også en slik endring på to uker. Årsaken jeg fikk var at hodet var festet så langt ned i bekkenet og da ble hodemålet feil. Tok de bort hodemålet når de skulle regne ut babystørrelsen fikk magemålet for stor del av regnestykket og dermed ble babyen mye større enn hva den egentlig er. Kan det være noe lignende med deg?