Veivalsflesket forsvinner, eller?

Vektoppdatering: 64,4 kg
Startvekt: 71, 5 ned: 7,1 kg

Nå har jeg fått det tallet her flere dager, så da tør jeg oppdatere nedgang. Tenker jeg legger inn oppdatering en gang i uka, og huska ikke helt startvekt heller, men fant 71,5 kg baki dagboka her så veide ca det i januar i år tenker jeg.
Fortsetter med samme opplegg som dette for kosthold.
Tror neste mål er å jobbe med de delte magemusklene. Det har blitt bedre men enda ser jeg skikkelig gravid ut og det er veldig demotiverende merker jeg og påvirker hva jeg har på av klær også. Så tenker jeg skal ha som mål å gjøre 10 minutter øvelser hver dag. Det klarer jeg. Helelr enn å tenke at det skulle vært 30 min også blir det ikke noe i stedet, haha.
 
Ja, vet med meg selv at om jeg kutter ALT mulig før jeg er klar, så holder det ikke så lenge før jeg er tilbake i gamle vaner :hilarious:

Jepp, høres ut som kjent middagsmas :p
Salatbar er topp da, og spesielt når man ikke har mye tid for salat tar kjedelig lang tid å lage. Sånn sammenligna med å smøre noe brødmat.

Du får finne noe som du kan kjøpe for den summen gullmonster ville ha kosta i en måned feks :D ❤️ Jeg har aldri smakt energidrikker så kjenner ikke smaken, men var litt kjedelig å kutte ut lettbrus som jeg nok drakk 1-3 av per uke.

Ja, eller å kutte salaten sjøl. Boooring. :p

Jeg må jo sette av penger til ny garderobe når kiloene forsvinner. :smug: Ikke alle energidrikker er gode, men gullmonster ble jeg avhengig av altså. Et par andre som går an, men det var den det gikk i. Lettbrus har jeg ikke kuttet helt ut nei, der har du min kaffe med havremelk - bare at jeg har forskjøvet det til å drikke i helger. Da går det 2-3 flasker mindre pr uke også, så sparer penger på det og.

Men, det jeg håper mest på med dette er å få litt mer energi. Det trengs med to rimelig aktive gutter. Og så trenger jeg mer søvn, men der føler jeg at jeg ikke helt kan kontrollere det selv da minsten har begynt å våkne til ymse tider på døgnet etter barnehagestart (trenger ikke være den, broren ble nattvandrer rundt ca samme alder, og det varte i rundt et års tid). Hjelper ikke at mannen og jeg bytter på å ta oss av han om han trenger noe mer enn bare å lempes oppi senga vår, men jeg våker jo uansett. Men. Kostholdet, det kan jeg i det minste ta styring over.
 
Vektoppdatering: 64,4 kg
Startvekt: 71, 5 ned: 7,1 kg

Nå har jeg fått det tallet her flere dager, så da tør jeg oppdatere nedgang. Tenker jeg legger inn oppdatering en gang i uka, og huska ikke helt startvekt heller, men fant 71,5 kg baki dagboka her så veide ca det i januar i år tenker jeg.
Fortsetter med samme opplegg som dette for kosthold.
Tror neste mål er å jobbe med de delte magemusklene. Det har blitt bedre men enda ser jeg skikkelig gravid ut og det er veldig demotiverende merker jeg og påvirker hva jeg har på av klær også. Så tenker jeg skal ha som mål å gjøre 10 minutter øvelser hver dag. Det klarer jeg. Helelr enn å tenke at det skulle vært 30 min også blir det ikke noe i stedet, haha.

Damn, og når var det du starta å legge om til tidsbegrensa spising/fasting?
Har du fått vurdering på om du kan få operert mellomrommet, eller er det under de cm som kreves?
 
Ja, eller å kutte salaten sjøl. Boooring. :p

Jeg må jo sette av penger til ny garderobe når kiloene forsvinner. :smug: Ikke alle energidrikker er gode, men gullmonster ble jeg avhengig av altså. Et par andre som går an, men det var den det gikk i. Lettbrus har jeg ikke kuttet helt ut nei, der har du min kaffe med havremelk - bare at jeg har forskjøvet det til å drikke i helger. Da går det 2-3 flasker mindre pr uke også, så sparer penger på det og.

Men, det jeg håper mest på med dette er å få litt mer energi. Det trengs med to rimelig aktive gutter. Og så trenger jeg mer søvn, men der føler jeg at jeg ikke helt kan kontrollere det selv da minsten har begynt å våkne til ymse tider på døgnet etter barnehagestart (trenger ikke være den, broren ble nattvandrer rundt ca samme alder, og det varte i rundt et års tid). Hjelper ikke at mannen og jeg bytter på å ta oss av han om han trenger noe mer enn bare å lempes oppi senga vår, men jeg våker jo uansett. Men. Kostholdet, det kan jeg i det minste ta styring over.

