Veien til prinsen - kommer det søsken mon tro???

Kordan går det med deg og vesle spira i magen?? Når skal du på ul?? Spennandes!
 
Snart en uke siden jeg tok test.. Merker lite til at det faktisk er en liten spire i magen min.. Litt halsbrann nå i dag.. Ellers er formen på topp..

Skal på ultralyd den 27/7 hos Klinikk Hausken. Kjører innom der før vi tar en uke ferie i Kristiansand.. Utrolig nervøs for den ultralyden.. Liker ikke å gå i uvisse, spesielt ikke siden jeg har vært gjennom en MA tidligere..
 
Ifølge terminen som Klinikk Hausken har satt. 13.03.13 så er jeg idag kommet til uke 5.

Synes tiden går utrolig seint, og at dette er nervepirrende.. Håper resten av tiden frem til ultralyd går fort.

Merker lite til graviditeten. Halsbrann av og til. Og har en noe kortere lunte enn normalt.


 
Skjønnar at du er nervøs for ul! Eg har jo fått oppleva dei fyrste nervepirrande vekene i ein graviditet ein gong eg og, før eg starta med IVF. Den gongen gjekk det jo gale med meg så veit korleis det er. Men med deg SKAL og MÅ det berre gå bra denne gongen! Skulle ha kunna spola tida litt fram i din tilstand no! Masse lykke til som vidare rugar på gullegget/gullegga! Blir spennandes å høyra oppdateringen frå ul-en din i slutten av mnd! Er du tilbake i jobb eller fortsatt sjukemeldt?? Med meg går det greit. Har vore tårefri no siste dagane:) Verste sorgen har lagt seg for no. Begynnar å tenke i litt nye banar her no. Skal muligens møte ei venninde av meg i morgo som snart skal av gårde for å henta deira tildelte to år gamle gut i Ungarn:) Då vert det nok litt adopsjonsprat.
 
Hm.. Tiden går forholdsvis fort... 6 uker allerede.. Tenk 2 uker siden test.. Det har fremdeles ikke helt gått opp for meg.. Ingen ubehagelige tegn på graviditeten..

I uken som gikk startet hjerte(ne) å slå.. Utrolig spent på ultralyden..

Om 12 dager er det ultralyd hos Klinikk Hausken!

 
Bra du synst tida går fort! Blir superspennandes på ul-en då! Håpar alt ser toppers ut med spira eller spirene! Ekstra spennandes når har fått to egg inn då!
 
Idag er jeg kommet til uke 7.. Og tenk snart er det tid for ultralyd. Heldigvis bare 4 dager igjen. Kjente at no begynte skuldrene å senke seg litt, begynte å skjønne at det faktisk kunne være sant. Men igår kveld når vi la oss var det kommet noe slimblod i innlegget. Kjente at redselen for å miste da plutselig slo til for fullt.. ikke kommet mer, og heller ikke smerter. Blir noe nervepirrende dager frem mot ultralyd. Og skal rett ut å kjøpe en dyr test med sånn uke greier idag..
 
Spennende det blir med UL da, og ikke minst artig.

Kjempe heldig så får oppleve det endelig.
 


siwro skrev:
Spennende det blir med UL da, og ikke minst artig.

Kjempe heldig så får oppleve det endelig.


Ja det blir kjempe spennende med UL.

Har opplevd dette en gang tidligere da vi har en gutt som ble til ved Klinikk Hausken i 2009, ble født i 2010. Men utrolig heldig som mest sannsynlig får oppleve dette igjen.

Ikke vært mer blod. Og slapper litt mer av. Men kommer ikke til å slappe av 100% på en stund.. :-D
 
Må skaffe deg en ticker synes jeg....lettere å følge med
 


¤snuppis¤ skrev:
Må skaffe deg en ticker synes jeg....lettere å følge med



Hei.. Tør ikke skaffe meg ennå, stoler ikke 100% på graviditeten før etter ultralyden.. Skal på ultralyd på fredag, og skal direkte på 1 ukes ferie.. Så kommer ticker om halv annen uke.. :-)
 
Imorgen er det Ultralyd.. Utrolig spent på morgendagen..

Skal prøve å komme innom så fort som mulig med oppdatering, men reiser direkte videre på ferie i Kristiansand.. :-)
 
ojojoj så spennende
Masse lykke til, og kos dere på ferie, slappe godt av!!
 
Vellykket ultralyd idag.. Fikk se en 11 mm lang spire med bankende hjerte.. Utrolig glad idag!
 
Aaaaw så herlig det måtte være..emoticon
 
så utrolig bra, nå kan du senke skuldrene litt. GRATULERE!!!
 
sååååå kjekt!Giiiid eg kunna ha oppdatert med det samme som deg på samme dag, men neeeeei:( Her er det mens istadenfor. Jaja, ser fram til syster mi sitt bryllup på lørdag og så får me ta bestemmelsen for vegen vidare i løpet av ferien vår i august. Håpar de har ein fin-fin ferietur! :)
 
Håpomspirenosnart: Skjønner veldig godt tankegangen din.. Ingenting hadde gjort meg gladere enn at vi kunne kommet med samme oppdatering samme dagen... Men du skal bli mamma det vet jeg.. Og du blir en fantastisk mamma.
 

9 UKER
06.08.12 - 12.08.12

Meg:
Det er helt utrolig. Tror ikke det har helt gått inn at jeg faktisk er gravid, til tross for at formen er varierende. Dersom jeg ikke stresser eller er for mye i aktivitet er formen fin, men den snur fort dersom jeg gjør for mye. Så er sykemeldt denne uken i første omgang.
Det føltes merkelig å fortelle foreldrene mine og besteforeldrene mine at det skal komme en liten til siden jeg ikke helt har skjønte det ennå.

Den lille:
Den lille er nå 7 uker. De første målbare hjernebølgene kommer denne uken, og han/hun begynner å få ubevisste bevegelser. Ansiktsstrukturen blir klarere. Kroppen blir lengre, hodet reiser seg mer opp og organene utvikles videre.

Våre planer denne uken:
Har bestilt første svangerskapskontrollen, den skal jeg ha: 27.08.12 - gleder meg.
Skal også bestille ultralyd i uke 12.

 

11 UKER
20.08.12 - 26.08.12

Meg og svangerskapet:
Begynner å gå mer opp for meg at jeg faktisk er gravid, og at det vokser et lite knøtt i magen min. Formen er fremdeles varierende. De dagene jeg tar det helt rolig er formen utrolig bra, men plutselig kommer kvalmen over meg. Heldigvis hjelper det å bare å slappe av, så slipper å kaste opp så ofte heldigvis.

Den lille i magen:
Er nå 9 uker. I denne uken begynner lever, tarmer, hjerne og lunger så smått å fungere. Hodet vokser ikke så fort lengre, dermed kan kroppen ta igjen litt og riktigere proporsjoner oppnås. Fosteret beveger seg mye, men det er ennå tidlig å kjenne disse små sparkene.

Våre planer fremover:
Denne uken skjer det lite. Mandag og tirsdag neste uke blir det første svangerskapskontroll og ultralyd.. Gleder meg.. :D

 
Back
Topp