Vekstestimering

Nei, alt ser bra ut. Morkake, fosterlyd etc. Men det er nok stagnering til at de vil se på det om 2 uker igjen. Men siden jeg ligger inne med truende prematur fødsel pga kort livmorhals er det vel mer trolig at jeg har født før neste vekstkontroll, hehe :p
Så bra at alt ser bra ut da. Vil tro de ikke hadde ventet 2 uker før de sjekker på nytt om det hadde vært noe å bekymre seg for. Og hvis du ligger på sykhuset så har de nok alt under kontroll :) Får håpe hun holder seg inne så lenge som mulig da :)
 
Var på UL-kontroll i dag og mini viste seg fra sin beste side. Vekstestimeringen viste en vekt på 1835g og ca -0,7%, så egentlig helt etter boka :D
 
Var på UL-kontroll i dag og mini viste seg fra sin beste side. Vekstestimeringen viste en vekt på 1835g og ca -0,7%, så egentlig helt etter boka :D

Så bra! Hvilken uke er det i?
 
Jeg var igår. Var da 35+1 og gutten ble målt til å veie ca 2,6 kg, noe som visstnok er helt gj.snittlig (fikk ikke vite noen % og jeg glemte å spørre).
 
Jeg var i dag 32+1 babyen er 1850 gr, aner ikke hva det vil si i prosent, noen som vet hvordan man kan finne det ut? Legen sa bare at babyen ligger på 25 percentilen
 
Jeg var i dag 32+1 babyen er 1850 gr, aner ikke hva det vil si i prosent, noen som vet hvordan man kan finne det ut? Legen sa bare at babyen ligger på 25 percentilen
Jeg skrev i denne tråden den 21 des. Var da 32+3 og 1850 g. Var da - 3% noe som regnes som gjennomsnittlig.
 
Jenta vår ble i uke 33+0 målt til 1600 g, noe som er -22 %, og akkurat utenfor normalen (som er +/- 20 %). Så vi skal til vekstkontroll igjen i morgen. Veldig spent på hvor stor hun er nå!
 
Har ikke vært til vekstestimering, men var på ekstra UL på tirsdagen pga. morkakens plassering ved OUL og baby ble målt i samme slengen. Jordmor kjente på magen før ultralyden og mente at dette var i alle fall ikke en liten baby :p Det var visst rett. Vekten ble estimert til mellom 2300 og 2400 gram. Da var jeg 32+5 på vei. Hun er mao. litt stor. Håper hun vokser litt saktere frem mot termin, for det er jo enda 7 uker til!
 
Har ikke vært til vekstestimering, men var på ekstra UL på tirsdagen pga. morkakens plassering ved OUL og baby ble målt i samme slengen. Jordmor kjente på magen før ultralyden og mente at dette var i alle fall ikke en liten baby :p Det var visst rett. Vekten ble estimert til mellom 2300 og 2400 gram. Da var jeg 32+5 på vei. Hun er mao. litt stor. Håper hun vokser litt saktere frem mot termin, for det er jo enda 7 uker til!
Om det er nåken trøst var eg på vekstestimering på tirsdag og min vart estimert til 2200g. I veke 30+1! Han ligger på 92,5% percentilen og har økt gradvis frå ordiner UL i veke 19.. Skal tilbake om 3 veke for ny kontroll. Eg er 176cm og samboeren min 201cm, så at han ikkje blir liten kjem ikkje som ein stor overraskelse, men han kan gjerne roe ned litt! Skal jo få han ut og...
 
Om det er nåken trøst var eg på vekstestimering på tirsdag og min vart estimert til 2200g. I veke 30+1! Han ligger på 92,5% percentilen og har økt gradvis frå ordiner UL i veke 19.. Skal tilbake om 3 veke for ny kontroll. Eg er 176cm og samboeren min 201cm, så at han ikkje blir liten kjem ikkje som ein stor overraskelse, men han kan gjerne roe ned litt! Skal jo få han ut og...
Litt trøst er det at ikke jeg er den eneste med stor baby i magen :) Får håpe de begge to bremser litt på voksinga de siste ukene :) Verken jeg eller samboer er uvanlig høye. Jeg er bare 163 cm, så her er det skikkelig tutmage og trangt om plassen begynner jeg å merke.
 
Back
Topp