Ja, kjenner meg igjen i å ville ha mer energi. Fikk jo også ei kråke av dimensjoner nå sist :hilarious: i natt hadde hun kun 1 oppvåkning og jeg tror knapt det har skjedd noen gang, at hun våkner så sjelden altså. Så en eller annen gang må det snu permanent også. :p
Damn, og når var det du starta å legge om til tidsbegrensa spising/fasting?
Har du fått vurdering på om du kan få operert mellomrommet, eller er det under de cm som kreves?

Ja det er virkelig motiverende når man faktisk går ned må jeg si. Jeg starta på en måte rundt 23. juli fordi da fikk jeg en matforgiftning a la salmonella :hilarious: ikke noe oppkast, men feber og syke magesmerter når jeg prøvde å spise. Så det ble lite mat i et par uker - til gjengjeld mye loffaktig rundstykker og kefir da det var det magen aksepterte sånn ok. Etter de ukene hadde jeg gått med 2,5 kg. Det kommer jo normalt raskt på når jeg starter å spise igjen, men da begynte jeg såvidt med periodisk spising. Tenker jeg har fulgt det 5 av 7 dager i uka siden august hvertfall.
Ikke trent så mye, men det får bli neste mål :)
Heldigvis er mellomrommet bare 1,5 cm nå, kanskje 2 på det meste. Så i følge osteopaten jeg har gått til for sjekk, skal det kunne komme sammen med riktig trening. Tror kanskje det har blitt litt mindre gap nå, kjenner hvertfall at musklene på hver side av «gapet» er blitt mye sterkere.
 
Bare et spørsmål med dette om faste. Må man da utelukke all type næring? Typ kutte ut melk i kaffen f.eks?
 
Ja, kjenner meg igjen i å ville ha mer energi. Fikk jo også ei kråke av dimensjoner nå sist :hilarious: i natt hadde hun kun 1 oppvåkning og jeg tror knapt det har skjedd noen gang, at hun våkner så sjelden altså. Så en eller annen gang må det snu permanent også. :p


Ja det er virkelig motiverende når man faktisk går ned må jeg si. Jeg starta på en måte rundt 23. juli fordi da fikk jeg en matforgiftning a la salmonella :hilarious: ikke noe oppkast, men feber og syke magesmerter når jeg prøvde å spise. Så det ble lite mat i et par uker - til gjengjeld mye loffaktig rundstykker og kefir da det var det magen aksepterte sånn ok. Etter de ukene hadde jeg gått med 2,5 kg. Det kommer jo normalt raskt på når jeg starter å spise igjen, men da begynte jeg såvidt med periodisk spising. Tenker jeg har fulgt det 5 av 7 dager i uka siden august hvertfall.
Ikke trent så mye, men det får bli neste mål :)
Heldigvis er mellomrommet bare 1,5 cm nå, kanskje 2 på det meste. Så i følge osteopaten jeg har gått til for sjekk, skal det kunne komme sammen med riktig trening. Tror kanskje det har blitt litt mindre gap nå, kjenner hvertfall at musklene på hver side av «gapet» er blitt mye sterkere.

Min yngste var også en smule kråke, men kanskje ikke helt i nærheten av din. Han har sovet natta igjennom det siste året, fram til barnehagestarten nå (var ikke noe sånt i fjor da han begynte for første gang i barnehage, men det er en mye større barnehage nå + storbarnsavdeling så det er et voldsomt tempo, og mye nytt som bleieslutt, nye voksne, ny seng osv). I natt kom han inn kl 1, måtte på do og sovna raskt igjen etterpå. Våkna av å bli brukt som pute. 180-seng, mann bortreist og allikevel så måtte han ligge oppi meg. :hilarious: Jaja, nå som det er kaldt på kveld og natt er det jo litt kos med varmepute, så lenge han ligger i ro da. Var flink og la meg så jeg var sovnet til ca 22:30, så i dag føler jeg at jeg har fått nok søvn.


Haha kickstart med andre ord. Har jo uansett gått relativt fort da. :) Jeg har ikke veid meg siden i juni, så jeg er litt spent på hva utgangspunktet er. Moter meg opp, for jeg frykter jeg ser et større tall enn da jeg begynte med prosjekt vektnedgang i fjor ... Eller. Jeg vet det er større, men spørsmålet er hvor mye større. Trening er jo ikke så viktig for vektnedgang, heldigvis, selv om det jo selvfølgelig har store helsefordeler.

