Veien til prinsen - kommer det søsken mon tro???

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018

Har tenkt på å lage dagbok en stund, men ikke kommet til å gjøre det før nå.
Så her er min vei til å bli forelder:

Litt om meg og min mann:
Vi ble sammen i 2006, fant fort ut at vi var de rette for hverandre og ønsket oss et lite nurk. Allerede etter å ha vært sammen 1/2 år sluttet jeg på pillen i håp om en liten spire.
Som for øvrig har latt vente på seg.

Veien mot et lite nurk.
Jeg fikk henvisning til gyn i Bergen pga LANGE SYKLUSER (kunne bli opp mot 3 mnd lange). Gyn fant egentlig ikke noe gale med meg. Blodprøvene var bra, og ikke kunne han se cyster på eggstokkene. Men syklusene tydet jo på PCO.
Jeg fikk prøve Pergo i ca 1/2 år uten ønsket resultat, men eggløsning fikk jeg på enkel pergokur. Så då ble mannen kommandert til å ta sædtest - som visste redusert antall og endel som svømte dårlig.
Gyn anbefalte IVF/ICSI offentlig (Haukeland) eller Privat (Klinikk Hausken)
Vi skulle ta kontakt med gyn når vi hadde bestemt oss, og var klar for å henvises.

Vi valgte å satse privat i første omgang. Og i september 2008 hadde vi forsamtale hos Klinikk Hausken. Når vi først kom til Hausken gikk alt veldig fort. Begynte behandlingsopplegg allerede den dagen vi hadde forsamtale.

Opplegg og resultat for forsøkene våre:
(Blå= Forsøk 1. Rød=Forsøk 2. Grønn=Forsøk3)

Metformin: JA JA JA
Synerala: Oppstart 14. November 2008 Oppstart 31. Mars 2009 Oppstart???
Gonal-F:150 IE - 2 Desember 2008 262,5 IE - 21 April 2009 262,5 IE -14 Oktober 2009
Klexane: Fra første sprøytedag og utover i evt svangerskap.
Prednisolon: Fra første sprøytedag til testdag.

Ultralyd: 12. Desember 2008 30. April 2009 23. Oktober 2009
Uttak: 16. Desember 2008 Uke 19 28.Oktober 2009
Innsett: 18.Desember 2008 Uke 19. 30 Oktober 2009
Test: 31.Desember 2008 19. Mai 2009
12 November 2009
Resultat: Pos/MA  Negativ Positiv

Tallene for forsøkene:
Antall egg ut: 6 - 12 - 18
Antall befruktet: 1 - 10 - 6
Antall satt inn: 1 - 2 - 2
Antall fryst: 0 - 2 - 0

Hvordan forløp forsøkene: Hadde ikke dagbok. Side 2 - 5. Side 8 - 10

I Juli 2010 fikk vi en velskapt og perfekt liten gutt på 3470 gr og 52 cm.
Han ble født med keisersnitt, etter 12 timers fødsel og 9,5 cm åpning.

Så hvor går VEIEN MOT SØSKEN NO:
Opplegg og resepten på medisiner ligger klar i nattbordskuffen, sånn at vi kunne starte når vi var klar. Denne gangen ble det kort regime - altså INGEN NESESPRAY.

Men mensen kom akkurat litt forsinket til at vi greide et før sommeren, og selvfølgelig var syklusen vi skulle starte på på 75 dager. Då fikk jeg Primolut for å få mens slik at jeg kunne starte.

Opplegg og resultat for søskenforsøkene:
(Blå=Forsøk 1. Fryseforsøk 1 Fryseforsøk 2 Fersk forsøk 2

Metformin: JA Ja Ja Ja
Prednisolon: 10 mg 5 mg
Synerela: 21. Mai 2012
Gonal-F: 225 IE - 9. Okt 2011 200 IE - 5. Juni 2012
Orgalutran: 0,25 mg - 13. Okt 2011
Progynova: 2 mg x 3 fra 9.Des 2011 2 mg x 3 fra 2.Mars 2012
Lutinus: Ja. Ja - x3 fra 20.Des 2011 Ja

