Vekstestimering

Ny vekstkontroll igår når jeg var 28+6. Estimert til å være 1280 gram. Fikk ikke de andre målene med meg, så de husker jeg ikke.

Lykke til :) Er det SF-målene som ikke har økt, eller størrelsen på selve magen du tenker på?
Jeg vet ikke om sf målene har økt. Får vite det i morgen. Men det er magen som føles som den står på stedet hvil. Håper sf målet har økt og at det er bare jeg som ikke merker at det vokser.

Jeg vet ikke om sf målene har økt. Får vite det i morgen. Men det er magen som føles som den står på stedet hvil. Håper sf målet har økt og at det er bare jeg som ikke merker at det vokser.

Skjønner :) Min mage har ikke vokst i det hele tatt, men SF-målene har en jevn stigning likevel. I går satt jeg sammen to magebilder, ett fra uke 23 og ett fra uke 33, altså 10 ukers forskjell. Og ingen jeg har vist de til kan se forskjell. Men så har jeg heller ikke gått opp noe som helst i vekt disse ukene selv om jeg er normalvektig i utgangspunktet, så noe av egenvekten har nok blitt byttet ut i baby likevel :)

Skjønner :) Min mage har ikke vokst i det hele tatt, men SF-målene har en jevn stigning likevel. I går satt jeg sammen to magebilder, ett fra uke 23 og ett fra uke 33, altså 10 ukers forskjell. Og ingen jeg har vist de til kan se forskjell. Men så har jeg heller ikke gått opp noe som helst i vekt disse ukene selv om jeg er normalvektig i utgangspunktet, så noe av egenvekten har nok blitt byttet ut i baby likevel :)
Ja det er akkurat samme her. Jeg har gått opp bare 6 kg ca. Merker ingen plass at jeg har lagt på meg. Kanskje dette er noe av grunnen. Det blir ivertfall veldig spennende i morgen. Føler også bevegelsesmønsteret til lille har endret seg litt de siste dagene. Satser på at det er pga minde plass. Kjenner jeg er litt nervøs. Skal bli godt å få det overstått egentlig (sålenge alt er bra såklart).

Vekstkontroll i dag og alt var bra [emoji4] - 3% og 1850 g. Jeg er 32+3. Jormor mente grunnen til at jeg føler magen ikke vokser er fordi jeg er ganske lang. Baby har fortsatt ganske god plass. Jeg har jo heller ikke lagt på meg så mye. Phuuu letta!

Vekstkontroll i dag og alt var bra [emoji4] - 3% og 1850 g. Jeg er 32+3. Jormor mente grunnen til at jeg føler magen ikke vokser er fordi jeg er ganske lang. Baby har fortsatt ganske god plass. Jeg har jo heller ikke lagt på meg så mye. Phuuu letta!
Så bra da :) Da kan du puste lettet ut. Min var ca 1690 gram på 31+6. Det er -5%, og helt innafor normalen :)

Heldige dere som ikke har lagt på dere så mye. Jeg er normalvektig, men ikke så lang. Så her er masse mage og det er vanskelig å bøye seg

Hatt vektestimering idag. Vesla var dog ikke veldig samarbeidsvillig så de slet litt med målene. Men BPD var 88 og MAD 87. Ligger på gjennomsnitt på hodet, men flater litt ut på magemål. Gått fra minus 5% til minus 11% på 2 uker. Da storesøster kom i uke 35 hadde hun -12% vekstavvik. Er 33+6 idag. Veier ca 1960 idag.

Hatt vektestimering idag. Vesla var dog ikke veldig samarbeidsvillig så de slet litt med målene. Men BPD var 88 og MAD 87. Ligger på gjennomsnitt på hodet, men flater litt ut på magemål. Gått fra minus 5% til minus 11% på 2 uker. Da storesøster kom i uke 35 hadde hun -12% vekstavvik. Er 33+6 idag. Veier ca 1960 idag.
Hva sier lege/jormor? Er det grunn til bekymring eller ser det bra ut?

Heldige dere som ikke har lagt på dere så mye. Jeg er normalvektig, men ikke så lang. Så her er masse mage og det er vanskelig å bøye seg
Samme her, det har vært tungt i flere uker allerede :bored: Spent på hvordan jeg skal klare å bevege meg når terminen nærmer seg :p

Jeg har gått NED 12 kg (og er normalvektig), men magen er fortsatt like stor som i mine andre svangerskap, og babyen er ifølge vekstestimering kjempestor. Så det har ikke nødvendigvis så mye å si hvor mange kg man har gått opp ;) Jeg skulle forøvrig gjerne byttet ut 30 uker med oppkast og kvalme og tatt noen ekstra kg hvis jeg fikk velge.

Hva sier lege/jormor? Er det grunn til bekymring eller ser det bra ut?

Nei, alt ser bra ut. Morkake, fosterlyd etc. Men det er nok stagnering til at de vil se på det om 2 uker igjen. Men siden jeg ligger inne med truende prematur fødsel pga kort livmorhals er det vel mer trolig at jeg har født før neste vekstkontroll, hehe :P

Back
Topp