Håper det vokser greit sammen, slapp heldigvis unna akkurat det problemt. Tror jeg da, det er så mye flesk at jeg nesten ikke finner magemusklene. :bag:
:smiley-ashamed005
 
Forresten, har du merket noe forskjell i hvor sulten du er på formiddagen ut fra hvor sent du spiste siste måltid? Her virker det som jo senere jeg spiser siste måltid dagen før, jo tidligere blir jeg sulten dagen etter. Totalt ulogisk syns nå jeg. :hilarious:
 
Forresten, har du merket noe forskjell i hvor sulten du er på formiddagen ut fra hvor sent du spiste siste måltid? Her virker det som jo senere jeg spiser siste måltid dagen før, jo tidligere blir jeg sulten dagen etter. Totalt ulogisk syns nå jeg. :hilarious:

Ja - dette er det aller mest komiske. Jo seinere jeg spiser på kvelden, og sørlig om jeg spiser noe med mye karbohydrater - desto mer sulten er jeg på morgenen og frem mot lunsj.
Denne uka skal jeg finne oppskrift på type energikuler/bar med dadler og nøtter til kveldssnacks og for stille fysenheten. Det ble litt diverse andre ting nå uka som var :hilarious:
Blant annet ble jeg så oppgitt over avslag fra banken at det var game on for å trøstespise litt oatly havreis to kvelder :angel8
Men jeg antar ingen livstilssendringsreiser er helt uten opp og ned perioder. Jeg er motivert for å overholde fasten bedre i ukedagene denne uka!

Og ja, søvn har såå mye å si for motivasjon på dagtid. Veslemor har den siste uka sovet bedre enn typ hele sitt 18 måneder lange liv. Hun sover ikke natta gjennom, men jeg er uthvilt om morgenen så lenge jeg ikke sovner for seint og det er veldig mye mer behagelig enn å føle seg som en vridd klut hver mårra :hilarious:
 
Bare et spørsmål med dette om faste. Må man da utelukke all type næring? Typ kutte ut melk i kaffen f.eks?

Det beste er om man unngår melk i kaffen ja, da det setter igang fordøyelsen. Det beste er egentlig om man kun drikker vann og unngår alt som vil sette igang fordøyelsesprosessen, men om feks en kopp svart te eller kaffe er det som gjør at du klarer å vente med annen mat, så er det bedre enn å spise annen mat. Sånn jeg har forstått det, men melk må vente til lunsj. Det sto hvertfall i en post på instagramkontoen til Kolby, så tar det derfra, hehe.
Det er det jeg synes jeg mest vanskelig også siden jeg synes svart kaffe smaker skit og kaffe med melk er veldig, veldig godt på morgenen :hilarious:
 
Oppdatering
Jeg tar en ny vekt i morgen og legger inn, men i dag fikk jeg først 65.0, også tok jeg en treningsøkt og svetta en god del og da var vekta 63.9. Veide meg 3 ganger for å sjekke at det var riktig. Uansett tenker jeg det betyr at vekta er rimelig stabil. TR skal dukke opp i dag eller de neste dagene, så jeg er fornøyd med å slippe et høyt hopp og kanskje jeg fikk svetta ut ekstra veske som dukker opp på den tiden i syklusen eller noe sånn.
I uka som var har kostholdet likevel vært litt mer varierende med hvor godt jeg har overholdt fasten. Da hovedsakelig at jeg 1. har drukket havrelatte tidlig på morgenen og 2. inntak av mindre sunne ting på kveldstid.
Motivert for sunnere valg denne uka :)
Og ikke minst bli mer glad i mitt eget utseende. Hvordan gjør man det da? Så et bilde svigermor tok av meg i en litt uheldig profil i går og det eneste jeg tenkte var at jeg kan umulig ha gått ned noe som helst, for jeg så så tjukk og fæl ut. Baaah. Blir irritert på meg selv. Jeg har unger og mannfolk som elsker meg akkurat sånn jeg er nå. Må da være mulig å henge seg på det sjøl:hilarious: :hilarious:
Jeg sier dette med litt glimt i øyet også altså, det er mange ting med min egen person og utseende jeg er veldig fornøyd med. Men følelsen av at det ikke er bra nok har jeg jo hatt helt siden ungdomsårene og det er essensielt å finne ut hvordan jeg endrer på det i denne prosessen her også, for på ett eller annet tidspunkt er jeg jo ferdig med selve vektnedgangen også ;)
 
Back
Topp