Ultralyd: 17.Okt 2011 + 20. Okt 2011 20. Des 2011. 13.Mars 2012 15. Juni 2012
Uttak: 23. Okt 2011 18. Juni 2012
Innsett: 25.Okt 2011 22. Des 2011 16.Mars 2012 21.Juni 2012
Test: 7. Nov 2011 4. Jan 2012 29.Mars 2012 3.Juli 2012
Resultat: Negativ Negativ Negativ Positiv

Tallene for forsøkene:
Antall egg ut: 18 - 22
Antall befruktet: 9 - 13
Antall satt inn: 2 - 2
Antall fryst: 2 (på 2 strå) - 3 (på 2 strå)

Hvordan forløp forsøket: Side 21. Side 22. Side 24 Side 26

 

 

 
Hei snuppelupp. [:)][:)][:)]
 
Gratulerer sååå mye med dagbok. Blir så mye lettere å følge deg nå.
31.mars er jo ikke lenge til. Krysser fingre og tær for deg. Denne gangen skal det gå bra.
Det har jeg bestemt.
 
Hehe, jeg og mobber samboer. Han blir 30 i mai.
 
Ha en strålende helg vennen. Stooor klem.
 
Gratulerer med dagbok [;)] Blir moro å følge deg fremover nå. [:D] Og det er jo ikke så lenge til du er igang igjen heller [;)]
 
Kan jeg stille deg om noen spørsmål? Vet ikke om du har fått det med deg, men skal til forsamtale til tirsdag vet du..
 
Og det jeg lurte på.. dere var ferdig utredet før dere kom inn på Hausken dere, siden dere begynte behandlingen med en gang? Også hva var "problemet" deres siden dere begynte rett på IVF?
 
Skal ikke kuppe dagboken din mer enn dette.. [8D] men er bare litt spent.. og du har jo vært gjennom dette [;)]
 
 
Gratulerer med dagbok, blir spennende å følge deg[:)][:)][:)] Men man skal IKKE mobbe de som er 30 altså[8D][;)]
 
ORIGINAL: Lille Mille

Gratulerer med dagbok [;)] Blir moro å følge deg fremover nå. [:D] Og det er jo ikke så lenge til du er igang igjen heller [;)]

Kan jeg stille deg om noen spørsmål? Vet ikke om du har fått det med deg, men skal til forsamtale til tirsdag vet du..

Og det jeg lurte på.. dere var ferdig utredet før dere kom inn på Hausken dere, siden dere begynte behandlingen med en gang? Også hva var "problemet" deres siden dere begynte rett på IVF?

Skal ikke kuppe dagboken din mer enn dette.. [8D] men er bare litt spent.. og du har jo vært gjennom dette [;)]


 
Det har jeg fått med meg.. [:D] 
 
Vi hadde gått til gyn i bergen i nesten ett år før vi kom inn til hausken.. Første årsaken til at vi gikk til gyn var at jeg hadde veldig uregelmessig tr, kunne gå flere mnd uten. Jeg gikk 1/2 år på pergotime for at jeg skulle ha eggløsning. Og det fikk jeg med enkle pergokurer. Etter et halv år gikk jeg noen mnd uten og hadde fremdeles eggløsning når jeg skulle og alt så perfekt ut. Men ble fremdeles ikke gravid så då måtte mannens sæd testes. Og den visste lavt antall og svømte sakte. Gyn mente at det problemet ikke lå hos meg, men hos mannen. Og det er dette som er årsaken til at vi nå holder på med ICSI.
Tror kansje dette ble rotete.. [:D]  Bare til å spørre om mer dersom du lurer på noe..
 
ORIGINAL: *Bobbo*

Hei snuppelupp. [:)][:)][:)]
 
Gratulerer sååå mye med dagbok. Blir så mye lettere å følge deg nå.
31.mars er jo ikke lenge til. Krysser fingre og tær for deg. Denne gangen skal det gå bra.
Det har jeg bestemt.
 
Hehe, jeg og mobber samboer. Han blir 30 i mai.
 
Ha en strålende helg vennen. Stooor klem.

 
Nei overhodet ikke lenge til.. Tiden går jo utrolig fort for tiden og.. Håper den fortsetter å gjøre det.. [:D]
 
No får eg snart gjøre meg klar til å gå på jobb.. Har jobbehelg denne helgen.. Det er utrolig kjipt.. Frister mye mer å være hjemme med min kjære, god mat og gjerne vin..

Må jo benytte sjansen når eg har den.. [:D]  For dette forsøket skal gi positivt resultat.. [:D]
 
ORIGINAL: RANDÅLF

Gratulerer med dagbok, blir spennende å følge deg[:)][:)][:)] Men man skal IKKE mobbe de som er 30 altså[8D][;)]

 
Hehe.. Skal gjerne ikke mobbe alle.. Men sambo må eg.. [:)][:)]  Han er litt frustrert over å være 30 alt.. [:)]
 
Jeg skjønner, jeg skjønner.. Er ikke bare litt man skal måtte gå gjennom [8|] Tusen takk for svar [;)]
 
Får håpe det blir full klaff for dere igjen nå, og at siren blir værende hele svangerskapet [;)] Det fortjener dere!!
 
ORIGINAL: Lille Mille

Jeg skjønner, jeg skjønner.. Er ikke bare litt man skal måtte gå gjennom [8|] Tusen takk for svar [;)]

Får håpe det blir full klaff for dere igjen nå, og at siren blir værende hele svangerskapet [;)] Det fortjener dere!!

 
Krysser fingrene for at spiren sitter på dette forsøket.. Og då skal den sitte hele svangerskapet...
 
Men tør nok ikke håpe på noe selv om jeg får aldri så mange positive tester denne gangen. Kommer ikke tro på det før etter ul i uke syv..

Synes det er mange som har kommet til ul i uke 7 å finner ut at det ikke er noen spire der lengre.. Men må tenke positivt til tross for alt som skjer rundt oss.. Så dette skal jeg ikke tenke på... Streng beskjed til meg selv.. [:D]
 
 
Gratulerer med dagbok[:)]
Blir spennende å følge med deg fremover[:)]
 
Så gøy med enda ei dagbok[:D]

Er godt å ha ein sånn plass å lufta tankar. Og så er det veldig greit å følga med for andre[;)]

Ikkje lenge til du skal i gong igjen[:D] No ska da bli dåkas tur!

Klem[:)][:)][:)]
 
Takk for alle gratulasjoner med dagboken... [:D]
 
Idag har jeg vært på apoteket å bestilt medisinene til neste forsøk.. De kunne hentes på onsdag.. Så då sender jeg mannen å henter medisin sånn at vi er klar for neste forsøk igjen.. [:D]

Gleder meg... 
 
Nå nærmer det seg..

Snart bare en uke til oppstart av sprayen..
 
 
 
Har hatt en herlig, avslappende helg på fjellet. Mine søstre med sine utkårede var med også..
Så nå sitter jeg her å teller blåmerker, og håper de forsvinner før neste helg. Vi skal da i bryllup til min kjæres kusine, og det største og verste blåmerket er synlig i kjolen jeg skal gå med.. [:@]  Tenkte jo selvfølgelig ikke på bryllupet når jeg bestemte meg for å gå i trekket (som det er ørten år siden jeg har besøkt sist[:D]). Og så tror jeg at jeg må ringe tannlegen imorgen, har tannverk. Og jeg som virkelig hater tannleger...[&:] 
 
Bare 8 dager igjen nå snuppa, så er du igang igjen. [;)][;)][;)]
Huff, hater tannleger selv. Lykke til.
 
Ha en fin dag og uke. Stooor klem.
 
 
Gratulerer med dagbok[:)]
Blir spennende å følge deg fremover[;)]klem;)
 
Innom for å ønska deg ei fin helg
 
Har hatt en kjempe bra helg..

Har vært i bryllup i helgen. Og fredag fikk jeg en gledelig overraskelse. Tenkte jeg skulle prøve kjolen jeg skulle gå med (ikke gått med den siden sommeren) Og den var for stor... [:D]
 
Bryllupet var kjempe koselig. Masse god mat, drikke og selskap. Og det nydeligste brudeparet..


Idag har vi bare slappet av... Og kost oss..
 
 
Gleder meg utrolig mye til uken som kommer..
Skal ha ferie.. [:D]  Og på Tirsdag begynner eg å spraye.. Endelig igang igjen.. [:D]
 
Ny og spennede uke nå.... Masse lykke til med oppstart[:)][:)][:)] Endelig et steg i riktig retning igjen[:)]
 
Ønsker deg masse lykke til med oppstart,håper du får ei fin uke[:)][:)]
 
Back
Topp